Gå til innhold

Verdens dyreste bredbånd?


Anbefalte innlegg

Befolkningstetthet:

Dette kan nok ikke forklare den høye bredbåndsprisen helt ut, da ca 8 millioner bor i "cities". Ca en halv million har tilgang til oppringt internet.

9171247[/snapback]

Uten at jeg har klart å finne noen kilder på det så tror jeg en mye større andel av Kazakstans befolkning bor i byer enn norske bor i byer. Med by mener jeg steder med 50.000 innbyggere og oppover. I Kazakstan er det flere millionbyer, mens vi ikke har noen her i Norge. I Norge har jo også myndighetene i mange tiår (et helt århundre?) oppfordret folk til å bo på landet i stedet for å bo i by. I Kazakstan er det kanskje motsatt.

9171364[/snapback]

 

Det sto altså at 8 millioner bor i "cities", mens resten bor i "villages". I mine øyne er det en viss glippe mellom de to begrepene, men men.

 

Kazakhstan har flere etniske "urbefolkninger", men tidligere ble det altså regnet som et nomadisk land. Under Sovjet og oljen kom russerene, og endret på dette.

 

Men hvis den nomadiske kulturen fortsatt er sterk, ser jeg ikke for meg at de sitter og surfer på tomshardware akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...