almann Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Jeg kjøpte Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, jeg har asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort. Problemet mitt er at jeg har altfor høy cpu varme i normal bruk liger den på 45 men så fort jeg begynner å spille eller belaste pcn stiger den til 60-65. Men når jeg åpner side døra til kassen så liggger den på maks 45 under spilling. Jeg ha en Cooler Master, wave master aluminum kasse og på den er det 3 vifter 2 som suger kaldt luft inn og 1 som blåser varm luft ut. Mitt spøsmål er det er det thermaltake som ikke klarer å kjøle ordentlig eller er det kasse viftene som ikke gjør jobben sin? Ps thermakteke har en 1600 opm er det lite for AMD Athlon 64 dual core 4400+?
Syar-2003 Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Har du harddisker bak innsugs viftene . Jeg flytta mine HDDer vekk (opp i 5.25" brønnene) og fikk nærmere 10°C lavere temperatur .
almann Skrevet 5. august 2007 Forfatter Skrevet 5. august 2007 hmm interesant... Nå er det bare 2 skruer som holder hver HDD ne (ha 2 stykk)..Scary men skal belaste pc litt nå se om det hjelper? Har du harddisker bak innsugs viftene .Jeg flytta mine HDDer vekk (opp i 5.25" brønnene) og fikk nærmere 10°C lavere temperatur . 9211201[/snapback]
almann Skrevet 5. august 2007 Forfatter Skrevet 5. august 2007 har forandrenret plassene til hdd men det hjalp veldig lite har fått den ned på mellom 55-60 men det e forsatt høyt syns jeg men som sagt det er bare to skruer som holder de på plass så jeg setter dem ned igjen. Andre forslag?
P-in-P Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 (endret) *slettet* Endret 5. august 2007 av P-in-P
Syar-2003 Skrevet 5. august 2007 Skrevet 5. august 2007 Jeg hadde 4 disker hvorav to av de utviklet en god del varme (maxtor's) , så det hjalp veldig for meg . To helt bort HD kasetten nede og har mye bedre luftgjennomstrømning forbi cpu. HDDene flyttet jeg inn i en slik en (anbefales for de som vil ha HDDer bort fra nedre del i kabinettet) :
almann Skrevet 6. august 2007 Forfatter Skrevet 6. august 2007 Nei nå har jeg bestilt meg en ny kjøler http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=10861 Jeg håper denne gjør jobben hvis ikke da sliter jeg? Men kan noen si meg hva slags hastighet det er på denne kabinettets medfølgte vifter har prøvd å goole litt men lyktes ikke? Eneste jeg får fram er hvor store de er? Kan kanskje bytte viftene på kabinettet i samme slengen hvis de er for svake? http://www.hardware.no/tester/kabinett/coo...r_tac-t01/15499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå