Gå til innhold

Løkke som fortsetter mens den venter på trykk


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hvordan jeg kan få en løkke til å gå helt til du trykker inn en bokstav.

 

while (on != 0) {

cin >> on;

funksjon();
}

 

Her vil den jo stoppe å vente på ett tastetrykk før den fortsetter.

Lurer da på en måte løkka fortsetter å gå helt til noen trykker på noe.

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så store kunnskaper om konsoll funksjonen i C/C++ så jeg fant ingen, men det finnes mange OS spesifikke funksjoner som kan løse problemet.

Så hvilke OS bruker du?

 

edit: og foresten så så jeg posten på Bone's Offisielle C++ hjelpetråd også...

Endret av Giddion
Lenke til kommentar

Windows XP.

 

Har ikke drevet med C++ så lenge, men har kommet med litt ider på hvordan jeg kan pusle sammen ett litt enklet tetris spill. Og da er problemet at hele tiden mens"Hoved løkka" går så må du ha muligheten til å endre på noe. Så den på en måte husker ett tastetrykk du gjør når som helst.

 

vet om noe som ser sånt ut:

 

   HANDLE hInput, hOutput;	
   INPUT_RECORD InputRecord;
   COORD CursorPosition;	
   DWORD Events=0;
   
   hInput = GetStdHandle(STD_INPUT_HANDLE);
   hOutput = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
   
   SetConsoleMode(hInput, ENABLE_PROCESSED_INPUT);


                 if (InputRecord.Event.KeyEvent.wVirtualKeyCode == VK_LEFT &&
     InputRecord.Event.KeyEvent.bKeyDown)
     {
           }

Noe jeg fant i ett open source spill, kjønner ikke noe av det.

må include <windows.h>

 

 

Får til noe men blir ikke helt som jeg vill

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
Skulle du gjøre noe dersom du fikk èn spesiell bokstav?

Denne brekker på bokstaven a (tror jeg. Evigheter siden jeg drev med C++, dessverre)

 

char c;

while( cin >> c )

  if( c == 'a' )

    break;

9159392[/snapback]

 

Det var akkurat det trådstarter ville unngå; han ville han en løkke som ikke venter på tastetrykk (dvs. at løkka er stoppet mens den venter på input), noe cin gjør.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan kan dette gjøres i Mac OS?

 

Edit:

 

Fant dette tilfeldig og det var akkurat det jeg trengte, i GLUT altså.

 

void keyCB(unsigned char key, int x, int y)	/* called on key press */
{
 if( key == 'q' ) exit(0);
}

og

 glutKeyboardFunc(keyCB);		/* set window's key callback */

Kilde: http://www.cs.arizona.edu/classes/cs433/sp...code/triangle.c

 

Jeg har nå klart å lage en firkant du kan bevege!

Endret av Raring
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...