Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Primera som førstegangsbil?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tidligere laget en tråd hvor jeg ville kjøpe en billig bil til under 10k. Nå vil jeg etter tips og råd spare litt mer penger til evt en Nissan Primera. Skulle ønske noen kunne gitt noen fordeler/ulemper ved akkurat denne type bil! Hvilke modell jeg burde se etter og kanskje også hvor langt de kan ha gått. Tenkte egentlig under 20.000kr, men er åpen for de fleste forslag/tips. Gjerne i Hordalansområdet ;)

 

Mvh hilsen gutt som ønsker seg bil NÅ!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heihei, ønsker selv en nissan primera som første bil :D

 

Etter budjettet du oppgav så trur jeg at det må bli en p10 dvs 96mod eller eldre...

et annet tips jeg vil gi deg er å impotere bilden fra tyskland! du spare masse penger på det! pluss du slipper de stygge lampe viskerne!

 

www.nccn.noer et stort nissan forum med mange primera eiere! her er det nokk av fagfolk :)

Lenke til kommentar
heihei, ønsker selv en nissan primera som første bil :D

 

Etter budjettet du oppgav så trur jeg at det må bli en p10 dvs 96mod eller eldre...

et annet tips jeg vil gi deg er å impotere bilden fra tyskland! du spare masse penger på det! pluss du slipper de stygge lampe viskerne!

 

www.nccn.noer et stort nissan forum med mange primera eiere! her er det nokk av fagfolk :)

9196223[/snapback]

Er det ikke stress å importere en bil i den prisklassen? Blir vel mer i frakt en bilen koster..?

 

Flere tips?

Lenke til kommentar

Primer, P10 er en kjempe førstegangsbil. Min gikk 150' km uten noen påkost (-96 2.0 SRI). Av kjente feil på denne er rust i venstre hjulbue bak, men er bilen tektylert noen ganger etter at den var ny ser dette ut til å være et mindre problem. Åpne bakdøra og finn den bakerste karrosseriskjøten det er her det kommer. Rusten er ikke i kanalen, men i dørstokken. Ellers er dette en bil som startet og går uten bekymringer. Kjøre egenskapene er fantastiske, tom på en std Primera. Snakket med en som hadde en Diesel fra 94, denne hadde gått 400 000 km og kun byttet eksosanlegg. Denne var også rustfri. Skal du ha en bil mellom 10 - 20 tusen må du nok satste på tidlig 90 tall. sjekk forøvrig primera forumet på www.nccn.no. Her er det mange med meget god kunskap om denne bilen.

Lenke til kommentar
Primer, P10 er en kjempe førstegangsbil. Min gikk 150' km uten noen påkost (-96 2.0 SRI). Av kjente feil på denne er rust i venstre hjulbue bak, men er bilen tektylert noen ganger etter at den var ny ser dette ut til å være et mindre problem. Åpne bakdøra og finn den bakerste karrosseriskjøten det er her det kommer. Rusten er ikke i kanalen, men i dørstokken. Ellers er dette en bil som startet og går uten bekymringer. Kjøre egenskapene er fantastiske, tom på en std Primera. Snakket med en som hadde en Diesel fra 94, denne hadde gått 400 000 km og kun byttet eksosanlegg. Denne var også rustfri. Skal du ha en bil mellom 10 - 20 tusen må du nok satste på tidlig 90 tall. sjekk forøvrig primera forumet på www.nccn.no. Her er det mange med meget god kunskap om denne bilen.

9207213[/snapback]

Genialt svar mister ;) Thnx ;) Har sett en del 91-92 modeller til noenlunde grei pris. Noe annet jeg bør se på dem når jeg tester?

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt anbefale at du spanderer en NAF test, bilen er tross alt over 10 år. Sjekk også om det er sprekker i de ytterste mansjettene på framhjulene, gummien her begynner å bli tørr etter 10-15 år og kommer det inn dritt her ryker drivknutene raskt.

Av varianter er SRI den som er mest sportslige, vanvittig gode seter. LX og SLX har de samme kjøre egenskapene, men du sitter ikke like godt. 2 literen på 131 hester har kraft nok i massevis, 1.6 var flott den også men med mye folk og bagasje merker du at det er en liten motor. Vet at det var en teknisk endring i 94, nye motorer, men dette finner du nok mere info om på NCCN.NO eller i Hynes boka. Går du for en P11 (96 ->) får du en bil som er 5 cm lengre, dette er ekstra plass i baksetet. Ellers er disse bilene ganske like.

EDIT: Men da sprekker nok budsjetet.....

Endret av mortenej
Lenke til kommentar
Hei, slenger meg på her, er det en norsk side for import av biler ifra Tyskland?

 

Vet det er en side for Japanske biler, JapanAuto.no, men har ikke funnet noen ifra Tyskland enda.

9199725[/snapback]

 

Hei,

 

Veit ikkje om dette er heilt det dul leiter etter, men eg driv på og bygger opp importerbil.no som skal vere ei side der ein diskuterer import av bilar og der ein kan få hjelp til å finne bil i Tyskland samt å få hjelp til sjølve importjobben.... :)

Lenke til kommentar

Tenkte litt på å impertere en Citroen Xantia Activa turbo fra tyskland for et par måneder siden, fant en fin en til 10.000kr, men når importavgiften ble på 90.000kr så la jeg fra meg det prosjektet, det lønner seg IKKE å importere halvgammal bil med stor motor..

 

 

Over til Primera:

 

Ganske snkel og grei bil etter min mening, men veldig mange av de litt gamle har mye brune detaljer :D

Lenke til kommentar
Tenkte litt på å impertere en Citroen Xantia Activa turbo fra tyskland for et par måneder siden, fant en fin en til 10.000kr, men når importavgiften ble på 90.000kr så la jeg fra meg det prosjektet, det lønner seg IKKE å importere halvgammal bil med stor motor..

 

 

Over til Primera:

 

Ganske snkel og grei bil etter min mening, men veldig mange av de litt gamle har mye brune detaljer :D

9211863[/snapback]

Tror du jeg vil finne en fin til rundt 15000? Evt andre biler jeg kan se etter...

Lenke til kommentar

Ser bra ut den. Ville dog sjekket litt mer på rusten, at det ikke er gjennomrustet. Lakkrust kan man alltids fikse selv med pussepapir, rustbullet, sparkel og en sprayboks i bilens farge, men fjennomrust er litt værre.

 

Koster mye å sveise nye kanaler, med mindre du har en lokal "Reodor Felgen" som gjør det for en kasse øl pluss deler. :p

Lenke til kommentar
Ser bra ut den. Ville dog sjekket litt mer på rusten, at det ikke er gjennomrustet. Lakkrust kan man alltids fikse selv med pussepapir, rustbullet, sparkel og en sprayboks i bilens farge, men fjennomrust er litt værre.

 

Koster mye å sveise nye kanaler, med mindre du har en lokal "Reodor Felgen" som gjør det for en kasse øl pluss deler. :p

9218116[/snapback]

 

 

hehe, sånne er kjekke å kjenne ;)

 

Bilen kan se fin ut utenpå, men det er særdeles viktig å sjekke understell og inni hjulbuer, under dørkmatter osv for rust. Var en fyr her på forumet som kjøpte seg et rullende rustflak for litt sia, ligger vel under showcase, var en Nissan King cab eller noe slikt..

Lenke til kommentar

Har kjørt primera siden 2001, 1994 2,0LX, kjempefornøyd med kjøreegenskaper i den bilen! Stiv som pokker, noe som fører til at den ligger slikket på veien!

 

Litt mye slitasjedeler som ryker fort! Har byttet x antall lenkarmer fremme! Rust i bakre hjulbue venstre side og nede i dørkarmen som nevnt over her!

 

Kvittet meg med den i går! ;)

 

Anbefaler på det varmeste 2,0 liters motoren! Den er veldig bra!

 

Vet ikke om eg vil anbefale bilen, den begynner jo å bli gammel, og du vil kunne få utgifter! Kjøp hvertfall ikke uten NAF test!! Da vet du ka du får!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...