Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig...dvd-spilleren kan du jo skifte ut. Netshop bør ikke være vanskelige der. Kjipt om du skulle gå lei av hele maskinen. Det er få ting som irriterer mer enn datautstyr som lager krøll...lykke til !

9367719[/snapback]

Det er ikke deleutsendingsservice på bærbare maskiner i Pavilion-seriene, så Netshop får ikke noen DVD-stasjon de kan sende ut til kunden.

Lenke til kommentar

Men er det andre som opplever at dvden kjører opp til meget høy hastighet når den starter opp med en cd i, hastigheten blir til tider svært høy med et ganske høyt støynivå og vibrasjoner, nærmeste jeg kan beskrive det som må være en støvsuger :) og det virbrerer ganske mye for så å roe seg etter oppstart . :hmm:

Lenke til kommentar

OK,nå har jeg vært i kontakt med Netshop og de henviste meg i første omgang til HP, jeg snakket med dem og de diskuterte problemet og svaret var som følger:

Alle som har denne maskinen med dette problemet må sende den inn til oss til reprasjon, det lar seg ikke reparere på annet vis :cry::cry::cry:

 

Jeg snakker her om touchknappene .

 

Det er dermed klinkende klart at jeg vil benytte angreretten på dette produktet , en rep betyr at en blir fri for maskin i 2-3 uker + postgang og da snakker vi om ca en mnd minst :no:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Er egentlig oppløsningen bra nok på en så stor skjerm?

 

Har en HP 15" som jeg bruker 1400x1050, og vil egentlig ikke ha noe dårligere enn det.

På HDX ser jeg det er maks på 1680x1050, men da på en skjerm på over 20" (!).

 

Jobber en del med bildebehandling/Photoshop, og stusser litt når jeg ser andre bærbare med _bare_ 17" skjermer som har muligheten for hele 1920x1200.

Lenke til kommentar
dette lurer jeg også på? 1680x1050 høres veldig lite ut....ingen som kan ta et screenshot av skrivebordet å legge in her?

9368960[/snapback]

 

Jeg synes denne oppløsningen er veldig bra, selv har jeg en 22'' samsung pc skjerm som har dette som maks oppløsning.

 

PC-en min kommer i morgen, er nå registrert på omlastningssentralen i bergen

Lenke til kommentar
Jeg synes denne oppløsningen er veldig bra, selv har jeg en 22'' samsung pc skjerm som har dette som maks oppløsning.

 

PC-en min kommer i morgen, er nå registrert på omlastningssentralen i bergen

9368993[/snapback]

Kanskje jeg overdramatiserer litt. Det høres bare litt lite ut, og jeg har irritert meg over for lav oppløsning tidligere (men husker ikke forholdet). Jeg tror uansett ikke jeg hadde brukt 1920x1200 på en 17", da det er ekstremt. Men på en 20" kanskje?

 

Noen andre erfaringer på slik oppløsning? 1400x1050 ser meget bra ut på min 15", men det er litt forskjell på 15" og 20,4"....... :dontgetit:

Lenke til kommentar

dama har 1200 x et eller annet på sin 15" og en kompis har samme oppløsning på sin 17".

På kjerringa sin pc går det greit, selv om jeg synes det er stort....på kompisens skjerm er det bare helt for jævlig...rett og slett...

tipper at 1680 oppløsninga på HDXn blir sånn som 1200 blir på en 15"...altså det går greit, men det kunne vært bedre...

Lenke til kommentar

Vel da er returen godkjent av Netshop.

 

Ikke nok med det men ny maskin er allerede på tur i posten fra dem.

Snakk om service

Og da måtte HP absolutt ha den inn i en mnd :nei:

 

Greit å vite at en handler hos noen som gidder å sette kunden i fokus i slike saker,Helt topp service av Netshop dette :thumbup:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ikke nok med det men ny maskin er allerede på tur i posten fra dem.

Snakk om service

Og da måtte HP absolutt ha den inn i en mnd  :nei:

9369096[/snapback]

Det er snakk om en DOA, noe du skal ta med butikken. HP har ikke DOA direkte mot sluttkunder. Netshop får inn maskinen og får den kreditert av distributøren sin, noe som da dekkes av HP.

 

Returer på defekte maskiner er som regel ikke noe problem, men det er jo grenser for hvor mye HP vil sponse butikkene også ;)

Lenke til kommentar

Är det fel på hårdvaran i touchknapparna kanske man knappt törs röra dom, eller kanske man ska röra dom extra mycket innan garantin går ut. För att dom tar dom i retur behöver det ju ändå icke vara hårdvaran, dom kan ju ta in dom för att kolla om felet ligger i hårdvara eller mjukvara eftersom dom ej vet.

 

Stefan

Lenke til kommentar
Ikke nok med det men ny maskin er allerede på tur i posten fra dem.

Snakk om service

Og da måtte HP absolutt ha den inn i en mnd  :nei:

9369096[/snapback]

Det er snakk om en DOA, noe du skal ta med butikken. HP har ikke DOA direkte mot sluttkunder. Netshop får inn maskinen og får den kreditert av distributøren sin, noe som da dekkes av HP.

 

Returer på defekte maskiner er som regel ikke noe problem, men det er jo grenser for hvor mye HP vil sponse butikkene også ;)

9369640[/snapback]

 

Nei det er ikke snakk om DOA,det er snakk om en feil på maskinen som lar seg rette,dette skulle HP bruke minst 3 uker på + ca 5-6 dager i posten hver vei, noe jeg mente var uakseptabelt på en ny maskin.

Det som er sørgelig her er jo at det ser ut som at denne maskinen ikke er testet av HP i det hele tatt,hadde den det vært så skulle de glatt oppdaget dette siden det åpenbart er et problem på minst 50% av maskinene :hmm:

 

Hadde dette vært en Dellmaskin hadde repratøren kommet hit eller de hadde sendt meg ny maskin omgående.

At så HP er større enn Dell skyldes vel i hovedsak at folk flest kjøper sin PC hos den lokale forhandler eller hos feks elkjøp og her finner en som kjent ikke Dell.

Hadde dell sine maskiner vært solgt på samme stedene som feks HP og de hadde den servicen de har i dag så ville nok salgstallene vært betydelig anderledes, mon tro om ikke utviklingen vil gå i den retningen at også Dell blir tilgjengelig i vanlige butikker :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Är det fel på hårdvaran i touchknapparna kanske man knappt törs röra dom, eller kanske man ska röra dom extra mycket innan garantin går ut. För att dom tar dom i retur behöver det ju ändå icke vara hårdvaran, dom kan ju ta in dom för att kolla om felet ligger i hårdvara eller mjukvara eftersom dom ej vet.

 

Stefan

9369879[/snapback]

 

Ville nok brukt dem ja for om feilen oppstår er det vel trolig den oppstår ganske raskt.

Hos meg kom den etter kort tid uten at jeg hadde brukt noe særlig annet enn volum og ejetknappen.

Når det gjelder dette med at det er hardwarefeil så er det ikke mine ord men det jeg fikk opplyst i telefon fra HP.

Lenke til kommentar
Kan tenke meg at det blir litt lite på en 20"

 

har selv en Dell XPS m1710 med 17" skjerm og oppløsning 1920x1200. Dette funker veldig fint for meg. Har aldri hatt en bedre dataskjerm for å si det sånn  :!:

9370354[/snapback]

 

Jeg synest ikke oppløsningen er liten,skjermen er meget klar og fin.

Den har samme oppløsnong som min forrige Dellskjerm hadde (som jeg har omtalt før) og jeg bruker maskinen mye til foto/fotoredigering og har overhode ingen problemer med det .

Lenke til kommentar

Sukk og atter sukk, ny strømforskyning tar 10 dager :no: å få fra England. HP har ikke fått inn slike maskiner på eget lager i Norge ennå. Hadde det ikke vært for at jeg hadde begynt å legge inn personlige ting på maskinen så hadde jeg send den i retur og bedt om en ny'en umiddelbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...