Gå til innhold

Amd / Tempratur


SkauG^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ser ikke ut til at idle-temperatur på rundt 54-56 grader er alltfor unormalt på denne CPU'en, men som Emo må jeg nok legge til litt kjølepasta, med stock kjøling så går den over 90 grader under litt belastning (spill etc), hvilket høres litt mye ut :p Noen som har erfaringer med CPU'en og vet om dette stemmer? Også, hvilken heatsink/vifte kan anbefales? Brukt en Zalman "propell"-kjøler på min forrige CPU, likte den ikke helt, ikke spesielt happy med hverken kjøling, lyd eller størrelse på den. Noe med ca samme formfaktor som stock kjøling?

Lenke til kommentar

Større kjøler kjøler bedre, Få en som ikke bare blåser den varme lufta utover hovedkortet for å deretter bli sugd igjennom cpu vifta på ny, Helst en med 120mm vifte.

 

Jeg har en athlon 64 FX60, med cool'n quiet aktivert og en 120mm vifte på 800 rpm ligger den på idle 33 grader. Ved maks belastning, 2x prime95 torture test i 10 min stabiliserer den seg på rundt 60 grader. vifta skrur seg ikke opp, den roterer alltid så sakte.

 

Har du rikelig med kabinettventilasjon? like mange vifter som suger luft inn som vifter som skyver luft ut? husk at noen skjermkort skyver luften ut bak og at disse må tas med i beregningen. Samme gjelder PSU.

Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at idle-temperatur på rundt 54-56 grader er alltfor unormalt på denne CPU'en, men som Emo må jeg nok legge til litt kjølepasta, med stock kjøling så går den over 90 grader under litt belastning (spill etc), hvilket høres litt mye ut :p Noen som har erfaringer med CPU'en og vet om dette stemmer? Også, hvilken heatsink/vifte kan anbefales? Brukt en Zalman "propell"-kjøler på min forrige CPU, likte den ikke helt, ikke spesielt happy med hverken kjøling, lyd eller størrelse på den. Noe med ca samme formfaktor som stock kjøling?

9264809[/snapback]

Bruker nevnte zalman kjøler, og det spørs jo selvfølgelig hvor høy spenning du bruker, men har hatt spenninger opp i 1,6v uten å runde 60 grader ved full load, så da er det nok feilmontering eller for mye/lite/ujevnt fordelt termisk pasta + dårlig kjøler som er grunnen til høye temperaturer vil jeg tro.

Lenke til kommentar
hey jeg har nettop gått over fra en x2 3600 til en amd x2 6000 og lurte på om det inni h**** var normalt og få 60 grader konstant ? til slutt etter et par time går den til 120 og restarter

9131550[/snapback]

 

Dette hørtes høyt ut. Jeg har også en amd x2 6000+ prosessor og den ligger på ca 40 grader og blir ikke mange gradene varmere under spilling. Har aldri registrert at temperaturen blir over 45 grader. Bruker en Artic Cooling freezer 64 pro(billig vifte til under 200 kr) og AS5(pasta)., og har god luft gjennomstrømning i kabinettet.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...