Gå til innhold

er det vanlig med optisk inngang på surround?


Anbefalte innlegg

hei

Jeg har kjøpt meg en ps3 som jeg bruker hdmi på til tven.....surround anlegget gir ikke i fra seg lyd uansett hvis jeg prøver å bruke lydkabler fra ps3 inn i tven samtidig med hdmi....så jeg dro på spaceworld for å finne ut av det...jeg fikk kjøpt en optisk lydkabel som skulle fungere fra ps3 til dvd-spilleren sammen med hdmi....

Jeg har enda ikke fått prøvd dette siden jeg er på ferie...skal også ha meg et billig lydsystem på soverommet og lurer på om det er vanlig at surround anlegg har optical input (eller output vet ikke helt :p) eller om det er de ytterst få og dyre som har det?

hvis ikke må det jo i så fall bli hdmi fra ps3 til dvd spiller med hdmi inn og ut...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, på rimeligere surround-pakker så bør du sjekke det før du kjøper, men på surroundrecievere som du kjøper løst på hifi-butikker så er det hvertfall vanlig.

9215194[/snapback]

 

ja men jeg tenker på surround anlegg der det er dvd + for eks. 5.1 høyttalere du får kjøpt på elkjøp til en rimelig penge...

hvordan får man sjekket dette, har vært litt på prisguiden og sett men det står ingenting om optisk inngang....derimot på elkjop.no var det oppført om det var optisk ut eller no på dvd spilleren og der var det ingen som hadde det :cry:

så dette kommer bare med sånne hi-tech hi-fi dingser til flere tusenlapper?

forresten soundreciever er dvd spiller som hører til surround anlegg?? er ikke så inne på temaet :whistle::blush:

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
forresten soundreciever er dvd spiller som hører til surround anlegg?? er ikke  så inne på temaet :whistle:  :blush:

9221210[/snapback]

En surround reciever er den boksen som gir effekt til høyttaleren slik at de lager lyd.

En reciever ser ofte ut som dette:

Pioneer-VSX915-Reciever-large.gif

 

DVD-spilleren kommer som et eget komponent i tillegg til dette. I mange billige (og ofte dårlige) ferdige hjemmekinopakker er DVD-spilleren og reciveren slått sammen i et enkelt komponent. For eksempel slik som denne:

311007.jpg

Lenke til kommentar

Hei.

Nei, de fleste slike surroundpakker har ikke optisk inngang, så vi holder styr på det her.

 

Du har samme problemstilling som meg, du vil ha den optiske digitallyden ut fra PS3 og inn i ditt "hjemmekinoanlegg". Mange slike billige hjemmekinoanlegg har ikke innganger i det hele tatt, men går du litt opp i pris, 2k + har de fleste koaksial digitalinngang. For å benytte denne med PS3 må du ha en konverter, som gjør om optiske til koaksiale signaler. Slik som denne: M-Audio Co2

Lenke til kommentar
Hei.

Nei, de fleste slike surroundpakker har ikke optisk inngang, så vi holder styr på det her.

 

Du har samme problemstilling som meg, du vil ha den optiske digitallyden ut fra PS3 og inn i ditt "hjemmekinoanlegg". Mange slike billige hjemmekinoanlegg har ikke innganger i det hele tatt, men går du litt opp i pris, 2k + har de fleste koaksial digitalinngang. For å benytte denne med PS3 må du ha en konverter, som gjør om optiske til koaksiale signaler. Slik som denne: M-Audio Co2

9239058[/snapback]

 

ok, så hvor høyt må man gå i pris for å slippe sånn converter? visste ikke at det skulle bli så mye str når jeg brukte hdmi kontakten...

 

og en ting til..finnes det ikke rimeligere convertere?

Endret av engjac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...