Gå til innhold

USB2 kort


dilldall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg gleder meg til å lese resultatet :smile:

 

Det er ikke mange som har USB2.0 kort i sortimentet sitt enda, dessverre. EJG er av typen som kvier meg litt for å kjøpe det første "no-name" kortet jeg kommer over oxo. Foreløpig har jeg ingen peiling for hva ejg ska gå for.

 

Så en anonse på kombinert USB2.0 og FireWirekort, men det skulle ikke slippes før i mars en gang (les: og ikke umulig enda senere enn det heller). Så lenge gidder jeg ikke vente, så da blir det nok to kort :smile:

Lenke til kommentar

Heisan

 

jeg ble litt nyskjerrig på disse USB2.0 brennerene...

jeg har faktisk også gått og tenkt litt på tanken på å kjøpe YAMAHA sin USB 24X/10X/40X (USB 2.0)

Plextor sin 24* er bestillingvare..synd.

Men hvordan er det når man skal kopiere en cd-plate..vil brenneren og cd-rom (ide) finne hverandre automatisk...

Hovedkortet mitt har USB 2.0 (MSI 845 ARU)

så derfor kan det være greit å ha en sånn brenner for å kunne ta den med seg på jobb osv osv

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-11 12:38, dilldall skrev:

Jeg gleder meg til å lese resultatet :smile:


Det er ikke mange som har USB2.0 kort i sortimentet sitt enda, dessverre. EJG er av typen som kvier meg litt for å kjøpe det første "no-name" kortet jeg kommer over oxo. Foreløpig har jeg ingen peiling for hva ejg ska gå for.


Så en anonse på kombinert USB2.0 og FireWirekort, men det skulle ikke slippes før i mars en gang (les: og ikke umulig enda senere enn det heller). Så lenge gidder jeg ikke vente, så da blir det nok to kort :smile:


Ta en tur innom komplett der har de korttypen du søker på lager: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...15&GrpID=1&s=pl Men hva med Firewire brenner ? Har dessverre vare hørt at den har en protokoll som er mye bedre en usb2 protokollen, så hvis det er noen som har fakta om det, så hadde det vert fint å høre..

Lenke til kommentar

Heisann 50z, og takk for svar.

 

Men...

 

I løpet av de siste innleggene har det vel mer eller mindre ganske klart kommet fram at det er kort til bærbare datamaskiner som er det store problemet å få tak i (fortsatt kun sett "noname" hos psdata som pcmcia/pc-card).

 

Vet ikke om usb2 eller firewire ville vært like aktuellt til den stasjonære maskinen min uansett. Der finnes det så mange gode (og mye rimeligere) brennere fra før av.

 

Hva som er "best" av firewire eler usb2 vet jeg ikke noe om. Det kunne vært gret å vite egentlig.

Lenke til kommentar

Kva som er best veit eg ikkje, men USB2.0 går på 480Mbps mot IEEE1394 på 400Mbps.

 

Såg ein plass at produsentane helte meir mot USB2.0 på grunn av at utstyret(kontakter osv.) er ganske mykje billegare enn for Firewire.

 

Og ein ser jo at dei fleste nye hovedkort no kjem med USB2.0, dessutan er den bakoverkompatibel med eksisterande USB-utstyr, så personleg held eg ein knapp på USB.

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Tok feil når det gjelder prisen, den du oppgir er mer korrekt.

 

Frakt på kun denne fra USA er ca det doble av prisen

(USD 45.80 med DHL)+toll og moms.

 

Jeg har kjøpt min, via en arb. kollega fra USA som jobber her .

Har tatt vesken x2 + Plextoren med seg over her for meg.

 

Er du (eller andre) intressert, send en Mail til:

[email protected]

 

PerS

 

PerS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...