Gå til innhold

Hva er forskjellen på disse hd kablene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det skal være bedre kvalitet på monster kabelen, men det er bevist at en hdmi kabel enten fungerer, eller ikke fungerer fordi det er digitale signaler

 

EDIT: altså, det er ingen vits å kjøpe ned dyre

9127961[/snapback]

 

Off topic:

Kan du fremlegge et slikt bevis? Kan være nyttig å ha...

 

Smiler ennå av HiFi klubben som skulle selge meg en 15 cm digital signal kabel mellom forsterker og DVD spiller, og mente det var utrolig forskjell på lyden om jeg valgte coax eller optisk...

 

On topic:

Opplagt... Prisen er veldig forskjellig. Forhåpentligvis fremveies det av bedre kvalitet, så da må du finne ut om dette betyr noe for deg. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele artikkelen, men man skal ikke tro at kabelkvaliteten (og les pris) ikke har noe å si.

Har man kabelen gjennom et virvar av elektrisk utstyr, og en dårligre isolert kabel mer mottakelig for støy. -Signalet kan godt komme frem, men bitene kan være så forvrengt at mottaketenheten ikke kan lese de. Man skal også ta litt hensyn på den fysiske konstruksjonskvaliteten hvis man fks flytter mye på utstyr, det er i bruk på skoler osv. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder digitale kabler har kvaliteten noe å si for hvor lang man kan ha kabelen... ikke hvor godt bilde/lyd det blir, for dette blir gjenskapt 100% på mottakersiden.

 

Ved lang avstand, vil signaloverføringen bli vanskeligere, og derfor er man avhengig av gode ledere og god skjerming. Men når det gjelder 2-3 meter med HDMI har det OVERHODET INGENTING Å SI!

 

Snakker man om 10-15 meter må man ha bedre kvalitet på kabelen, ettersom signalet har svært høy frekvens som kan forårsake at signalet smitter over til nabokabelen. I teorien kan man ha HDMI opp til 100m, men da må man bruke "twisted pair" a la cat5 eller noe liknende teknologi.

 

Litt mer om HDMI: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...