Gå til innhold

Hva kan man gjøre m adobe photoshp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har bare det som fulgte med kamera og der kan jeg jo ikke ta de over til svart hvitt engang......

ønsker å kunne gjøre bakgrunner uklare, sette sammen flere bilder og vel...som sagt er fersk i dette, men vil gjerne lære meg:)

Lenke til kommentar

Photoshop Elements lar deg gjøre det. Og mange andre spennende ting. I tillegg kan du bruke programmet til å organisere bildene dine på en god måte. Du kan også lage bildefremvisninger (slideshow) og websider.

 

Det er en god ide å laste ned prøve-versjonen. Den er identisk med full-versjonen men slutter å virke etter 30 dager.

 

Tom

Lenke til kommentar
Du har rett i det, men her er det ogso snakk om Photoshop Elements, altso «nybyrjarversjonen» av PS. Prisen er omlag den same som PSP trur eg, under tusenlappen.

9162310[/snapback]

Corel Paint Shop Pro Photo er nok mye nærmere fullversonen av Photoshop enn Elements når det kommer til funksjoner og muligheter.

 

Prisen for:

Corel PSP XI ca 850,- NOK

Photoshop CS3 ca 3900,- NOK (7320,- på den norske siden)

Photoshop Elements 5 ca 600,- NOK (887,- på den norske siden)

 

Prisene hentet på de engelske nettsidene.

 

Corel har dessverre ikke noe "Elements", men Corel Photo Paint, som er en del av Corel Draw Graphic Suite X3, er noe i nærheten, men fåes merkelig nok ikke seperat.

 

Her er en skryte pdf fra Corel hvor de sammenligner PSP XI med CS2 og Elements 4 (og Microsoft Digital Image Suite 2006).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hei

er ny i dette så noen som kan fortelle meg litt om hva man kan gjøre med adobe photoshop elements 5.0?

før jeg kjøper det så jeg vet litt hva jeg kan bruke det til

9160218[/snapback]

 

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta en titt på videoene til Bret Monroy (tror det er det han heter). Du finner de på http://www.revision3.com. Programmet jeg tenker på heter Pixel Perfect og er ganske så gode når det kommer til å se hva som kan gjøres i Photoshop, samt at du faktisk lærer det. Det krever nok noe forkunnskaper, men leter du litt på nett, finner du mange tuturials, som vil hjelpe deg med det mest grunnleggende (opplæringsvideoer).

 

Absolutt verdt å prøve! I allefall se litt på videoer før du bestiller. Du må selvsagt tenke litt over om du har behov for det. Skal du "bare" fjerne røde øyne eller snu bildene eller småfikse litt på de er det mange andre greie programmer. Picasa fra Google er et ok program, som også lar deg gjøre noe med bildene i tillegg til at det er et kjempefint arkiveringssystem.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...