Gå til innhold

15,4" eller 17" Bærbar ?


Anbefalte innlegg

Driver å ser meg om etter en Bærbar pc som skal brukes til programering av bla. spill og det som hører til der, film titting, skole bruk og kanskje spilling i ny og ne.

 

Men det jeg hovedsaklig lurer på er om jeg skal velge en med en 15,4" som har et bedre skjermkort (GeForce® 8600M GT 512MB) og bedre oppløsning (1680x1050) eller brude jeg velge 17" med GeForce® 8600M GT 256MB (1440 x 900) begge er WXGA+ skjermer.

 

15,4" er en Compal

med noen små ting her og der som den 17" Dell`n ikke har ellers har de stort sett de samme hardware specs`a og så godt som samme pris bare 300kr i dell`ens favør.

 

Så hvilket valg er anbefalt ??

Endret av BlueDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg foretrekker høy oppløsning til programmering. jo flere linjer kode og jo flere tegn man ser på skjermen samtidig gjør det lettere å holde oversikten i kildekoder på x antall tusen linjer.

 

Men alle Dells 17" kan vel fåes med 1920x1200-skjerm, eller sprenges budsjettet?

Lenke til kommentar
Trådstarter: 1920x1200 er HELT fantastisk!!

9151930[/snapback]

 

Vel mulig det men som sakt i tidligere post så svir det i lommeboka hvis jeg skal gå til slike innkjøp.

 

Men spørsmålet mitt er egentlig om opløsningen og graffikortet er nok til og veie opp for de resterende 1,6" som jeg får på dell`n ??

Lenke til kommentar
Hans Erling: 1680 oppløsning på 15,4 er minimum! (etter min mening!)

 

Trådstarter: 1920x1200 er HELT fantastisk!!

9151930[/snapback]

 

Delte meninger der gitt, jeg syntes det ble slitsomt og skriften alt for liten og det var godt å komme tilbake til 1440X900 så jeg anbefaler alle å prøve en 17 med så høy oppløsning før kjøp.

Lenke til kommentar

Føler ikke helt at jeg har fått svar på det jeg lurer på men ....

 

Har et nytt spørrsmål er det verdt de 400kr for turbo memory ??

Det står jo 20% lengre batteritid pga. mindre disk søking, er det så ??

 

Blir kjøpen compal IFL90+ så sant ingen kommer med noen gode argumenter for å trappe ned på graffik og oppløsning for en 17".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...