Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sprengt diode- Skade på PC?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte det var her jeg skulle poste.

 

Jeg ekspreminterte litt med dioder på en 5v molex. Uheldigvis sprang en av diodene, og de to molexkablene kom inntil hverandre og lagde et hel***es spetakkel.

 

Kan PC'n ha tatt skade av dette?

Oppfører seg litt rart, kanskje det er virus.

Men har en liten mistanke i og med den begynte å oppføre seg rart etter "ulykken".

 

Mvh Jacob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg kan ikke gi deg noe ultimat universial-svar, men strømforsyningen kan absolutt ha tatt skade av det der. Om PCen er ustabil i ettertid, så er det nærliggende å tro at det er en direkte sammenheng.

 

Sjekk spenningene i BIOS om de holder seg stabile, og om de er innenfor verdiene som de bør være.

 

God sommer,

hilsen efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg kan ikke gi deg noe ultimat universial-svar, men strømforsyningen kan absolutt ha tatt skade av det der. Om PCen er ustabil i ettertid, så er det nærliggende å tro at det er en direkte sammenheng.

 

Sjekk spenningene i BIOS om de holder seg stabile, og om de er innenfor verdiene som de bør være.

 

God sommer,

hilsen efikkan.

9119757[/snapback]

 

Takk for svar, Efikkan.

 

PC er ikke direkte ustabil, men merker div. tregheter i programmer som Photoshop.

Skal sjekke spenningene, men nå er det tippeligan som gjelder.

 

God sommer til deg også,

Startfanet

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg kan ikke gi deg noe ultimat universial-svar, men strømforsyningen kan absolutt ha tatt skade av det der. Om PCen er ustabil i ettertid, så er det nærliggende å tro at det er en direkte sammenheng.

 

Sjekk spenningene i BIOS om de holder seg stabile, og om de er innenfor verdiene som de bør være.

 

God sommer,

hilsen efikkan.

9119757[/snapback]

 

strømforsyningen er ett av de mest primitive instrumentene en pc har, tviler neppe på at strømforsyningen kan ha tatt skade, den tåler MYE!

Lenke til kommentar
strømforsyningen er ett av de mest primitive instrumentene en pc har, tviler neppe på at strømforsyningen kan ha tatt skade, den tåler MYE!

9119976[/snapback]

Den kunne ha tatt skade, men da ville nok brukeren oppdaget det (som beskrevet i mitt forrige innlegg). Men mest sannsynligvis er det nok sikringer eller mekanismer som vil slå ut og hindre at hele strømforsyningen blir ødelagt.
Lenke til kommentar

Det var ikke noe mekanisme som slo ut når jeg var uheldig og kom borti volt-switchen bakpå når jeg bar PC'n. Da sa det poof og alle komponentene i PC'n uten om HDD's og CD/DVDrom var ødelagt.

 

:)

 

Btw, jeg hadde sånn bamse når jeg var liten @ avatar Efikkan :)

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg kan ikke gi deg noe ultimat universial-svar, men strømforsyningen kan absolutt ha tatt skade av det der. Om PCen er ustabil i ettertid, så er det nærliggende å tro at det er en direkte sammenheng.

 

Sjekk spenningene i BIOS om de holder seg stabile, og om de er innenfor verdiene som de bør være.

 

God sommer,

hilsen efikkan.

9119757[/snapback]

 

strømforsyningen er ett av de mest primitive instrumentene en pc har, tviler neppe på at strømforsyningen kan ha tatt skade, den tåler MYE!

9119976[/snapback]

 

Den er ikke så¨primitiv som en skulle tro. Det er vel derfor noen bruker restbudsjettet på ny pc til psuen. Den burde omtrent ha stått først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...