Gå til innhold

Hvordan kommer vi til himmelen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg er nok rimelig sikker på at det er fordi det ikke finnes noe himmel.

9169684[/snapback]

 

Himmel finnes det jo ;) Men om man bruker metaforen himmel for Guds rike eller hva de nå kaller det så kan man jo tenke seg at dette er en alternativ eksistens som befinner seg utenfor det kjente og empirisk verifiserbare. Man kan velge om man vil tro på noe eller ikke men ingen skal komme her og si at de vet noe sikkert om Gud finnes eller ikke. Vi vet rett og slett alt for lite.. kanskje en promille av det som finnes på jorden og så og si ingenting om det som finnes utenfor. Vitenskapen setter opp teorier som inntil de blir avvist og funnet feil blir stående som sannsynlige fakta, men det er slett ikke sikkert at de er fakta likevel ;)

 

Menneskets ukuelige tro på vitenskapelig forskning er en av grunnene til fremskrittene vi har sett men det er også en utrolig begrenset måte å oppnå viten på. Det er tidkrevende og begrenses av metoder og utstyr som benyttes til observasjon og eksperiment f.eks. men jeg kan ikke se noen gode alternativer.

 

Uansett ser jeg ingen grunn til at tro og vitenskap ikke kan gå hånd i hånd. Bibelen og andre skrevne verker er en ting men den følelsen av å være en del av noe stort som har blitt skapt og drives av en kraft vi ikke kan se er vel relativt vanskelig å motbevise. Jeg ser heller ingen grunn til å forsøke. Tro gir veldig mange trygghet og lykke og det faktum at det finnes ekstremister som bruker religion som drivkraft gjør ikke religionen i seg selv ille. Jeg tror nok at syke mennesker alltid kan finne en felles eller individuell drivkraft som validerer "onde" handlinger.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Bare OT på deg Carnifex, ta det i en annen tråd.

 

Noen kristne som tror de kommer til himmelen? Er spent på å høre fra dem hva de mener om denne saken.

Håpet var jo å komme til himmelen ja :p

 

Men altså - for å si det enkelt:

8 For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave.  9 Det hviler ikke på gjerninger

 

Dette fordi man enkelt og greit ikke kan leve et liv helt uten synd. Derfor døde Jesus for oss, så vi kunne bli frelst av tro.

 

16 Men vi vet at ikke noe menneske blir rettferdig for Gud ved gjerninger som loven krever, bare ved troen på Jesus Kristus. Derfor satte også vi vår lit til Kristus Jesus, så vi skulle bli erklært rettferdige ved troen på Kristus og ikke ved lovgjerninger. For ikke noe menneske blir rettferdig ved lovgjerninger.

Lenke til kommentar

Tja...snakker vi om himmelen, himmel riket eller gud?

Guder er jo samme som solen (skaperen av alt liv), så da må vi nok bygge bedre raketter og ta med en jævlig bra solfaktor!

 

Himmelen finnes, men den er nok ikke slik de gamle astronomene trodde den var.(de som står bak de mest kjente astronomiske religionene slik som kristen dummen, jødisme, islam, hinduisme og grunnmuren selv Egyptisk mytelogi.

 

hvis noen lurer på om det finnes en bosettning av lik over skyene så er det bare å skaffe seg en billig flybilett hos SAS og ta en titt:)

Lenke til kommentar

islam, jødedommen og kristendommen har samme tro og de tror alle tre på Gud.

jødedommen foluserer på det gamle testamentet, kristendommen på det nye, og islam har vel en god blanding av det meste..

 

men dette endrer jo ikke det faktum at de alle tror på himmelriket ved døden.

og for å komme seg dit, må di følge bibelens etikk og beskrevne levemåter.

skulle man måtte fullføre det de sier på filmen ville nok ingen kommet inn i det såkalte himmelriket.

 

personlig mener jeg at det ikke er noe reinkarnasjon, himmelriket, eller noe lignende, og derfor kommer ingen dit. -.-

Lenke til kommentar

th_9da3da66.jpg

 

Klikk på bilde for og SE noe! Faen så mange signaler det må komme fra himmelen, i form av energi for at folk skal åpne øynene!

 

 

personlig mener jeg at det ikke er noe reinkarnasjon, himmelriket, eller noe lignende, og derfor kommer ingen dit. -.-

 

Bli på Jord SOM i himmelen!

 

Jødene snakker om Inkarnasjon... Dette er grunnet genene våre, og det at ting IKKE kan slutte og eksistere! Hva er det i kroppen din? Og hvordan kan du lage et liv? Er du mann eller kvinne? En mann lager sæd, og forståelsen av at mannen skaper sæden, er forsåelsen som kalles Åndelig Sæd! Hva er det i sæden? Hvorfor skal ikke jeg oppstå igjen, når det jeg lager barn med er laget av meg, og han igjen lager barn som jeg er grunnen til fordi han ble skapt av meg? Hvor blir det av meg? Himmelen? Jeg fortsetter altid og havne i helvete, fordi Gud ikke gjør en Godamn shit! Her er jeg, Lysets Engel! Herren sa Bli lys, og jeg er den som kommer med lyset! Om morgnen, og gir dere morgenstjernen... Den samme stjernen som lyser på dagen!

Endret av Lauritius
Lenke til kommentar
det blir ferre og ferre hvert år her på planeten tellus som er religiøse. religion vil forsvinne fullstendig etter hvert. Det er enkel statistikk :).

Og religion er bortkastet tid.

 

Mvh vitenskaps student

9232761[/snapback]

Kan du sitere en kilde på det? Sist jeg så meg rundt på nettet etter informasjon angående temaet, så de fleste store religionene i verden til å være voksende, alle som en.

Lenke til kommentar
det blir ferre og ferre hvert år her på planeten tellus som er religiøse. religion vil forsvinne fullstendig etter hvert. Det er enkel statistikk :).

9232761[/snapback]

 

Statistikk er nytteløs hvis den ikke er reell.

 

Det at religionene dør ut har vært forventet siden opplysningstida, og det burde seriøst skje noe snart om det skulle være en riktig prediksjon.

Lenke til kommentar
Tingen er nok at det i % er færre religiøse nå enn tidligere, men siden det er flere mennesker så har religionene flere folk enn tidligere.

9248190[/snapback]

I norge så går det nedover for kristendommen ja, men i andre land har kristendom stor fremgang.

9248221[/snapback]

 

Hmm, stor fremgang fordi det blir født flere mennesker, eller stor fremgang på bekostning av andre religioner?

 

Selv om kristendommen får flere medlemer fra andre religioner så blir det jo ikke flere religiøse av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...