Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg vurderer å kjøpe M1730.

Men jeg er blandt de som IKKE er så glad i designen.

Det er nesten så jeg vurderer å kjøpe Multicom fordi den ser mindre harrytass ut.

Men så overfladisk gidder jeg ikke være. Mitt spørsmål er likevel;

kan man skru av alle de lysene og sånn?

Jepp, alt er av her! Bruker til nød tastatur-opplysingen.

 

Ville nesten betalt ekstra for å få maskinen uten de harry lysdiodene overalt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som har prøvd å overklokke 8800 kortene?

 

nå har jeg ikke dell da, men clevo m570tu. Og jeg har klocket min 8800m GTX, eller flashet den med original bios, bare med nye frekvenser. funker som bare det, maks temp jeg har opplevd er 74 grader etter en del spilling. den kjører på 600/1500/950

Lenke til kommentar
mitt spørsmål er hvordan dere overklocker CPU'en deres?

 

Det er bare å gå inn i bios å velge performance options. Der er det valg med overklokking.

Mye forvirring ute og går:

Overclocking av CPU går bare hvis du har den råeste prosessoren... valget finnes ikke i BIOS med de andre cpuene...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei. Jeg har akkurat mottat min XPS med 8800m SLI. Når jeg oppdaterer nvidia original driveren (167.55) til hva som helst av nyere drivere (både fra DELL, NVIdIa og Tweakforce)blir hvitt i alle skjermbilder gul. Noen steder flimrer bildet også. Bruker Vista 32bit

 

Noen som har vært borti dette?

Ser ut som denne karen hadde samme problem - og han fikk til slutt bytta hele laptopen (det hjalp ikke å bytte skjermkort engang). Du kan prøve å skru av og på SLI, og se om problemet forsvinner når SLI er av? Isåfall har du samme problem som han, og trenger kanskje å returnere hele greia... Endret av deer
Lenke til kommentar

Da har jeg kontaktet Dell og de skal skifte skjermkortene pluss skjermen (pga 2 døde pixler).

 

Men en annen ting:

 

Finner ingen info angående PhysX kortet i enhetsbehandling. Dell sier at dette er integrert

i 8800M GTX og ikke lengre et eget kort. Men ser ingen steder hverken i nvidia drivere eller Ageia drivere at jeg har støtte for physix. Har jeg ikke dette?

Lenke til kommentar
Dell reklamerer med dette så jeg tror nok det stemmer. Du har vel Physix støtte, men driveren for Physix kortet er nok implementert i driveren fra nVidia til 8800M GTX. Så du har nok støtten der, men du vil ikke merke mye av kortet da det er veldig få spill som faktisk støtter Physix. :)

 

Ok, men er det en måte jeg kan verifisere at jeg har PhysX?

Lenke til kommentar
Dell reklamerer med dette så jeg tror nok det stemmer. Du har vel Physix støtte, men driveren for Physix kortet er nok implementert i driveren fra nVidia til 8800M GTX. Så du har nok støtten der, men du vil ikke merke mye av kortet da det er veldig få spill som faktisk støtter Physix. :)

 

Ok, men er det en måte jeg kan verifisere at jeg har PhysX?

Du sier jo at du har Ageia-drivere installert. Er ikke Ageia = PhysX?
Lenke til kommentar
Dell reklamerer med dette så jeg tror nok det stemmer. Du har vel Physix støtte, men driveren for Physix kortet er nok implementert i driveren fra nVidia til 8800M GTX. Så du har nok støtten der, men du vil ikke merke mye av kortet da det er veldig få spill som faktisk støtter Physix. :)

 

Ok, men er det en måte jeg kan verifisere at jeg har PhysX?

Du sier jo at du har Ageia-drivere installert. Er ikke Ageia = PhysX?

 

Joda, men ageia driveren raporterer at jeg ikke har PhysiX. Mens Dell sier det er integrert skjermkortet. Så hvordan kan jeg verifisere at det er i skjermkortet?

Lenke til kommentar

Hmm...

Dell reklamerer med dette så jeg tror nok det stemmer. Du har vel Physix støtte, men driveren for Physix kortet er nok implementert i driveren fra nVidia til 8800M GTX. Så du har nok støtten der, men du vil ikke merke mye av kortet da det er veldig få spill som faktisk støtter Physix. :)
Jeg har m1730 med 8800M GTX, og AGEIA-driveren er installert og rapporterer (både via enhetsbehandling og ageia-appleten i kontrollpanelet) at jeg har
PhysX Processor: PhysX 100 Series
Lenke til kommentar
Hmm...
Dell reklamerer med dette så jeg tror nok det stemmer. Du har vel Physix støtte, men driveren for Physix kortet er nok implementert i driveren fra nVidia til 8800M GTX. Så du har nok støtten der, men du vil ikke merke mye av kortet da det er veldig få spill som faktisk støtter Physix. :)
Jeg har m1730 med 8800M GTX, og AGEIA-driveren er installert og rapporterer (både via enhetsbehandling og ageia-appleten i kontrollpanelet) at jeg har
PhysX Processor: PhysX 100 Series

 

Når kjøpte du din maskin?? Ser at PhysX er med på specs på alle modeller når du bestiller online. Vet du om du har PhysiX kort eller er det integrert?

Lenke til kommentar

Hei, sitter å ser litt på denne... Hvordan fungerer SLI'en, og hvordan er varmen på maskinen. I og med at den har vært en stund på markedet nå, så ville jeg tro at de fleste barnesykdommene var fikset, og at det er kommet bedre drivere til SLI'en..

 

HAr nå en multicom kunshan m570 som ikke er frisk, og det er den tredje maskina jeg sitter på nå. Så nå ser jeg meg etter noe som yter bra, og er godt utprøvd, så jeg bryr meg egentlig lite om at den fortsatt kjører santarosa. Jeg trenger noe som yter bra og som fungerer!

 

Hva synes dere om disse specsa:

 

T9300

8800m gtx SLI

4 gb ram

2x200 gb hdd 7200rpm i raid

 

Jeg veit at disse er dyre, men fungerer det? Hadde håpet og finne meg en maskin som var ok noen år fram i tid.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar
Hei, sitter å ser litt på denne... Hvordan fungerer SLI'en, og hvordan er varmen på maskinen. I og med at den har vært en stund på markedet nå, så ville jeg tro at de fleste barnesykdommene var fikset, og at det er kommet bedre drivere til SLI'en..

 

HAr nå en multicom kunshan m570 som ikke er frisk, og det er den tredje maskina jeg sitter på nå. Så nå ser jeg meg etter noe som yter bra, og er godt utprøvd, så jeg bryr meg egentlig lite om at den fortsatt kjører santarosa. Jeg trenger noe som yter bra og som fungerer!

 

Hva synes dere om disse specsa:

 

T9300

8800m gtx SLI

4 gb ram

2x200 gb hdd 7200rpm i raid

 

Jeg veit at disse er dyre, men fungerer det? Hadde håpet og finne meg en maskin som var ok noen år fram i tid.

 

Har samme spekket maskin bortsett fra at jeg har 2x250 7200 disker. Etter litt småtull i starten er jeg nå meget fornøyd. Dell skiftet både skjermkort og skjerm dagen etter at jeg meldte om problem. :thumbup:

 

Når det gjelder temp, ser jeg at skjermkortene ligger på ca 60 grader idle og 70-80 ved gaming. (Tror viftene øker på ved 80 grader og da går tempen raskt ned). Klokker jeg skjermkortene opp fra 500/800 til 650/1000 (Core/mem) øker tempen til 80-85 grader. Da ligger GPU scoren i 3Dmark Vantage på 8900 så det sparker pung for å være laptop. :cool:

 

Btw jeg ser andre steder at folk klokker shader frekvensen også i tillegg til Core/Mem, men jeg finner ingen steder jeg kan gjøre det. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Hmm...
Dell reklamerer med dette så jeg tror nok det stemmer. Du har vel Physix støtte, men driveren for Physix kortet er nok implementert i driveren fra nVidia til 8800M GTX. Så du har nok støtten der, men du vil ikke merke mye av kortet da det er veldig få spill som faktisk støtter Physix. :)
Jeg har m1730 med 8800M GTX, og AGEIA-driveren er installert og rapporterer (både via enhetsbehandling og ageia-appleten i kontrollpanelet) at jeg har
PhysX Processor: PhysX 100 Series

 

Når kjøpte du din maskin?? Ser at PhysX er med på specs på alle modeller når du bestiller online. Vet du om du har PhysiX kort eller er det integrert?

 

Det er lett å se om du har PhysX kortet, bare skru opp maskinen, ligger over CPU, lett tilgjengelig, grønt kort ca. 5x3 cm.

 

Det er selvfølgelig bare søppel å ha det installert så jeg tok ut mitt. Og, det er IKKE integrert i 8800 GTX, støtten for PhysX kom på 9-serie kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...