Gå til innhold

R9500 ny software mod...


Mr_Dillon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har forsøkt software patchen med Sapphire 9500, og fått forstyrrelser på bildet?

 

På en tråd i forumet til Rage3D så virket det som det var under halvparten som *ikke* fikk problemer...

 

Pga. denne risikoen, så satte den en stopper for umiddelbart å investere i Radeon 9500. Gidder ikke å kjøre det i nativ hastighet, venter i såfall ett par måneder til prisene uansett har falt med å skifte ut det 64MB Ti4200 kortet jeg har nå.

 

 

Ola

Lenke til kommentar
Noen som har forsøkt software patchen med Sapphire 9500, og fått forstyrrelser på bildet?

 

På en tråd i forumet til Rage3D så virket det som det var under halvparten som *ikke* fikk problemer...

 

Pga. denne risikoen, så satte den en stopper for umiddelbart å investere i Radeon 9500. Gidder ikke å kjøre det i nativ hastighet, venter i såfall ett par måneder til prisene uansett har falt med å skifte ut det 64MB Ti4200 kortet jeg har nå.

 

 

Ola

 

såppas? vurderer og kjøpe kortet og bytte ut mitt gf4ti4200 jeg fordi jeg har fått et bra tilbud på det kortet jeg har nå.

 

mvh Anders

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort noen kjappe forsøk på å tyne kortet litt :)

 

Prøvde meg på 325MHz på core, gikk fint til ca midt i 3D mark testing... Plutselig så slo artifaktene til.

 

Etter litt frem og tilbake endte jeg på 300/300, som resulterte i 9282 3D marks. Må vel si meg fornøyd med det med tanke på A7V med SDRAM og Athlon 1200@1300.

 

Ellers er det jo som folket sier 2D kvaliteten er på topp! Og til sammenlikning med Ti4XXX kortene er mitt nye kort en meget god løsning i forhold til kvalitet/ytelse/penger..

 

Andy

Lenke til kommentar

Skal det mye til å klokke et r9500@9700 til pro hastigheter? Eller noe i den dur?

Er det noen som helst forskjell på pro chippene? eller er det bare kjølingen? om det er, så kan noen som liker å modde og oc'e fikse seg et R9700Pro kort til ca1700?

ett ord... rått. 8)

 

Edit. Er det en mod på kortet? Eller software forandring i windows bare? Så, om man messer opp (får artifacts e.l) kan man da bare disable tingen og alt blir som før?

 

Hvor mye tror dere prisene på radeon vill synke om noen månter?

Når FX blir langsert og slikt.

Blir det noe merkbart (verdt å vente på)?

Lenke til kommentar
Er idoti og skfite ut et g4 4200 berre for og få noen poeng ekstra i 3dmark... De fleste kan klokkes opp til 4600 hastighet likevel

 

mitt klokkes til rundt 290/610, det er bare ti4400 hastighet.

og får et godt bud på mitt gf4ti4200 som gjør at jeg bare må ut med 3-400 for og få mye mere ytelse. syntes den er grei jeg :)

 

 

edit: forresten sjekk denne testen så får du se at radeon9700 gir en bedre ytelse en gfti4200. og hvis jeg appåtil klarer og klokke til nærmere 9700pro så blir det en god del bedre en ti4400 jeg har nå hvis man tenker på oc.

 

get it?

Lenke til kommentar
Er dette kortet utstyrt med 3.3 ms minne?

 

I tillegg lurer jeg på om det eneste som skiller 9700 fra 9700pro er hastighetene på core og mem?

At 9700 kjører på 275/540 og

9700pro kjører på 325/620

 

Det betyr vel at med en liten bris på rammen kan du greie 9700pro hastigheter med et 9500 128 kort.  :o  

 

Stemmer dette?

 

nei tviler på det,9700pro har vel bedre minne og.

Lenke til kommentar
Er dette kortet utstyrt med 3.3 ms minne?

 

I tillegg lurer jeg på om det eneste som skiller 9700 fra 9700pro er hastighetene på core og mem?

At 9700 kjører på 275/540 og

9700pro kjører på 325/620

 

Det betyr vel at med en liten bris på rammen kan du greie 9700pro hastigheter med et 9500 128 kort.  :o  

 

Stemmer dette?

 

nei tviler på det,9700pro har vel bedre minne og.

 

Jeg kjører mitt Sapphire 9500 128MB på 300/300 med modda drivere. Funker fint som f.. Med bedre kjøling kan det tenkes at kortet ville klare noe mere..

 

Andy

Lenke til kommentar
Er dette kortet utstyrt med 3.3 ms minne?

 

I tillegg lurer jeg på om det eneste som skiller 9700 fra 9700pro er hastighetene på core og mem?

At 9700 kjører på 275/540 og

9700pro kjører på 325/620

 

Det betyr vel at med en liten bris på rammen kan du greie 9700pro hastigheter med et 9500 128 kort. :o

 

Stemmer dette?

 

nei tviler på det,9700pro har vel bedre minne og.

 

Jeg kjører mitt Sapphire 9500 128MB på 300/300 med modda drivere. Funker fint som f.. Med bedre kjøling kan det tenkes at kortet ville klare noe mere..

 

Andy

 

Andy: Er det 3.3 ms minne?

Hva står det på minne modulene? Serienummer?

Lenke til kommentar

Etter at jeg har forandret de to filene og skal oppdatere driveren får jeg beskjed om ta driveren ikke har blitt testet opp mot Microsoft (eller noe i den duren). Hvis jeg trykker ja kræsjer skjermdriveren etter en reboot. Jeg får logget meg inn men så blir skjermen sort.

:evil: Noen som vet hvordan jeg fikser problemet?

 

Sapphire 9500 128MB & Windows 2000....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hodesleng

Etter at jeg har forandret de to filene og skal oppdatere driveren får jeg beskjed om ta driveren ikke har blitt testet opp mot Microsoft (eller noe i den duren). Hvis jeg trykker ja kræsjer skjermdriveren etter en reboot. Jeg får logget meg inn men så blir skjermen sort.  

Noen som vet hvordan jeg fikser problemet?  

 

Sapphire 9500 128MB & Windows 2000....

gå på www.guru3d.com og sjekk forumet! der finner du svar! så lenge du ikke har artifaks kan du være glad.. Det er sikkert bare litt rot i driverne lr.no :woot:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...