Gå til innhold

Valg av minne til HK, 1333MHz?


Bamsebomsen

Anbefalte innlegg

Hei-hei,

Skal kjøpe meg en Asus P5K3 Deluxe (link) og minnet skal oppgraderes i tillegg, minne har aldri vært min sterke side, så jeg fikk det litt vanskelig når jeg leste gjennom infoen til hovedkortet :<

 

"Støttet RAM-teknologi DDR3 SDRAM

Støttet RAM-integritetskontroll Ikke-ECC

RAM installert (maks) 0 MB / 8 GB (maks.)

Støttet RAM-hastighet PC3-6400, PC3-8500

RAM-egenskaper Ikke-bufret, to DDR-kanaler"

 

Går ut ifra at hovedkortet kan bruke minnebrikker som går på 1066MHz, 1333MHz

og 1375MHz, eller er det feil?

 

"Maks. databushastighet 1333 MHz"

 

Sist men ikke minst; kan noen være så snill å hjelpe meg med å finne gode minnebrikker? Penger er ikke ett problem.

 

Takk på forhånd :3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har blitt anbefalt dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335615

 

Tror nok det skal passe ditt system og.. Men jeg skal endre minnebrikkene så fort det kommer noen 9600 fra Corsair (2x2gb) på markedet og det blir litt billigere..

9175269[/snapback]

 

Takk, så hovedkortet mitt støtter DDR2 og DDR3?

9175510[/snapback]

 

Nei. Det støtter bare ddr3. Ihvertfall det er det sidene til komplett sier: NB! Krever ddr3 minnemoduler.

Lenke til kommentar
Vente, vente, vente. Hva er nytt på X38? SLI? Kan ikke vente hele livet.

9178529[/snapback]

Det er mer nytt på X38 enn bare SLI. Ytelsen skal visstnok være en god del bedre på X38. Det blir store forskjeller på X38 og P35. Dessuten, X38 har en kvalitet du kan se langt etter med P35.

Lenke til kommentar
Hvis de har slik en utrolig kvalitet og ytelse, vil vel prisen bli deretter?

"High-end" korta til P35 ligger allerede over 2000 kroner.

9178552[/snapback]

Det er det ikke verdt for fem flate øre. Klart, du må beregne å betale rundt det beløpet for et X38 kort. Men Intel satser hardt på det chipsettet, og i forhold til ytelse og kvalitet vil nok kortene være verdt prisen. Pluss at high-end chipsettene fra Intel er kjent for enestående kompatibilitet, altså vil de fungere godt i de fleste OS. Uansett hvor "high-end" et P35 hovedkort er, vil det aldri komme opp på nivå med X38. Og X38 vil også introdusere PCI-E v2.0. Husker at jeg hadde et 865PE hovedkort (P4 S478 mainstream). Det fungerte greit, men var ikke helt fornøyd. Byttet til 875P (P4 S478 high-end) og merket forskjell. Maskinen med det hovedkortet er stabil som fjell, og rask. Mitt Core2-system bruker et 975X hovedkort. Systemet er kompatibelt, og fungerer perfekt i FreeBSD/OpenBSD, og vil antakelig fungere like godt i Solaris 10 og i hvert fall i GNU/Linux. Også dette systemet er dønn stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...