Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Glemte denne tråden totalt.

 

Rent teknisk sett så er dette bildet en dårlig representasjon for hendelsene jeg skal frem til. Men jeg synes at bildet er såpass interessant, samtidig som den gjør oppgaven mer spennende enn den vanligvis ville vært, at jeg velger å bruke den.

 

Beklager at jeg fant ikke noe bedre bilde.

 

Hvilken historisk(e) hendelse® har fotografen foreviget?

 

post-175153-1288712427,1955_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sorry folkens, det er evigheter siden jeg postet så jeg glemte å sjekke tråden de siste tre dagene.

 

Jeg skjønner godt at folk tror at bildet er tatt i Afrika, men legg merke til at mannen som sitter bak den svarte mannen er faktisk hvit... Vi ser også at passasjeren bak han hvite karen (vi ser kun armen hans) er også hvit.

Videre så reiser både hvite og svarte passasjerer sammen, noe som ville vært ganske uvanlig i Afrika under konfliktene der (tror jeg hvertfall).

 

Konklusjonen er dermed følgende - vi er ikke i Afrika.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Berniys svar godtas. Bildet er tatt i eks-Jugoslavia på begynnelsen av konflikten, like etter at landet kollapset. Sannsynligvis har konfliktene ennå ikke blitt utvidet til full total krig siden bussene kjører rundt og mannen med AK'en er ikke i uniform.

Hvem karen med AK'en er finnes det flere versjoner av, hvor det spekuleres om alt fra hvem han er (flyktning fra Eritrea eller en utvekslingstudent fra Sudan) og hvor han er fra (Så å si er alle afrikanske land nevnt + USA). Det finnes til og med flere fotografer som hevder å ha tatt bildet (og hver av dem har sin egen versjon om hvem karen er).

 

Jeg har har sett enda en atypisk bilde fra ovennevnte konflikter i en militær bilde-quiz a la denne her, hvor en skotte kjører Braveheart stil med blå maling i ansiktet og kilt, lener seg mot en slags ødelagt APC et eller annet sted i Bosnia. Den ville vært perfekt for denne oppgaven men dessverre klarte jeg ikke å finne igjen det bildet.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...