Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

jeg fikk flått


KeyanZa

Anbefalte innlegg

En ting er ivertfall sikkert, i år er det mye flått...

idag tok vi 9 flått av hunden vår, men det er ikke det som jeg skal bable om no.

 

søndag satt jeg og kona så på tv, var vel rund 2350 tida.

jeg sitter som regel i joggebukse eller shorts når jeg er hjemme å nå var det shorts.

Plutslig kjente jeg et stikk i ballane/pungen, så jeg kjente etter, der var en slags prikk/kvise ting.

Og når jeg tok å den gjorde det litt vondt, så jeg spratt opp slo på lyset og kikka. å jada der ser jeg en forbanna flått som har sugd seg fast i ballane!! så i ballane da! :realmad:

 

Heldigvis har vi erfaring med å ta vekk flått, siden vi har hund.

så her var det for kona å finne fram flott tanga/pinsett. og begynte å vri den ut, det var VONDT, smerte! har som sakt følsom hud der nede, så det hjelper ikke at du kjenner klørna til flotten bli vridd rundt...

 

vel gikk heldigvis bra, men jeg annbefaler ingen i å få flott i nærheten av utstyret....

 

 

 

noen andre som har fått noen flått opplevelser da?

 

# Emnetittel redigert av moderator #

Endret av KeyanZa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner meg om en episode da jeg var liten, og sølte is på tissefanten der jeg sprang naken rundt i hagen. Selvfølgelig måtte det komme en veps forbi akkurat da.

 

Har for øvrig hatt flått selv, men da på overarmen. Legen kutta av en kjegleforma kjøttbit av armen min, for å få med alt. Kan være verdt å sjekke om du har fått med alt...

 

Jeg endret forresten på emnetittelen din, håper det går bra. Flått er ikke flott, og omvendt :)

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Hadde flått på klitten i fjor sommerxD det er det mest grusomme jeg har vært med på av smerte:P Gikk først rundt i et par dager å hadde vondt der, når jeg satt og løp og sånt....Sjekka det, men så ingenting (flotten var nok for liten da, og lyset for svakt:P) Oppdaga jævelen til slutt i dusjen en dag, og den var blitt stor *spy*

Jeg fikk helt anfall! jeg skrek og hylte, løp etter pinsetten og fikk vridd den ut! fikk ut hele greia=) Etter det satt jeg i dusjen og grein i sånn 10 min fordi jeg var så skremt og kvalm av tanken på hva som hadde vært der nede i sånn en uke eler noexD huff:P Aldri mer skogstur i hotpants(N) :nei:

Lenke til kommentar
Hadde flått på klitten i fjor sommerxD det er det mest grusomme jeg har vært med på av smerte:P Gikk først rundt i et par dager å hadde vondt der, når jeg satt og løp og sånt....Sjekka det, men så ingenting (flotten var nok for liten da, og lyset for svakt:P) Oppdaga jævelen til slutt i dusjen en dag, og den var blitt stor *spy*

Jeg fikk helt anfall! jeg skrek og hylte, løp etter pinsetten og fikk vridd den ut! fikk ut hele greia=) Etter det satt jeg i dusjen og grein i sånn 10 min fordi jeg var så skremt og kvalm av tanken på hva som hadde vært der nede i sånn en uke eler noexD huff:P Aldri mer skogstur i hotpants(N) :nei:

9182120[/snapback]

 

 

:dontgetit: Hahaha, snakk om uflaks... Jeg har ikke hatt flått i nærheten av meg, så vidt jeg vet. Men jeg ble bitt av en trebukk i nakken når jeg var liten. Skrek som en hest :p

Lenke til kommentar
Ja, npr jeg og familien er på hytta på sørlandet får vi flott opp til hver dag...

Hvorfor alt oppstyret?

9182292[/snapback]

Fordi de kan inneholde bakterien borelia, samt i sjeldnere tilfeller anaplasma eller parasitten bobesia. Disse kan føre til store plager, smerter og hjernebetennelse. Det er heller sjeldent, men det kan absolutt skje med deg.

Lenke til kommentar

Jeg var på vei hjem fra en skoletur en gang, og kunne telle 9 flott på kroppen. Alle ble flittig og korrekt vridd ut. Vel hjemme om kvelden hoppet jeg i dusjen, hvor jeg fant ut at ikke mindre enn 3 stk. flått hadde funnet det for godt å kype opp i boxeren min. Før de fant ut at pungen var et ypperlig matlager hvor de da hadde boltret seg fast. Jeg fikk en sånn følelse av at" nei dette skjer ikke, er ikke mulig!"

Men joda, 3 små skaubjønner var der nede å jobbet flittig. De hadde tydeligvis ikke fått i seg så mye blod, for de var veldig små og uhåndterlige. Noe som gjorde det vanskelig å vrenge dem ut. Eller bare umulig. Alle 3 bare revnet, noe som resulterte i at jeg hadde 3 små svarte ansamlinger av bein i påsan.

 

Panikken kom snikende, og jeg løp ut til mor og sa det som det var. Hun klarte ikke annet enn å le av min desperate atferd, men kjørte meg til legevakta. Hvor jeg da brettet meg ut foran legen, som fant fram en slags nål. Han gravde og pirket så blodet rant, men jaggu blei ikke restene borte! En ubehagelig situasjon og opplevelse, men gud for en lettelse!

 

(Husk å ikke legge igjen boxere etc. i lyngen langs kyststrøk)

Endret av password
Lenke til kommentar

Ja, det der med borelliabakterien er ikke noe å kødde med, jeg fikk en kjemperekasjon på magen etter en flått engang! fikk en rød ring som strakk seg fra siden av navlen og helt til ryggen:s fan, trodde jeg skulle dø:p Jeg er jo nordlending som har rømt til sørlandet, er ikke vant til flått i den grad som de er:P

Lenke til kommentar

Høres jo digg ut. :dontgetit:

 

Et lite tips når det kommer til bikkja er å kjøpe noe sånn "flåttmiddel" hos dyrlegen. Er en sånn guffe som du har et par steder i pelsen, som deretter sprer seg utover og gjør at flåtten ikke setter seg på bikkja. Funker som bare faen. Når bikkja ikke har det, så kan vi plukke 3-4 flått daglig, men når han har det så kommer det ingen. Varer vel noen måneder elns.

Lenke til kommentar
Høres jo digg ut. :dontgetit:

 

Et lite tips når det kommer til bikkja er å kjøpe noe sånn "flåttmiddel" hos dyrlegen. Er en sånn guffe som du har et par steder i pelsen, som deretter sprer seg utover og gjør at flåtten ikke setter seg på bikkja. Funker som bare faen. Når bikkja ikke har det, så kan vi plukke 3-4 flått daglig, men når han har det så kommer det ingen. Varer vel noen måneder elns.

9186863[/snapback]

 

X-Spot du tenker på? Det funker bra det på de fleste hunder, men det er ikke alle hunder som tåler det.

Lenke til kommentar
Høres jo digg ut. :dontgetit:

 

Et lite tips når det kommer til bikkja er å kjøpe noe sånn "flåttmiddel" hos dyrlegen. Er en sånn guffe som du har et par steder i pelsen, som deretter sprer seg utover og gjør at flåtten ikke setter seg på bikkja. Funker som bare faen. Når bikkja ikke har det, så kan vi plukke 3-4 flått daglig, men når han har det så kommer det ingen. Varer vel noen måneder elns.

9186863[/snapback]

 

X-Spot du tenker på? Det funker bra det på de fleste hunder, men det er ikke alle hunder som tåler det.

9186911[/snapback]

Det er meget mulig, navnet lyder hvertfall kjent. Funker hvertfall som bare rakkern på bikkja vår. Ikke sett en flott på flere uker.

Lenke til kommentar
Hadde flått på klitten i fjor sommerxD det er det mest grusomme jeg har vært med på av smerte:P Gikk først rundt i et par dager å hadde vondt der, når jeg satt og løp og sånt....Sjekka det, men så ingenting (flotten var nok for liten da, og lyset for svakt:P) Oppdaga jævelen til slutt i dusjen en dag, og den var blitt stor *spy*

Jeg fikk helt anfall! jeg skrek og hylte, løp etter pinsetten og fikk vridd den ut! fikk ut hele greia=) Etter det satt jeg i dusjen og grein i sånn 10 min fordi jeg var så skremt og kvalm av tanken på hva som hadde vært der nede i sånn en uke eler noexD huff:P Aldri mer skogstur i hotpants(N) :nei:

9182120[/snapback]

 

Haha "bullseye" :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...