Gå til innhold

HP Pavilion dv9575 erfaringer


Bruun

Anbefalte innlegg

Nja, da er det tvilsomt at du får nytt.

 

Er 1 års full garanti, så da får du nytt (jeg har nå 2 batteri og 2 strømforsyninger).

 

Problemet er at når den er noen år gammel, er det normalt med slitasje, og de kommer til å krangle til de har rett.

 

Jeg er enig med at du bør få et nytt, men er vanskelig å få gjennom.

 

Ja, det er vel kanskje vanskelig.

 

Men når et produkt tapper seg med 90-95% innenfor reklamasjonstiden vil jeg si det er noe galt med produktet. Da fungerer det ikke slik som beskrevet ved kjøp.

 

Men hva koster et nytt batteri som passer til denne maskinen? Greit å vite, før jeg går i gang med mye arbeid med å klage på avslaget osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har nå fått en mail fra infocare:

 

"Hei.

 

Jeg sitter med en Hp Pavilion, dv9575eo, som har kommet hit for diagnose og reparasjon.

 

Jeg har sett på den, og sender et prisoverslag på hva det vil koste å få maskinen reparert.

 

Denne har gått i bakken og HDD, hovedkort og endel andre deler har tatt skade av det.

 

S/N: xxxxxxxxxx

P/N: xxxxxxxxxxxx

 

ACT: xxxxxxx

 

Pristilbud:

 

HDD 1019,-

 

Mother Board 2987,-

 

LCD bezel 419,-

 

LCD back cover 670,-

 

Bottom Case 362,-

 

Left Hinge 419,-

 

Right Hinge 419,-

 

Heatsink 370,-

 

 

Arbeid 860,-

 

Frakt 266,-

 

SUM: 7791,- "

 

 

Jeg føler meg nesten lurt når jeg får denne mailen.

 

For det første. Maskina har aldri gått i bakken. Og HDD har det aldri vært noe problem med. Skjermen hadde heller ingen feil før vifta gikk. Har ellers ikke hatt noe problem før vifta gikk (hovedkort skal være skadet).

 

Prøver dem å lure meg?

Er ikke komponentprisene ekstremt høye?

 

Dette var en reklamasjon som ble godkjent og skulle inn på rep. Hvorfor får jeg da prisforslag?

Lenke til kommentar

Fordi du ikke fortalte om de fysiske skadene på produktet når du snakket med de som bestilte servicen?

 

InfoCare tjener absolutt ingenting på å skulle "lure" deg som du kaller det. Be om bilder av de skadene de mener skyldes at maskinen har gått i bakken, så kan du få noen til å vurdere det for deg.

Lenke til kommentar
Fordi du ikke fortalte om de fysiske skadene på produktet når du snakket med de som bestilte servicen?

 

InfoCare tjener absolutt ingenting på å skulle "lure" deg som du kaller det. Be om bilder av de skadene de mener skyldes at maskinen har gått i bakken, så kan du få noen til å vurdere det for deg.

 

Skadene på skjermen(fortalt før i tråden) har nøye blitt beskrevet til HP support. Og at dette skjedde da skjermen ble lag ned på vanlig måte(og at maskin aldri har gått i bakken, men kan såklart ha fått seg en støyt i en sekk e.l.). Samt vife og batteri. Fikk godkjent vifta og skjermskaden som reklamasjon og fikk tilsendt innsendingslapper.

 

Derfor skjønner jeg lite.

Lenke til kommentar

Det med skjermen har jeg opplevd flere har hatt problemer med. Det er fordi man bør lukke skjermen ved å holde på sidene av PC-en, ikke bare klappe den igjen fra topp.

 

Det er to hengsler som er seige, så skjermen holder seg oppe. Disse er innkapslet i...ja...plast! Så det er ren slitasje som kan forårsake slikt, men også litt hard bruk.

 

Prisene de hadde var litt sinnsyke, men dette er jo et begrenset antall deler etc. HDD hadde latterlig høy pris. Disse koster ca. 300,- pr stk nå.

 

Men HK etc. har faktisk realistisk pris. Er mye på det kortet, integrert GPU/CPU etc.

 

Men saken i bunn og grunn til deg her, er vel at du vil ha et nytt batteri?

 

Det er ikke verdens beste garanti på slikt. Jeg er fornøyd med det ene året med full dekning på batteri. Har nå to batteri og to strømadaptere. Betalte 100,- for å få ut batteriet fra tollen (gadd ikke vente til HP fikk det gjennom).

 

Det er vanskelig i ditt tilfelle, da et batteri reduseres i lengre tid.

 

Men igjen; Dama har en iBook G4. 40 måneder gammel! Den har fortsatt 65% batterikapasitet. Det kan man være fornøyd med.

 

Ei jeg kjenner har en DV6000, den har så og si full kapasitet etter 2 år.

 

Jeg vil anbefale deg å stå på, og prøve å få 100 % dekning. Men du kan jo evt. prøve å få gjennom 50% dekning etc?

 

De som nå har denne maskinen med originalt batteri;

 

Fokuser skrivebordet, trykk F1, og skriv "batteri" koble til strøm, og bruk den HP-testen. Tar sekunder, og du får vite om batteriet er bra.

 

Det var slik jeg fant ut at jeg skulle klage på batteriet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En liten oppdatering:

 

Etter litt mailkorrespondanse med teknikeren på infocare fikk jeg godkjent reklamasjonen på alle punkt, og alle delene ble skiftet vederlagsfritt.

 

Så en stor takk til dem :)

 

Nå har jeg fått den tilbake og alt er i skjønneste orden.

 

Da gjenstår det bare å se hvordan det går med batterisaken, jeg håper på å vinne frem der også!

Lenke til kommentar
En liten oppdatering:

 

Etter litt mailkorrespondanse med teknikeren på infocare fikk jeg godkjent reklamasjonen på alle punkt, og alle delene ble skiftet vederlagsfritt.

 

Så en stor takk til dem :)

 

Nå har jeg fått den tilbake og alt er i skjønneste orden.

 

Da gjenstår det bare å se hvordan det går med batterisaken, jeg håper på å vinne frem der også!

 

Prøv med 50% eller noe lignende, prøv å møt de litt, om de nekter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå sendt en ny mail til hp etter at jeg ikke fikk noe svar på hvordan jeg kunne klage på reklamasjonen av batteriet.

 

Nå har det seg i alle fall slik at batteriet er helt dødt. Det vil ikke lade i det hele tatt. Så da stiller jeg vel enda sterkere?

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at maskinen plutselig fikk problemer med skjermkortet. Maskinen finner ikke skjermkortet iblandt. og masse problemer med driverne. Etter 6-7 timers arbeid så fant jeg ut at jeg like greit skulle innstallere vista på nytt via recovery muligheten. og etter innstallasjonen så ville ikke vista boote i det hele tatt. (vanlig loading i begynnelsen, men skjermen forblir svart etter dette. (like før vista "bobla" skal komme fram)) etter masse styr hit og dit så har jeg kommet fram til at noe har skjedd med hovedkortet. Har bestemt meg for å ta dette på reklamasjon da min garanti har utløpt.

 

Men før jeg sender den inn, så vil jeg gjerne hente ut den informasjonen jeg har på hardisk nr 2. Men jeg trenger en konverter for å få hardisken til å fungere med min stasjonære maskin. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvilken konverter jeg må ha? Jeg klarer ikke helt å se hvilken konverter jeg må ha.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare en liten update. Etter at jeg klagde på avslaget av batterireklamasjonen har det gått en stund. Men fikk nylig mail om at nytt batteri er på vei i posten!

 

Så, til alle dere der ute; Det hjelper å følge opp sakene, og ikke ta eit nei for eit nei om du mener du har rett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...