Gå til innhold

Skjøte DVI kabel... Hvordan?


netphreak

Anbefalte innlegg

Jeg har et k-rør fra kjelleren som jeg har tenkt å trekke en dvi kabel gjennom. Det er naturlig nok ikke plass til å trekke kabelen med connector...

 

Jeg tenkte å kjøpe en 4 meter standard dvi-i kabel, for så å kappe av den ene connectoren og lodde på en ny når ledningen er igjennom.

 

Har loddet litt før, men vet ikke helt vankelighetsgraden på dette (hvor tynne ledere, og hvor trangt de sitter). Noen som har gjort dette før?

Endret av netphreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er en vanskelig oppgave å lodde en dvi plugg. men har man tiden til hjelp går alt... har loddet en del dvi plugger. pinnene sitter med ca 1mm mellomrom og det er forskjell på om det er en dual link eller single link. wiki om dvi

 

skal ta et bilde og poste det så du får et størrelses forhold

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
det er en vanskelig oppgave å lodde en dvi plugg. men har man tiden til hjelp går alt... har loddet en del dvi plugger. pinnene sitter med ca 1mm mellomrom og det er forskjell på om det er en dual link eller single link. wiki om dvi

9125423[/snapback]

 

Finnes det singel link dvi-i?

 

1 mm... :hmm: - også 25 stykker da... Det burde jo gå, men du har rett - tid tar det for en hobbylodder ;)

 

Har du hatt gode resultater med loddinga di (tenker på foringet kvalitet eller ei)?

Lenke til kommentar

man får en single link dvi-i. hvis ikke kan du ta en dual link dvi-i og fjerne de 6 pinnene i midten. men hva skal du med dvi hvis du skal kjøre analoge signaler? trenger kun en dvi-d hvis du ikke skal bruke analog delen som er i dvi-i

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
man får en single link dvi-i. hvis ikke kan du ta en dual link dvi-i og fjerne de 6 pinnene i midten. men hva skal du med dvi hvis du skal kjøre analoge signaler? trenger kun en dvi-d hvis du ikke skal bruke analog delen som er i dvi-i

9125521[/snapback]

 

Jeg blander visst litt. Har et 7800GTX skjermkort med 2 x dvi-i. Spec'en sier at det er dual-link dvi, så da er det det jeg bruker.

 

Trodde visst at dvi-d var singel link, og dvi-i var dual link. Mens dvi-a var den analoge biten.

 

Takk for tipset om limpistol! Har tynn loddespiss ja :)

 

Hadde du et bilde for hånden også?

Lenke til kommentar

dvi-d er kun digital, single og dual link

dvi-i er digital og analog, single og dual link

 

dvi-a er kun analog

 

maks oppløsninger ved single og dual link

(Single) WUXGA 1920 × 1200 @ 60 Hz

(Dual) WQXGA (2560 × 1600) @ 60 Hz

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
dvi-d er kun digital, single og dual link

dvi-i er digital og analog, single og dual link

 

dvi-a er kun analog

 

maks oppløsninger ved single og dual link

(Single) WUXGA 1920 × 1200 @ 60 Hz

(Dual) WQXGA (2560 × 1600) @ 60 Hz

9125697[/snapback]

 

Tusen takk for hyggelig hjelp :) Har bestillt connectorer (kjøpte 5, så har jeg noen forsøk ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...