Gå til innhold

Hvordan bør jeg koble HTPC mot forsterker?


Anbefalte innlegg

Jeg har følgende hjemmekino oppsett:

- Media Center PC med Creative X-Fi Xtreme Audio lydkort

- Pioneer VSX-1015 A/V Forsterker

- PSB Alpha Intro Series høyttallere med Alpha SubZero i Subwoofer

- Pioneer Plasma

 

Jeg har trøbbel med å koble X-Fi kortet til forsterkeren på riktig måte. Har prøvd litt av hvert. Kjører jeg vanlig jack til stereo kabel får jeg selvsagt kun lyd på venstre og høyre monitor foran samt sub.

 

Prøvde meg med Creative Home Cinema Cable Set som jeg koblet til Multi-Channel In på forsterkeren. Fikk da lyd på alle monitorer, men måtte velge mellom subwoofer eller center høyttaller, fikk ikke lyd på begge samtidig ettersom det ikke var nok inputs på forsterkeren.

 

Må jo være mulig å få lyd på alle høytallere samt sub med dette oppsettet?

 

Setter pris på alle tips her.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde kjøre S/PDIF (optisk eller koaksial), noe det ser ut som om lydkortet ikke støtter. Hvilket hovedkort har du?

9161365[/snapback]

 

 

Hmm, OK.

Har et MSI K9NGM2-FID hovedkort. Husker jeg så vidt prøvde SPDIF i starten, uten noe særlig suksess. Tror ikke jeg fikk lyden til å rute til riktige høyttalere.

 

Bør jeg kjøpe nytt lydkort? Hva er best av koaksial og SPDIF? Vil det fungere bra med surround?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Tror faktisk kortet ditt støttet SPDIF ut (multi channel), bruker å være den øverste kontakten på Soundblaster.

 

Om jeg tar feil kan du kjøpe følgende produkt; LINK

Koster bare et par hundre kroner.

 

Jeg bruker dette produktet for å gjøre om SPDIF signalet fra coax til optisk da jeg ikke hadde flere ledige coax-innganger på forsterkeren min.

Lenke til kommentar

Takk folkens.

 

Skaffet meg Creative's I/O Modul for noen dager siden og kobla den til Digital_IO øverst på X-Fi kortet. Brukte så en Coax fra den til forsterkeren. Funker supert, får lyd på alle monitorer og sub.

 

Eneste problemet nå er å velge riktig type surround modus på forsterkeren når jeg ser film, er en knall forsterker med et hav av surround-valg, THX og Pro Logic i alle former og farver. Skjønner ikke forskjellen på alle, men men.

 

Uansett, digital var veien å gå. Takk igjen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...