Gå til innhold

Tredjepartsstøtte til Wii

kilik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som man har fått E3 litt på avstand og sett den flotte RE5-traileren til PS3/X360 slår det meg at tredjepartsstøtte til Wii fortsatt består av:

1) PS2-, GC- eller PSP-porter

(RE4, Medal of Honor: Heroes 2, Mercury Meltdown Revolution, Scarface: The World Is Yours, Driver: Parallel Lines, Alien Syndrome etc.)

2) Eksklusive spill med lavt budsjett/spinoff-titler

(Raving Rabbits 2, RE: Umbrella Chronicles, Boogie, MySims, Dragon Quest Swords, Final Fantasy: Crystal Chronicles, Soul Calibur Legends, SSX Blur, Wing Island, GT Pro Series etc.)

Jada,man kommer sikkert på et unntak eller to, men det er ikke poenget. Man ser trenden her klart. Det virker som Wii betraktet som andrerangs av utviklere/utgivere med tanke på budsjett, utviklingstid og prestisje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wii har veldig mange tredjeparts utviklere som holder på med spill. Dette er akkurat samme trenden vi såg på Nintendo DS det første året. Gi Wii litt mer tid så vil du nok se en solid dose med titler fra tredjeparts utvikelere. Allerede til høsten vil noen komme.

Wii tok en del utviklere på senga, så de strever litt med å komme seg opp.

Skrevet

Wii har god støtte fra 3dje parts utviklere, det har selskapt som Capcom, Enix, Ubisoft og EA allerede presisert at de vil gi større støtte til Nintendo denne generasjonen enn hva de har gjort tidiligere. Men selvfølgelig tar det tid å få dette opp å gå, sier vel seg selv, konsollen er ikke året gammelt og folk begynner allerede å klage over spillutvalget, var vi egentlig ikke klar over at det ble slik?

Skrevet

PS3 er like gammel, så jeg kjøper ikke det argumentet. Greia er at mange forventet at det skulle forandre seg på E3 etter det gode salget.

Skrevet

Om ps3 er like gammel trenger ikke ha så mye å si. Mtp tredjepartsstøtten som PS2 hadde så hadde de med Playstation navnet allerede en haug med 3dje parts utviklere i ryggen, mens Nintendo etter den dårlige tiden med GC og tredjepartsstøtte der hadde mye å bevise vil jeg tro, men nå etter at Wii har solgt så bra og utviklerene ser at det kan lønne seg å lage spill til Wii så vil det nok komme. Det har bare fått en veldig treig start.

Skrevet

Problemet var at utviklere ikke trodde på Wii. Nå har det endret og fokuset til mange har gått over til Wii.

"Unfortunately we backed a little bit on the wrong horse in focusing so much on PS3 and Xbox 360, and [by focusing] to a lesser degree on the Wii."

"Let me assure you that almost all of us in the industry made the same judgment - after so many transitions guessing exactly right, we got this one a little bit wrong, and we're dealing with it now with strong investments on the Wii."

Som nevnt, dette skjedde også med DS i starten, mange porter av GBA-spill osv. Vil endre seg snart.

Skrevet

Enig med TCi her, tror Wii kommer til å komme knallsterkt i tiden fremover. PS2 var vel etablert og velkjent, og det var en selvfølge for mange å jobbe mot PS3. Mens med Gamecube var det mange som holdt seg unna, ettersom den til dels rettet seg mot et yngre marked enn de andre. Når nå Wii kommer og knuser alle salgsrekorder, ogser ut til å slå an i en mye bredere aldersgruppe enn Gamecube, har produsenter begynt å få opp øynene for Nintendo igjen. Men slikt skjer ikke over natten. Gi det et år til, så har nok Wii store mengder knallspill som er laget spesielt for Wii.

Skrevet

Som jeg sa tidligere i år: Fram til E3 kom det til å bli avslørt en del nye titler(Soul Calibur Legends, etc, etc), og i og etter E3 kommer folk til å snakke om å skifte fokus over til Wii og mange nye titler blir annonsert(EA, Activision, Rockstar, etc, etc, med spill som Bully, Table Tennis, nytt Tales, etc, etc). Personlig hadde jeg forventet litt fler avsløringer, men det var det samme over alle platformene. E3 i år handlet ikke om avsløringer, og de avsløringene som kom var helt sikkert bak lukkede dører og vil ikke bli vist før E4all.

Skrevet (endret)

Jeg syns det er litt dumt at spill som Resident evil 5 og Nye Need 4 speed ikke kommer på Nintendo. Spill som i mine øyne treffer meg godt. Synd..

Skal uansett kjøpe meg Playstation 3 engang løpet av neste år, så får jo muligheten får ta igjen det tapte da, men Need 4 speed blir aldri det samme uten den unike styringskontrollen i Wii.

Endret av Zelkin
Skrevet (endret)
Jeg syns det er litt dumt at spill som Resident evil 5 og Nye Need 4 speed ikke kommer på Nintendo. Spill som i mine øyne treffer meg godt. Synd ...

9163106[/snapback]

Nå kan jeg ta helt feil, men jeg mener å ha lest/hørt et sted at RE5 kan komme på Wii om RE4:Wii edition og Umbrella Chronicles selger veldig bra :hmm:

Skal se om jeg finner en link ...

EDIT: Jeg fant, jeg fant: http://revoeyes.blogspot.com/2007/07/specu...nd-more-re.html

Så om du har Wii og ikke har fått tak i RE4:Wii Edition enda; Løp og kjøp :p

Endret av Sapphire56
Skrevet
Eksklusive spill med lavt budsjett/spinoff-titler

(Raving Rabbits 2, RE: Umbrella Chronicles, Boogie, MySims, Dragon Quest Swords, Final Fantasy: Crystal Chronicles, Soul Calibur Legends, SSX Blur, Wing Island, GT Pro Series etc.)

Jada,man kommer sikkert på et unntak eller to, men det er ikke poenget. Man ser trenden her klart. Det virker som Wii betraktet som andrerangs av utviklere/utgivere med tanke på budsjett, utviklingstid og prestisje.

9149295[/snapback]

Utviklere har sagt at de henger etter med Wii og hadde ikke forventet at det skulle bli så stort, så man må nok vente en stund før tredjepartsstøtten virkelig skinner siden det tar tid å lage et spill som man kanskje vet.

lavt budsjett er vel kanskje tingen som skal lokke utviklere til Wii, det trenger heller ikke være en negativ ting. MySims som du nevner er da tilsynelatende et fullspekket spill, det samme kan sies om Soul Calibur som virker å satse mer på en dypere story. Crystal Chronicles skal man absolutt ikke fnyse av.

Det kommer også et nytt spill i Tales serien. No More Heroes "glemmer" du, Dewy's Adventure utelates også fra listen din. EA støtten virker solid fremover med alle sportstitlene som kommer med online modes til Wii, der kommer Guitar Hero 3, Lego Star Wars spillene kommer.

Jeg er mindre bekymret for tredjeparts støtten nå en jeg var under N64 og GC eraene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...