Gå til innhold

Få penger tilbake fra nettbutikk i usa?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har fått et problem med en nettbutikk i usa. Det har gått en måned siden jeg bestilte og de har ikke engang fått sendt ut produktene! Når jeg ser på tracking siden, har det stått "pending review" hele tiden.

Jeg har sent de syv mailer nå, der de har svart på 2. Disse har jeg fått svært korte og dårlige svar på.

Jeg skal ikke gå inn på disse, da det ikke har noe med mine spørsmål å gjøre :)

 

Butikken det er snakk om er bestknives.com. Har bestilt en go del utstyr denne gangen (tok bare en uke første gangen).

De trekte summen innen 24 timer som var på ca 3200kr..

De bruker Yahoo!'s shopping system (brukte visa)

 

Jeg har sendt de en mail til i dag, der jeg sa fra om dersom ikke noe skjer snart så ønsker jeg og avbestille. Om de svarer på denne er uvist..

 

Om de ikke gjør det, hva gjør jeg da? Kan jeg sende mail til VISA eller Yahoo og be de trekke tilbake pengene?

 

edit. Kanskje jeg skal spørre forbrukerrådet istedet?

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-19530

kan godt hende de har sendt den da..

det kreves tillatelse fra politiet å innføre våpen til Norge. Ved våpen forstås f.eks skyte-, slag- og stikkvåpen, samt bladvåpen dvs. kniver, sverd osv. med en klinge over 12 cm.

Hvis dette er tingen, kan du også få en fin bot

å sende mail til visa eller yahoo vil ikke hjelpe i det hele tatt....you snooze you loose. det beste du kan er vel bare å prøve å sende mail

Endret av medlem-19530
Lenke til kommentar

Jeg vet de ikke har sendt pakken, da de sa de manglet en ting (de sa missing xxx, should be any day now) og det var flere uker siden.

Pluss at det ville ha stått på tracking siden.

 

Lovene er jeg klar over

 

Edit.

Hvor har du det du quoter fra? sverd krever ikke noen tillatelse. Ikke vanlige kniver heller ifg. tollen

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar
kan godt hende de har sendt den da..
det kreves tillatelse fra politiet å innføre våpen til Norge. Ved våpen forstås f.eks skyte-, slag- og stikkvåpen, samt bladvåpen dvs. kniver, sverd osv. med en klinge over 12 cm.

Hvis dette er tingen, kan du også få en fin bot

å sende mail til visa eller yahoo vil ikke hjelpe i det hele tatt....you snooze you loose. det beste du kan er vel bare å prøve å sende mail

9151538[/snapback]

 

Ikke helt sant, han kan kjøre kortreklamasjon mot banken om det var kredittkort som ble brukt under transaksjonen. Han må bare ta kontakt med banken sin fortest mulig.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye tvil på at jeg ikke får varene, men at det har tatt så lang tid at jeg begynner og få lyst til og avbestille, å så kjøpe en annen plass. Og når jeg ikke får kontakt med butikken, så må jeg finne andre metoder..

 

Har lest litt rundt, og Yahoo har en klage side der de tar kontakt med butikken for og ordne opp. Da må jeg ta kontakt innen 60 dager. Jeg skal vente litt lengre og se om de svarer på siste mail.

 

Etter at jeg ikke fikk svar på de andre mailene, begynte jeg og lure på om de hele tatt leste de. Så jeg søkte litt rundt, og fant tjenester der man kan få bekreftelse når de åpner mailen. Dette fungerer ikke alltid 100%, men det gir meg en sjanse til og se om de bare driter i folk. Har ikke fått noe bekreftelse enda værtfall.

 

edit.

jeg er veldig interessert i og høre om folk som har vært igjennom prosedyren ved og klage til banken

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar
Jeg har ikke så mye tvil på at jeg ikke får varene, men at det har tatt så lang tid at jeg begynner og få lyst til og avbestille, å så kjøpe en annen plass. Og når jeg ikke får kontakt med butikken, så må jeg finne andre metoder..

 

Har lest litt rundt, og Yahoo har en klage side der de tar kontakt med butikken for og ordne opp. Da må jeg ta kontakt innen 60 dager. Jeg skal vente litt lengre og se om de svarer på siste mail.

 

Etter at jeg ikke fikk svar på de andre mailene, begynte jeg og lure på om de hele tatt leste de. Så jeg søkte litt rundt, og fant tjenester der man kan få bekreftelse når de åpner mailen. Dette fungerer ikke alltid 100%, men det gir meg en sjanse til og se om de bare driter i folk. Har ikke fått noe bekreftelse enda værtfall.

 

edit.

jeg er veldig interessert i og høre om folk som har vært igjennom prosedyren ved og klage til banken

9151727[/snapback]

 

Det er ikke stort verre enn at du kontakter banken, viser til hvilken transaksjon det gjelder og sier du vil reklamere (forutsatt at du brukte kredittkort da).

De vil lage en klage som sendes videre til mastercard eller visa (teller). De kontakter selskapet du kjøpte av og ber om redgjørelse.

 

 

Personlig har jeg opplevd at dette tar alt fra to mnder til et halvt år. Jeg har klaget hos Skandiabanken og Entercard.

Lenke til kommentar
Jeg vet de ikke har sendt pakken, da de sa de manglet en ting (de sa missing xxx, should be any day now) og det var flere uker siden.

9151631[/snapback]

Dette sitatet burde du hatt i første innlegg. Svært vesentlig opplysning. Nettstedet prøver med andre ord ikke å svindle deg - men derimot å levere alt i en sending slik at du ikke får doble fraktomkostninger.

 

Har du sjekket om du kan droppe den "xxx" som de ikke har inne (og som de antagligvis fortsatt venter på)?

 

Ved klage til banken vil beløpet blir returnert deg (du må undertegne en erklæring) under forbehold om videre saksgang. Du må imidlertid forvente protester fra butikken. Hvilke lovhjemler som er i USA kjenner jeg ikke til - men mistenker at bestillingen er bindende (ingen angrerett, etc etc).

 

EDIT: NB! Husk også at VISA normalt ikke er kreditkort (hvor du ville stilt sterkere) men et betalingskort.

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Jeg vet de ikke har sendt pakken, da de sa de manglet en ting (de sa missing xxx, should be any day now) og det var flere uker siden.

9151631[/snapback]

Dette sitatet burde du hatt i første innlegg. Svært vesentlig opplysning. Nettstedet prøver med andre ord ikke å svindle deg - men derimot å levere alt i en sending slik at du ikke får doble fraktomkostninger.

 

Har du sjekket om du kan droppe den "xxx" som de ikke har inne (og som de antagligvis fortsatt venter på)?

 

Hadde vært greit om de ventet på ting, men da kunne de ha nevnt det. Og uansett så har gått lang tid siden han sa det, så de burde fått den inn på så lang tid.

 

kan vel gjøre saken enda mer tydelig.

 

Jeg bestilte 27 juni.

 

Sendte første mail samme dag som handlet om forsikring på pakken. - svarte ikke.

 

Sendte mail 4 dager etter der jeg lurte på hvorfor statusen fremdeles sto som "pending review" - svarte 2 juli. han sa at noen ting ville bli sent denne uka, og en ting neste uke.

 

Ny mail 7 juli der jeg sa at "denne" uka var nesten over og at statusen fremdeles sto som "pending review" jeg spurte og om de ventet til alt var på lager - svarte ikke.

 

Ny mail 12 juli der jeg ga tydelig beskjed om at jeg begynte og bli litt irritert på at ingenting skjedde og at de ikke svarte på mail. - svarte samme dag der han sa at det manglet en ting og at den kom når som helst. - ingenting skjer.

 

Ny mail 22 juli der jeg beklaget for og sende så mye mail :roll: , men at jeg begynte og bli utålmodig, hvor lenger jeg måtte vente, og om det var normalt å ta så lang tid. - svarte ikke.

 

Ny mail 25 juli der jeg sier at tålmodigheten holder på og renne ut og jeg ville satt pris på om ting begynte og skje. - svarte ikke..

 

Etter dette begynte jeg og lure på om de leste de, eller om de kom fram. så jeg begynte og lete etter måter jeg kunne få bekreftelse på om de leste mail. det fant jeg, og siste mail har denne funksjonen, men om det vil fungere vet jeg ikke. Det funket værtfall når jeg sente mail til min gmail og fikk bekreftelse tilbake til min hotmail at den var lest.

 

Denne mailen inneholdt spørsmål om oppdatering på status og vist ingenting sjedde snart, så ville jeg avbestille. - venter nå på svar.

 

Om jeg vil avbestille og de ikke svarer på denne, så har jeg jo ikke noe annet valg enn og klage for og få pengene tilbake. Det var dette jeg lurte på hvordan man gjør

 

uff.. mitt mest kompliserte innlegg ever. her ble det mye rot og leting :D

Lenke til kommentar

Typisk.. når jeg sier det er en mulighet for at jeg kan avbestille, så skjer det ting.. Status står nå som "Some items did not get shipped" - Det mangler altså en ting som sikkert blir sendt senere.

 

OT

Er hotmail nede? kommer ikke inn på mail, men msn fungerer :blink:

 

edit.

Nå funker det. har fått bekreftelse på at de sender pakken. bortsett fra en ting.

Da var det ikke bestknives sin feil, men de som lager varen som mangler.

Uansett syns jeg de har vært svært dårlige med og svare på mail

 

The end

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...