Gå til innhold

kondittorfarge!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-12-31 01:21, tahustvedt skrev:

Blått vann får du ved å ha litt frostvæske i vannet. Da unngår du korrosjon også.



Er ikke det som er poenget.. poenget er om det går å bruke kondittorfarge... :smile: Jeg hadde ikke tenkt meg blått, men kanskje en helt annen farge..

 

Hva er korrusjon forresten? :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Dubsko på 2001-12-31 01:28 ]

Lenke til kommentar

korrosjon er kort fortalt galvansik spenning. Konditorfarge er nok ikke så lurt, hvis den ikke er 100 % syntetisk da. Er den biologisk vil den råtne og den vil lukte rart... desuten tror jeg du må ha ganske mye konditorfarge for at du skal få noen effekt og jeg tror ikke konditrofarger er beregnet på 50 graders tempratur gjenom ei pumpe. pompa er helt sikker t ikke lagd for konditorfarge, og uten at jeg kjenner sammensetningen til konditorfarge særlig gått tror jeg den inneholder partikler som i det lange løp vil trakkasere pumpa di... Jeg har ikke prøvd selv, så det er jo en sjanse for at det kan fungere...

 

nb klokka er nå 1.40 (ca) og innlegget mitt kan nok være litt krøkkete, men håper du fikk poenget.

Lenke til kommentar

!!! Isopropanol !!!

"Da kan du bruke lighter til å finne eventuell lekasje..."

Rein isopropanol kondenserer nesten like mye som bensin, og er eksplosivt når det kommer i luften.

Bruk de blandingsfoholdene som er anbefalt i kjøleveske, ca 20%, og resten helst destilert vann.

 

Når du bruker destilert vann så slipper du korresjon fordi alle vannmolekylene er komplette...

Eller du kan ha en knivsodd natron oppi det vanlige vannet for å gjøre det litt basisk. (Tips fra; Ingrid Espelid Hovik).

 

Isopropanol = sprit.

Sprit = bakterie drepende.

Ergo: Isopropanol + vann + KONDITORFARGE = OK

 

Om fargestoffene i konditorfargen er "INDIKATOR" det vet jeg ikke, så siden natron er basisk så kan fargen bli blass, eller skifte nyanse. Prøv gjerne i ett glass vann først.

(Om resultatet skulle bli misslykket så kan du i verste fall sette det i kjøleskapet til du skal ha en fest, så kan du severe det som "Mekaniker Karsk". ikke drikk formye... he,he..).

 

Jeg vet ikke mye om overklokking.

men jeg er Webdesigner, jeg har 2FY og erfaring fra jobb i bakeri. Ønsker tilbakemelding om det blir vellykket.

Jon Arve :wink:

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men tror jeg legger det på hylla til over nyttår :smile:

I dag er det jo PARTY som surrer rundt i hodet mitt :wink:

Men uansett så hadde det vært vannvittig kult med rød,blå,grønn eller i det hele tatt en annen farge en den kjedelige "fargeløse" hehe..

Godt nyttår til alle sammen!

nå skal det jammen festes! WHEEE!

Lenke til kommentar

Destillert vann er superkorrosivt! Derfor må det aldri brukes destillert vann uten å tilsette en tilsetning som feks. frostvæske som forhindrer korrosjon.

 

Korrosjon er når metaller okyderer(reagerer med oksygen). Det samme som du ser på stål når det "ruster".

 

Det finnes kjølevæsketilsetninger i flere forskjellige farger, tror jeg. Rødt og grønt tror jeg finnes.

 

 

 

_________________

sig05.gif

 

My stupid website

 

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2002-01-02 17:56 ]

Lenke til kommentar

SV... thaustvedt:

__________________

Destillert vann er superkorrosivt! Derfor må det aldri brukes destillert vann uten å tilsette en tilsetning som feks. frostvæske som forhindrer korrosjon.

__________________

 

Jepp, destilert vann suger, jeg tenkte feil. Det var egentlig Tunktvann jeg tenkte på, er ikke det h2o2?

Trekker det tilbake, det er godt at noen folger med..

 

Antar at tunktvann koster litt §§, så det er vel uaktuelt tema om du ikke har eget kraftverk og kan lage det selv. he, he..

JAG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...