Gå til innhold

katta i sekken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virket kanskje litt dyr.

Men Lenovo/ibm er vel kvalitetsbærbare? solide, service etc..

 

Hadde nok fått en bærbar med bedre spesifikasjoner til samme pris. Men direkte dårlig kjøp tror jeg ikke.. :)

 

Ett lite tips: legg på mere ram på den og da duger den jo bra til det aller meste...

 

Mvh

Endret av krbalto
Lenke til kommentar

Med 32 MB grafikk-kort, det er moderne greier det.

Denne maskinen har blitt et museumsgjenstand for lenge siden.

 

Jeg vile maks betalt 2-3000 for den, om jeg hadde hatt bruk for den.

 

For 5.500,- så får du en MYE bedre maskin for pengene.

 

Derfor bør uvitne og mange damer få med seg noen som har litt greie på slikt når de handler pc.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig snillekim. Jeg kjenner tre mennesker som daglig taster på T42-maskiner, og de er langt fra utdaterte for sitt bruksområde. Og en fjerde som akkurat greide å ødelegge sin og oppgraderte til T60 uten at jeg tror han fikk noe bedre spesifikasjoner på den nye modellen.

 

Thinkpads er ikke spillemaskiner eller for dem som ønsker best spesifikasjoner mulig for prisen og T-serien er modeller siktet inn på bedriftsmarkedet. Og til den bruken er T42 langt fra utdatert og IMO overlegen det jeg har sett av nye maskiner til 5500,- Magnesiumrammeverk, metallhengsler og bakside på skjerm forsterket med karbonfiber er eksempler på features T-serien har som jeg setter over CPU-hastighet eller GPU-kraft til dette markedet.

 

3000,- for en T42 er løp-og-kjøp pris som jeg hadde plukket opp på flekken.

 

EDIT: Spesifikasjonene oppgitt her i tråden er ikke helt rett. Her er mer korrekte:

http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:T42

 

Dersom de tre bokstavene etter spesifikasjonstallene blir oppgitt kan vi se nøyaktig hvilken maskinvare den har. Eks : 2373-6ZG.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

jeg har ikke tilgang på maskinen her, men den hadde ikke fingeravtrykksleser. Den bestod av radeon 7500 32mb, 40 gig disk, 512 ram 14" XGA, 1,7 ghz cpu

 

takk for all hjelp. Ser uansett ut som det blir vanskelig å få hevet kjøpet :S Hun visste ingenting om hva den var god for, annet at han som solgte lovet den var smack :cry:

Endret av LazyBone
Lenke til kommentar

Ven Dothan 1,7 ghz er ingen ugrei cpu.

Har en Aopen (whitebox) maskin med den cpu'n. Den duger til det aller meste. Men selvfølgelig var vel skjermkortet i det minste laget for spill og store grafiske applikasjoner. Men som sagt over er T42 en arbeidsmaskin ikke for spill og underholdning.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JSHtTF0R
Var det noe programvare med her? Er jo ofte folk på dette forumet hyler og skriker om hvor dyr en maskin er uten å tenke på hva som fulgte med. Office og windows lisenser koster en god del...

9161690[/snapback]

 

Ja Windows tar mye for lisensene ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...