Gå til innhold

Forgotten Realms varierende kvalitet?


Anbefalte innlegg

Husker jeg leste "The Dark Elf Trilogy" og de andre bøkene om Drizzt skrevet av RA Salvatore, for ett par år siden og var stor fan av disse.

 

Har drevet litt på med rollespillet Dungeons and Dragons for en del år tilbake så jeg så fram til å lese om Elminster.

Elminster serien for en måned siden eller noe sånn, og må si jeg var dypt skuffet, er klar over at de er skrevet av Ed Greenwood, og ikke RA Salvatore.

 

Men må si jeg ble svært overrasket over forskjellen på kvaliteten, ihvertfall i mine øyne, spesielt når de er under samme serien "Forgotten Realms" spesielt når Ed Greenwood var en av hovedmenne bak Forgotten Realms campaign settingen.

 

Så lurte litt på om det er bare meg som er skuffet, og om det er noen andre som har noen meninger rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gå etter forfattere, det er helt klart.

 

Ed Greenwood er, selv om fantasien hans ikke mangler grenser, ikke en like god forfatter som Salvatore. Han lager gode D&D bøker med detaljerte settings og slikt, men som forfatter som skal formidle følelser og slikt når han dessverre ikke opp.

 

Selv kan jeg anbefale Elaine Cunningham's Song & Sword serie, samt Daughter of the drow serien. Begge rørte meg til tårer iallefall :)

 

Ellers er..skal vi ta en titt i bokhylla...Philips Athans ok, Lisa smedman er grei og Richard Lee Byers ganske gode.

 

Favoritten er og blir Elaine Cunningham.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Skal sjekke dem ut, selv om jeg tviler på at de har de på Kristiansand Folkebibliotek :(

Og har ikke råd til å kjøpe bøker for tiden, jeg leser av en eller annen grunn bare i peroider, men i de periodene har det en tendens til å gå veldig mange bøker på veldig kort tid, så jeg blir nødt til å sette min lit til biblioteket.

 

Følte mange av Ed Greenwoods bøker hadde stort potensial, men han fikk det ikke helt ut.

Du kunne ikke tilfeldigvis liste opp hvilke av Forgotten Realms forfatterne du liker best/minst, slik at jeg ikke går på en smell, den tid økonomien er såpass på plass at jeg har råd til å kjøpe bøker?

 

Har hittil bare lest RA Salvatore og Ed Greenwood, og likte RA Salvatore klart best, selv om Drizzt kanksje var litt vel prektig til tider ;)

Endret av Arch-Heretic
Lenke til kommentar
Skal sjekke dem ut, selv om jeg tviler på at de har de på Kristiansand Folkebibliotek :(

Og har ikke råd til å kjøpe bøker for tiden, jeg leser av en eller annen grunn bare i peroider, men i de periodene har det en tendens til å gå veldig mange bøker på veldig kort tid, så jeg blir nødt til å sette min lit til biblioteket.

9163024[/snapback]

 

Du går til luka og så spør du om de har en bok. Da bør du få spørsmål om de skal bestille den til deg fra et annet bibliotek. Dermed er du sikret godt lesestoff, om enn ikke umiddelbart.

Lenke til kommentar
Skal sjekke dem ut, selv om jeg tviler på at de har de på Kristiansand Folkebibliotek :(

Og har ikke råd til å kjøpe bøker for tiden, jeg leser av en eller annen grunn bare i peroider, men i de periodene har det en tendens til å gå veldig mange bøker på veldig kort tid, så jeg blir nødt til å sette min lit til biblioteket.

 

Følte mange av Ed Greenwoods bøker hadde stort potensial, men han fikk det ikke helt ut.

Du kunne ikke tilfeldigvis liste opp hvilke av Forgotten Realms forfatterne du liker best/minst, slik at jeg ikke går på en smell, den tid økonomien er såpass på plass at jeg har råd til å kjøpe bøker?

 

Har hittil bare lest RA Salvatore og Ed Greenwood, og likte RA Salvatore klart best, selv om Drizzt kanksje var litt vel prektig til tider  ;)

9163024[/snapback]

 

Det kjekkeste med salvatore er faktisk bøkene om Enteri og Jarlaxle ;) Drizzt blir veldig prektig til tider ja og følelsen av at det faktisk kan gå galt er så absolutt ikke tilstedeværende. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...