Gå til innhold

C2D E6600, C2D E6850 eller Quad-core Q6600?


Anbefalte innlegg

Intel C2D E6850 eller Intel Quad Core Q6600?

 

Jeg skal kjøpe heftig ny pc snart og heftig skjerm (Syncmaster226CW)

 

Hva bør jeg velge av prosessorene?

 

Lurer også på om de medfølgende viftene bråker så mye at man ikke får sove? Jeg skal ikke overklokke så.

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være verdt å nevne at Crysis er er designet for C2Q (og C2 Extreme.) Hvis C2Q faller så mye i pris som det er snakk om, kan du fort gjøre et godt kjøp der kontra C2D. Det spørs litt hvor mye penger du er villig å legge i en CPU.

 

Kan legge til at boxed-viftene ikke lager nevneverdig støy, men holder likevel temperaturen på en akseptabelt nivå (30º-50ºC).

Lenke til kommentar
Det kan være verdt å nevne at Crysis er er designet for C2Q (og C2 Extreme.) Hvis C2Q faller så mye i pris som det er snakk om, kan du fort gjøre et godt kjøp der kontra C2D. Det spørs litt hvor mye penger du er villig å legge i en CPU.

 

Kan legge til at boxed-viftene ikke lager nevneverdig støy, men holder likevel temperaturen på en akseptabelt nivå (30º-50ºC).

9110010[/snapback]

 

 

Kan man sove med viftene på? Dessuten.. så er jeg villig til å legge i 2000-3500kr tipper jeg.. Det som frister meg mest er C2Q fordi den faller i pris og fordi den er som DX10.. nestegenerasjonsrettet. og fordi den er til å bli kjøpt på komplett.no hvor jeg skal kjøpe alt annet jeg skal ha til maskina..

Lenke til kommentar
Kan man sove med viftene på? Dessuten.. så er jeg villig til å legge i 2000-3500kr tipper jeg.. Det som frister meg mest er C2Q fordi den faller i pris og fordi den er som DX10.. nestegenerasjonsrettet. og fordi den er til å bli kjøpt på komplett.no hvor jeg skal kjøpe alt annet jeg skal ha til maskina..

9110106[/snapback]

 

Jeg har ingen problemer med å sove med pc-en på. Nå består min pc av tre stykk 120mm-vifter som går på rundt 1000 rpm. Ikke spesielt støyende. Lyden er såpass konstant at det ikke plager meg. Det som forstyrrer mest, er faktisk de eksterne harddiskene. Skrivebordet står 2-3 meter fra senga. Du venner deg fort til å sove med litt bakgrunnsstøy.

Lenke til kommentar
Kan man klokke en Q6600 opp til 3,0ghz på luft? Uten å øke volt`n.  :hmm:

9114159[/snapback]

 

Det kommer jo såklart an på hvor heldig du er med cpu´en... men det burde gå greit :)

9114297[/snapback]

Vel vel, vil nå tro at det er bare ca 50% som klarer 3ghz UTEN spenninsøkning på prosessoren.

 

Snakker da om nyere uker av E6600 og Q6600.

Lenke til kommentar
Kan man klokke en Q6600 opp til 3,0ghz på luft? Uten å øke volt`n.  :hmm:

9114159[/snapback]

 

Det kommer jo såklart an på hvor heldig du er med cpu´en... men det burde gå greit :)

9114297[/snapback]

 

 

Det står mellom Q6600 og E6850. Tror nok det tipper i retning Q6600. :D

Lenke til kommentar

Jeg har en E6700 og sikler på E6850 nå når den er så billig.Jeg er kanonfornøyd med E6700 og vil vel kansje ikke merke så mye ved å oppgradere men fristende er det.Trådstarter burde vel gå for en firekjerne.Jeg får mest guffe ut av en dobbelkjerne med høyest mulig klokkefrekvens da jeg nesten bare spiller BF2 og ikke overklokker.Skal du ha firekjerne ville jeg kjøpt en bedre/stillegående kjøler enn den som følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...