Gå til innhold

Radeon X1950PRO - win98+winXP - DUALboot - driver?


Anbefalte innlegg

Enkelt sagt, finnes det noen nyere brukbare ATI Radeon-drivere for win98 ?

For X1950PRO altså ?

 

Dette blir mitt første ATI-kort noensinne, så litt grønn her...

 

HAR sjekket den offisielle siden, men min GPU er ikke nevnt der, og driveren ser ganske gammel ut (versjon 6.2 - 2004/2005?)

 

*

 

På den annen side, når det gjelder NVIDIA ser det muligens lysere ut, med litt nyere driver(81.98-des2005), som visstnok kan modifiseres(inf)...(?)

Har ennå ikke testet dette, men info tyder på at det burde funke for GF7XXX-serien, så...

 

*

 

OG, har heller ikke mottatt det nye(X1950PRO) kortet ennå, så kan ikke teste nå.

 

- Er det forresten mulig å BARE innstallere selve driveren, uten disse Catalyst-greiene(som later til å kreve Microsoft .net innstallasjon) ?

 

...jaja, som sagt, min første gang med ATI.... :hmm:

 

PS: drit i å spørre om _hvorfor_ win98... pliis :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha to drivere. For XP kan du laste ned fra ATI (AMD) sine sider. Du trenger ikke Catalyst Control Centre nei. Det går an å laste ned bare driverne. :)

Når det gjelder Win98 er jeg litt i tvil. Hos ATI finner jeg ingenting når jeg velger Win98 og Radeon1950, men fant noen eldre drivere hos Omega,

http://www.omegadrivers.net/ati/win9x_me.php

tror de skal fungere på de fleste Radeon-kort. Er iallefall verdt et forsøk... :thumbup:

Lenke til kommentar
Du må ha to drivere. For XP kan du laste ned fra ATI (AMD) sine sider. Du trenger ikke Catalyst Control Centre nei. Det går an å laste ned bare driverne.  :)

Når det gjelder Win98 er jeg litt i tvil. Hos ATI finner jeg ingenting når jeg velger Win98 og Radeon1950, men fant noen eldre drivere hos Omega,

http://www.omegadrivers.net/ati/win9x_me.php

tror de skal fungere på de fleste Radeon-kort. Er iallefall verdt et forsøk... :thumbup:

9143863[/snapback]

 

Takk for svar!

 

Sjekket ut den omegasiden, men den driveren så jo mye eldre ut igjen... februar 2004 mot desember(?) 2004 for den offisielle. Den gjelder riktignok ikke spesifikt X1950PRO, men det er den aller 'nyeste' off. driveren for win98/ME, så... sjekk releasenotes etc for hvilke kort...

Offisiell nyeste driver fra ATI/AMD

 

Og, ser jo ut som både dd og cp(driver og control panel) er pakket som 1 exe-fil... ? Kanskje mulig å velge hva som installeres når den kjøres, men... ?

 

Hmm, så kanskje(meget sannsynlig?) at dette ikke vil funke på w98, da ? :cry:

 

PS: ja, jeg skjønte at det var egen driver for XP altså :tease:

Lenke til kommentar

DD og CP er to forskjellige nedlastinger. Om du velger XP + Radeon1950 på driver sida til ATI kommer du til slutt til nedlastingsida, der står det optio 1 og option 2. Option 2 er kun driver.

Når det gjelder funksjon mot 98 er jeg usikker. Men det er ikke værre enn å prøve, last ned en eldre Radeon-driver og prøv. Jeg vil tro at det kan fungere, men det er ikke sikkert du får full utnyttelse av kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...