Gå til innhold

Bilde-quiz - Gjett hendelsen


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Navnene er korrekte. :)

 

At Robert var så oppskaket av å springe gjennom maskingeværild, og derfor ble skjelven på hånden var en del av bildeteksten til TIME. Dette syns Capa var en skandaløs løgn, han fant det svært forulempende. :)

 

Det er en annen årsak til at bildene fikk det uttrykket de fikk. Inntill noen kan gi et svar på det fortsetter vi. :)

Lenke til kommentar

"A few minutes later a lad from the darkroom rushed, almost hysterical, into my office, screaming, "The films are ruined. Ruined!" He explained that he had hung them in the locker that served as a drying cabinet, normal practice, but because of the rush had closed the doors. There was too much heat; the emulsion melted. I ran back to the darkroom with him. I held up the films. Nothing but gray soup on three. But on the fourth there were 11 discernible images."

Link

 

Det virker som om det var noen problemer når bildene skulle fremkalles.... Et eller annet ble utsatt for varme....

Lenke til kommentar

Du liker fotogreier, Simon? Da kan du, eller hvem som helst, fortelle meg litt om dette bildet... Flest mulig av navnene, og navnet på "gruppen". Jeg vil også ha navnet på fotografen.

 

post-195894-1256480092_thumb.jpg

 

@CThomassen

 

Litt interesse for historie, og litt Googleskills er det som skal til. Men dette er veldig lette oppgaver i forhold til hva vi er vant med. Sjekk ut foregående sider....

Lenke til kommentar

Veldig riktig, PzMan! Bra

 

@Simon Aldra

 

Tror mange blir interessert i historie p.g.a. slik underholdning, både flm og litteratur

Louis Masterson har lært meg veldig mye historie faktisk. Han lærte meg også mye om kvinner, brennevin, gambling og våpen og annet som hører "det gamle vesten til".

Lenke til kommentar
Helt korrekt, Vale!

 

Deadstar, dersom en kule hadde truffet Capas Leica M3 hadde det nok ført til heller utrivelige resultater. :)

 

Det går historier om at et Nikon FM klarte å motstå et prosjektiv under Vietnamkrigen, men det er ubekreftet.

 

Stafettpinnen går videre til Vale, siden han klarte den siste delen av spørsmålet. :)

 

hehe, jeg mente at en kule sneia linsen eller noe lignende. men siden jeg ikke hadde anelse var jo det er forslage like godt som noe annet :p

Endret av medlem-173043
Lenke til kommentar

Siden vi venter på en ny oppgave slenger jeg ut en til president. :)

 

Herremannen på bildet vant sin plass i det hvite hus som krigshelt. Han ønsket å være tøff under innsettelsestalen sin, noe som gikk til helvete.

 

I tillegg er dette maleriet egentlig malt av ham i sivile klær, det var etter nevnte krig uniformen ble malt på.. :)

 

post-36083-1256496372_thumb.jpg

 

Hvem er han?

Lenke til kommentar
Siden vi venter på en ny oppgave slenger jeg ut en til president. :)

 

Herremannen på bildet vant sin plass i det hvite hus som krigshelt. Han ønsket å være tøff under innsettelsestalen sin, noe som gikk til helvete.

 

I tillegg er dette maleriet egentlig malt av ham i sivile klær, det var etter nevnte krig uniformen ble malt på.. :)

 

post-36083-1256496372_thumb.jpg

 

Hvem er han?

 

Henry Harrison? Fikk lungebetennelse eller noe under insettelsestalen fordir han trosset været og døde kort tid etter og ble dermed presidenten som satt kortest tid i embetet?

Endret av Sjofel_Imperium
Lenke til kommentar
Siden vi venter på en ny oppgave slenger jeg ut en til president. :)

 

Herremannen på bildet vant sin plass i det hvite hus som krigshelt. Han ønsket å være tøff under innsettelsestalen sin, noe som gikk til helvete.

 

I tillegg er dette maleriet egentlig malt av ham i sivile klær, det var etter nevnte krig uniformen ble malt på.. :)

 

post-36083-1256496372_thumb.jpg

 

Hvem er han?

 

Henry Harrison? Fikk lungebetennelse eller noe under insettelsestalen fordir han trosset været og døde kort tid etter og ble dermed presidenten som satt kortest tid i embetet?

 

Jepp det tror jeg du har rett i, Hr.Sjofel Imperium, så sant Simon ikke overrasker mye nå. Han er også den eneste presidenten i Amerika som har dødd på kontoret i det hvite hus.

post-160065-1256498571_thumb.jpg

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Det stemmer! William Henry Harrison var krigshelt, og ingen politiker. Mange så på ham som en symbolfigur uten noen ideer om politikk, uten mål og uten politisk kunnskap. For å kontre dette bestemte han seg for å holde en særdeles lang policy-tale ved sin innsettelse, dessuten holdt han den i skjorteermene, i minusgrader, for å være tøff. Han fikk lungebetennelse og døde svært tidlig. :)

 

Minner om at stafettpinnen fortsatt er hos PzMan, men feel free for å poste oppgaver i hans fravær. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...