Gå til innhold

Ny spill pc ca 10000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker på å oppdatere min noe eldre Opteron 165 maskin.

Den skal brukes til spill, OC, film osv...

Viktig at den er litt fremtidsrettet, da jeg ikke oppgradere så ofte.

 

Så visst noen hadde orket å sett på oppsettet, og kanskje kommet med noen forslag til bedringer hadde det vært fint.

Det må være veldig klokke-vennlige komponenter.

 

Maskin

 

Skal også ha ny PSU tenker da kanskje på Thermaltake

 

På forhånd takk.

 

Har forandret litt på oppsettet nå. Bedre ?

Endret av DDuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha bytta ut den cpuen med en E6850 eller Q6600. Bruker du pcn mest til spill så er E6850 å foretrekke. Det er heller ingen vits å kjøpe så dyr ram. Kjøp feks 4 gb med 6400 ram til ca 1600 kr i stedet. Skjermkortet er dyrt og dårlig. Kjøp et GeForce 8800 GTS med 320 evnt 640 mb ram!

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte dette minne er for at jeg har vannkjøling.

Men det er så lenge siden jeg har drevet med bygging, at jeg har rett og slett ikke peiling på delene lengre ;)

 

Eneste kriteriene jeg har er at det skal være klokkevennelig og holde seg bra ei stund fremover.

Med tanke på nye spill.

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

Uansett hvor mye du klarer å klokke den rammen der, så vil du få bedre ytelse med 4 gb ram uten de ribbene til vannavkjølinga de. Da blir det lengre til neste gang du må oppgradere også. Gigabyte har mange bra HK, og et kort til 1700kr kan umulig være dårlig. Selv har jeg aldri kjøpt et kort til over 1000 kr. Sjekk litt på Toms Hardware, der er det en del tester av forskjellige kort. Her kan du lese om quad vs duo. Fordeler og ulemper med begge, spesiellt med tanke på klokking.

Lenke til kommentar

Takker for innspill.

Skal prøve å lese litt rundt på nett for å se om jeg blir noe klokere (tvilsomt) ;)

 

Skjermkort da ? 8800gts bra nok og hvordan er det i forhold til x2900 ?

 

Har nå x1800xt, så det vil vel sikkert bli bedre enn det.

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

8800 GTS burde holde en stund ja... 2900XT er til og med dårligere enn 320 mb versionen. Her ser du ei liste over skjermkort rangert etter ytelse. Pr dags dato er det bare 8800 Ultra og 8800 GTX som er bedre enn 8800 GTS med 640mb ram.

 

Hvor lenge er det til neste gang du skal oppgradere? Hvis det er nærmere 2 år enn 1, så er quad å anbefale. Du får nok ikke klokka den like mye som duo pga økt effektforbruk, men det vil komme flere og flere spill som støtter 4 kjerner etter hvert!

 

Edit: Ser du har x1800xt, og med det kortet samt ny cpu så er det ingen spill du ikke får kjørt. Den nye serien fra nvidia er rett rundt hjørnet, så hadde jeg vært deg ville jeg ha vente til litt uttpå høsten med å kjøpe nytt skjermkort! Er uansett nesten ingen spill som benytter seg av dx10 enda, og Crysis samt en del andre spill basert på dx10 kommer ikke før ved juletider. Jeg skal kjøpe nytt HK, ram og cpu om 2 uker, men mitt x1900xt skal få stå i dataen i noen mndr til :)

Endret av Newman
Lenke til kommentar

Dette hadde jeg faktisk tenkt på, beholde skjermkortet ei stund til.

Tror jeg går for quad cpuén.

Artig å se hvor langt det går an å få den ;)

Har du noe forslag til ram da ? siden du ikke liker valgene mine hehe.

 

Fordel om det meste kunne blitt handlet hos netshoposlo, da jeg kjører forbi der til jobb.

 

 

DDuck

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

Den rammen du har i handlelista de nå er bra. Tror ikke de har den på netshop, men de har en masse andre typer der som er like bra. (Feks. Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra) Så lenge du kjøper CL4 så er det egentlig hipp som happ.

32 bit Windows støtter maks 3.5gb ram om jeg ikke husker feil, så hvis du skal ha mer enn det så må du installere 64 bit windows!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...