Gå til innhold

Canon Selphy 720. Noen som har erfaring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har denne. Er du fornøyd? Er kvaliteten på bildene bra?

9200258[/snapback]

 

Jeg har en selv som jeg bruker av og til - er ganske fornøyd med kvaliteten på bildene, det som påvirker resultatet mest er hvordan jeg bearbeider bildene (lys og fargejustering) i forkant. Er fornøyd, men skal jeg skrive ut mange bilder er det billigere å gjøre dette hos andre - har den ofte med på ferie og lager egne postkort som jeg sender og skriver ut bilder til hyttebøker ol.

 

Kort summert, er fornøyd. Men ta den for hva den er.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte meg en slik en så jeg kunne lage mine egne postkort på ferieturen.

 

Selphy serien til Canon er litt spesiell, da den bruker kassetter med fargebånd. Disse følger med når du kjøper papir (Metoden som brukes kalles dye sublimation). Det følger med 5 ark og fargebånd til disse med skriveren. Deretter kjøper du pakker á 36 bilder (med fargebånd).

 

Bildekvaliteten er ikke fantastisk, men OK. Den bruker lang tid på utskriften, da kortet går frem og tilbake 4 ganger før det er ferdig.

 

Som kompakt skriver av bilder til fest, postkort, hyttebok* osv er den helt konge. Men ikke egnet til høykvalitetsbilder.

 

Tom

 

*) Det var en god ide, Sanztra

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Er det noen som har forsøkt med annet papir for blekkskrivere enn det som følger med slike sublimeringsskrivere ?

 

Min ide bak dette er ikke å slippe unna med billigere papir men jeg skriver bla ut dekaler (dvs på vanndekal ark) som er tilpasset normale blekkskrivere (det finnes også papir for lasere til samme bruk).

 

Har selv ingen sublimeringsskriver pr i dag men vurderer sterkt da både laser og blekk har sine ulemper for dekalproduksjon.

Lenke til kommentar
Er det noen som har forsøkt med annet papir for blekkskrivere enn det som følger med slike sublimeringsskrivere ?

 

Min ide bak dette er ikke å slippe unna med billigere papir men jeg skriver bla ut dekaler (dvs på vanndekal ark) som er tilpasset normale blekkskrivere (det finnes også papir for lasere til samme bruk).

 

Har selv ingen sublimeringsskriver pr i dag men vurderer sterkt da både laser og blekk har sine ulemper for dekalproduksjon.

Det tror jeg ikke vil virke. Her henger papir og blekk sammen - de selges sammen.

 

Har desverre ikke noen ide hvor du bør henvende deg for den type printing.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...