Gå til innhold

Hvor mye skal ps3 bråke?


jachbi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor mye ps3 skal "bråke"?

Jeg har hørt mange si at ps3 nesten ikke lager lyd i det hele tatt, men så er det mange som sier det motsatte - nemelig at den bråker noe helt forferdelig.

Min ps3 er ikke helt lydløs eller forferdelig bråkete, den ligger vell kanskje på samme nivå som ps2 eller litt høyere, men jeg syns ikke det på noen måte er plagsomt den overstøyer aldri filmer, musikk eller spill.

Så er det produksjons feil hos Sony eller er det noen som er forferdelig pirkete?

Og hvor mye "bråker" din ps3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min PS3 har vel stått på i 3-4 uker i strekk, og jeg hører den bare hvis jeg lener meg nærme inntil den. Det har vel kanskje noe med at jeg har bra lufting på rommet der den står og at den står ganske fritt med plass rundt seg? :hmm:

 

Jeg har iallefall aldri hatt noe problem med lyden..

Lenke til kommentar

Dette her er umulig å få svar på da folk oppfatter dette veldig forskjellig, selvfølgelig kommer det jo ann på miljøet rundt.

 

Men eg prøver for egen del ihvertfall.

 

Min PS3 er veldig behagelig å ha stående på, behagelig viftesus når den idler. Spiller man har man ikkje sjangs å høre den i heile tatt. Litt loading lyder fra drevet eineste, men dette er flisespikkeri.Samme når man ser på film. Har man lyd så er ikkje dette noe problem. Sjelden eg ser stumfilm i disse dager også.

 

Men at den er totalt lydløs det tror eg ikkje på for fem flate øre, for det er den ikkje. Men at det finnes noen som bråker meir enna andre dreimot.

 

Slik eg oppfatter min konsoll og lydnivået deretter, skjønner eg ikkje ka folk klager på. Og der er vi inne på det eg sa i starten av innlegget ^^

Lenke til kommentar

Min ps3 er sånn at når jeg starter den er den helt lydløs men når jeg har brukt den i en to, tre timer går den plutselig opp et støynivå kan du si og da blir støyen merkbar men ikke no plagsom, men noen ganger går det opp enda et hakk og da bråker den veldig illle. Vet noen om det er normalt eller om at det er no galt med den? Den får bra lufting bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Min PS3 har vel stått på i 3-4 uker i strekk, og jeg hører den bare hvis jeg lener meg nærme inntil den. Det har vel kanskje noe med at jeg har bra lufting på rommet der den står og at den står ganske fritt med plass rundt seg? :hmm:

 

Jeg har iallefall aldri hatt noe problem med lyden..

9133438[/snapback]

Min hadde mer viftestøy da eg kjøpte den 20.6. Nå har den surret siden eg kjøpte den, er mye bedre nå. Den brukes kun til F@H. Har nå kjørt 297.

Lenke til kommentar

PS3'en min har vel stått på med Folding@Home i noen døgn på rappen nå, og jeg hører at maskinen står på fra flere meters avstand. Det blir litt som en PC støymessig sett, og det er jeg så vant til at jeg ikke tenker noe over.

 

Når jeg ser film eller spiller har jeg ikke sjans til å høre maskinen, så jeg regner med at alt er som det skal.

Lenke til kommentar

Min ps3 støyer veldig lite ved normal bruk.. spilling, surfing, film osv.. Den kan høres om man ikke har på noe annen lyd, men det er liksom aldri aktuelt .p

 

Når den folder derimot kan den støye litt.. da nærmer den seg pc'en min i støynivå.

 

Skal man virkelig teste hva den er god for så setter du den inn i et lite skap med døren igjen og folder. Da går ps3 inn i 360 kill mode. Som vil si at den antar det er en 360 ettellerannet sted i samme skap den kan drepe, da pøser den ut varme og lager noen ville brøl som skal opplyse alle i leiligheten/huset om at 360'en nettop døde av RROD. (eventuelt at noen bør lokke opp skapdøra :) )

Lenke til kommentar

Har ikke dette blitt diskutert opp og ned i en annen tråd? Uansett.

Jeg kan hvertfall si det at PS3en jeg hadde i hus for litt under en mnd siden ikke var så veldig stillegående, men det hadde med at den i utgangspunktet var defekt (viftestyringen fungerte ikke skikkelig samt at PS3en registrerte at den gikk varm, selv om den ikke gjorde det, og skrudde seg deretter av automatisk). Nå skal det sies at den fortsatt var littegranne mere stillegående (på det verste) enn 360en som står hjemme og durer for tiden! :!: Ikke det at den heller plager meg. Jeg synes faktisk den er ganske så stillegående om jeg spiller av DVD filmer eller gamle xbox spill :hmm:

 

Egentlig er det vel mest som andre her sier, at det er veldig individuelt hvordan vi oppfatter støynivået.

Lenke til kommentar
Eit tips til trådstarter;

 

Ikkje forvent deg at PS3 er 100% stille, da blir du mest sansynligvis litt skuffet.

9152750[/snapback]

 

Og forbred deg på at den kan bråke ganske så mye, det gjør min :( sykt irriterendes sent om kvelden når jeg har på lavt volum :thumbdown:

 

BTW Tror dere jeg kan få bytta den? for den bråker sykt mye mer enn kammeraten min sin (og tydeligvis de fleste andre i verden sin?) :no:

Lenke til kommentar

Hvis det er såpass ille som det høres ut som, burde du kunne få levert den inn til service, evt få byttet den (tviler dog på at butikken går med på på dette umiddelbart). Min er som sagt (og jeg holder på dette) helt stille, jeg har ikke mulighet for å høre min jo mindre jeg faktisk legger øret oppå konsollen.

Lenke til kommentar

Min bråkte egentlig ganske kraftig før ferien. Jeg hadde latt den stå og folde en ganske betydelig periode, og viftestøyen ble egentlig litt overraskende høy i forhold til hva den var da jeg kjøpte den. Da jeg var hjemme en tur i helgen var den så stille som den noen gang har vert. Jeg ble bla ikke oppmerksom på at jeg ikke hadde slått av ps3 helt før jeg ble oppmerksom på den svake lyden som kom ifra stasjonen, trodde først det var TV som stod på AV og lagde lyden.

Lenke til kommentar

:whistle: Har kjøpt Ps3 på Elkjøp, og må si at jeg enten er svært kresen ,e ller så har jeg vært uheldig! Jeg har nå levert inn min tredje ps3 (30 dagersfristen :blush: )

Alle de tre konsollene har hat samme serienumemrserie, og de har vært godt hørbare fra ca 6-7 meters avstand. Dette er ufattelig irriterendes (nesten like irriterendes som å høre klagingen fra madammen: "6000 kroner for dette bråket!") :p

 

Så jeg er ganke sikekr på at det er stor forskjell i Ps3, men jeg er usikker på hvor forskjellen ligger......er det f.eks noen sim har kjøpt en på Elkjøp som har fått en lydløs? Er det kun de amerikanske som er "lydløse" (ihvertfall på 5-8 meters avstand)

 

MEN jeg gir meg ikke! Har akkurat bestillt ps3 hos Elkjøp på nettet :whistle:

Lenke til kommentar

Vet om en som kjøpte en ps3 på Spaceworld på Trondheim torg som har en "lydløs" en. Den ble kjøpt noen dager etter release. Kan ikke tenke meg at det finnes ps3er som er stillere en det, for når han slo den på fikk jeg rett og slett hakeslepp. Kom ikke en lyd ifra den selv etter et par timers spilling. Selv om det var helt stille på rommet kunne den ikke høres. Satt ca. 3 meter unna. Under folding gikk den opp ett viftenivå tydeligvis, for da kunne man høre en svak, beskjeden summing fra viften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...