ravna Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 (endret) Eller rettere sagt, etter å ha trykket F8 og fått opp bildet hvor jeg kan velge sikkermodus virker verken mus eller tastatur, og restart-knappen reagerer ikke. Jeg har nettopp byttet kabinett, og ettersom klokka heller ikke oppdateres har jeg en uggen følelse av at noe gikk galt under den prosessen. Men peker disse problemene i noen bestemt retning? Alt av hardware er det samme som i det gamle kabinettet, og kortene står i de samme sporene som før. Mus og tatstatur har kablet USB-tilkobling. Musa har egen programvare, tastaturet ikke. Hva kan jeg prøve for å få alt til å fungere igjen? Edit: Prøvde nettopp restart-knappen i vanlig modus, og innså at den ligger så langt inn at jeg måtte bruke en avslått kulepenn for å trykke den inn. Derfor kan det godt hende at det egentlig ikke var problemer med denne i sikkermodus heller. Endret 28. juli 2007 av ravna
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 Med F8 dvs "safe mode" lastes kun basis drivere til OS'et . Kopler du tastatur + mus til PS2 portene på hovedkortet virker det sikkert. Ellers må du muligens stille om en USB legacy support instilling i cmos settings.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå