Gå til innhold

Valg av første tegnebrett!


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe mitt første tegnebrett, så jeg lurte på om noen har noe å anbefale? Har peiling på slikt, men prislappen bør ikke gå veldig over tusenlappen.

 

Har sett litt på Wacoms Graphire 4 A6 og Bamboo A6 på komplett, noen som vet om de er no særlig?

 

Graphire 4 A6

Bamboo A6

 

Ang. feilposting så er dette mest sannsynlig det stedet på forumet hvor flest folk har peiling på tegnebrett, tenkte jeg.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale dette: Wacom Volito2

Utvilsomt det beste kjøpet hva pris/kvalitet angår, det ser svært lite ut, og det er heller ikke stort, men det har aldri blitt noe problem for meg. Selvfølgelig støtter det alt som er av programmer. Kjøpte det selv etter å ha lest en svært overbevisende omtale av tegnebrett i Computer Arts. Hvis ikke har jeg hands-on erfaring med Graphire 4, og det er et meget godt tegnebrett. Bamboo har jeg ikke prøvd, men det ser svært bra ut, og det er jo Wacom, så da er det helt sikkert bra :)

Lenke til kommentar

Ser på prisen på Volito 2 der, og det har jo vanligvis en sammenheng med kvaliteten. Så, ville du heller ha gått for et til 1000 kroner hvis du kunne velge? :)

 

Når det kommer til programmer som støttes er det vel et relativt lite problem i og med at bare bruker Photoshop og Illustrator.

 

Graphire 4 ser også litt.. billig ut, på en måte. Knirkete plast er ikke noe jeg ønsker meg :D

Lenke til kommentar

Mitt første tegnebrett var av typen Wacom Graphire 3 A6, som jeg var rimelig fornøyd med. En nyere utgave er tilgjengelig hos Komplett her: Link. Det er samme Graphire-brettet som du linker til i den første posten, men uten programvaren som følger med. For min del ble A6-utgaven litt for lite, så man må bruke veldig små bevegelser, hvilket er greit hvis du er vant til det. Hvis ikke, så bør du nok gå opp i størrelse ett hakk. Graphire 4 A5 er samme merkevare som nevnt ovenfor, men i større utgave.

 

Den gyldne regel innen tegnebrett er å velge Wacom, så alle brettene nevnt i denne tråden er et godt valg. For mer informasjon, så kan du sjekke ut Wacoms egen hjemmeside her, og lese mer om tegnebrett generelt her.

Endret av andir
Lenke til kommentar
Kan anbefale dette: Wacom Volito2

Utvilsomt det beste kjøpet hva pris/kvalitet angår, det ser svært lite ut, og det er heller ikke stort, men det har aldri blitt noe problem for meg. Selvfølgelig støtter det alt som er av programmer. Kjøpte det selv etter å ha lest en svært overbevisende omtale av tegnebrett i Computer Arts. Hvis ikke har jeg hands-on erfaring med Graphire 4, og det er et meget godt tegnebrett. Bamboo har jeg ikke prøvd, men det ser svært bra ut, og det er jo Wacom, så da er det helt sikkert bra :)

9154651[/snapback]

 

 

Dette var et intressant emne for meg og.. Bestillte din anbefaling, så det bør bare være bra! Hehe. Dette blir mitt første tegnebrett btw.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Intuos er av god kvalitet, og anbefales for mer seriøst arbeid. På grunn av prisen som trådstarter nevnte, så har Intuos antakligvis ikke blitt nevnt fordi prisklassen er noe høyere. Hvis tegnebrettet er beregnet for profesjonelt bruk, så bør en gå for Intuos, men jeg mistenker at de fleste her er på utkikk etter noe som er adekvat til hobbybruk, hvor de merkene som allerede har blitt nevnt er gode nok.

Lenke til kommentar

Sier bare Wacom Volito 2 jeg.. har ett liggendes, men det blir ikke brukt så mye pga at jeg tegner mest med blyant.. Så hvis noen er intereserte i å kjøpe, så pm.. ;)

 

Men det lille jeg har brukt det da.. Har ikke hatt noen problemer med det, og det var veldig morsomt fra første stund :) Det kan anbefales :thumbup:

 

(nei, dette er ikke en salgsannonse :innocent: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...