lobster Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Hva gjør du når du lager hjemmesider? Sjekker du siden(e) mot W3Netscape 4.x Netscape 6/7 Opera IE
engan Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 Sjekker mot IE, Netscape 6/7, Mozilla (fungerer veldig likt Netscape 6/7) og av og til Opera. IE har ca. 95% av markedet i dag (uff - det er mye). Netscape/Mozilla har blitt langt mere stødigere i det de siste utgavene. Opera var litt sær - men har nå bygget om hele nettleseren på nytt. Denne vil da støtte DOM slik som IE - og forhåpentligvis bli like stødig. Netscape/Mozilla har etter målingene større markedsandeler enn Opera.
pekle Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 w3c - både (x)html og css-validator. Opera - har no gått vekk frå å teste på 6, testar berre mot 7. IE6
MortenH Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 Sjekker med Opera 7 (beta), Mozilla 1.??, IE6 og W3Cs valideringsverktøy for CSS og HTML.
quarkey Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 Først lager jeg siden i IE og så tester jeg den ut med Opera. Og jeg bryr meg egentlig ikke om at den blir litt rar i Opera.. Bare det går og se hva som står der.. Det som er hovedsaken. =)
pekle Skrevet 13. januar 2003 Skrevet 13. januar 2003 Først lager jeg siden i IE og så tester jeg den ut med Opera. Og jeg bryr meg egentlig ikke om at den blir litt rar i Opera.. Bare det går og se hva som står der.. Det som er hovedsaken. =) Er faktisk einig i at det er eit godt prinsipp. Det er alt for mange som er opptatt av "pixel perfect". Men strukturen og prinsippet bak ymse markup er jo nettopp at det skal kunne presenteres på forskjellige måtar på forskjellige apparat med ymse program som oppfører seg litt forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå