Gå til innhold

Deler til ny stille pc - mest for pengene?


Anbefalte innlegg

Kommentarer til følgende oppsett?

 

Handlekurv

 

Asus GeForce 8800 GTS 320 MB

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Gigabyte GA-P35-DS4

Intel Core 2 Duo E6850

Antec P182

Nec AD-7170S

Samsung SpinPoint T166 500GB S-ATA

Thermalright ULTRA120 Extreme

Mist 120mm vifte til cpu-kjøleren

Lian Li drevramme (3x 5,25" -> 4x 3,5")

 

I tillegg har jeg fra før:

Mist 500W PSU

Mus/tastatur

2x 20" skjermer

2x IDE disker/3x S-ATA disker

 

Pcen skal overklokkes så langt det lar seg gjøre stabilt, uten at støynivået blir høyere. Skal brukes til det aller meste, og gjerne mange programmer samtidig, derfor Quad-cpu. Budsjett er ikke så nøye så lenge jeg får mest mulig for pengene.

 

Takk for alle kommentarer og hjelp :)

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøleren er vel det beste man får av luftkjøling etter hva jeg har forstått. Kanskje ikke optimalt med en så svak vifte på den, men siden førsteprioritet er lavt støynivå tror jeg oppsettet blir slik. Kjøler nok uansett bedre enn boxed?

Lenke til kommentar

Noen endringer rett før bestilling:

 

Kabinett: Byttet fra Lian Li PC7BSCAND til Antec P182 pga bedre støydemping og plass til flere harddisker.

Skjermkort: Fra Club3D til Asus pga utvalg i nettbutikkene.

Prosessor: Fra Q6600 til E6850 pga behov for mindre (støyende) kjøling på dual-core, større ytelse i spill, og fordi jeg ikke trenger 4 kjerner i andre applikasjoner.

 

Noen innvendinger her? Lurer spesielt på om bytte av kabinettet er et smart valg. Bestiller innen et par timer hvis det ikke er noe å si på oppsettet.

Lenke til kommentar
Tar ikke overklokking en god del strøm?

9138387[/snapback]

Vil ikke tro økt effektforbruk blir så ekstremt mye høyere bare man klokker litt hvis det var det du mente. Derimot bør man ha en PSU av god kvalitet som leverer stabile og korrekte spenninger når man skal overklokke. Føler meg rimelig sikker på at den Mist 500W jeg har nå burde holde til dette oppsettet selv om jeg overklokker litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...