Gå til innhold

Motlys på Santa Monica Beach


Anbefalte innlegg

Er en tur i USA og tok noen bilder langs stranda på kvelden. Dette var de fire beste synes jeg. Hadde vært hyggelig om noen gadd å gi tilbakemelding på disse, siden jeg er helt fersk fotograf så jeg regner med at jeg har noe å gå på. Kritiske kommentarer er dermed velkomne:-)

 

Har ikke gjort så mye veldig mye med dem bortsett fra litt (vel mye?) saturation på enern og treern.

post-132040-1184929398_thumb.jpg

post-132040-1184929463_thumb.jpg

post-132040-1184929522_thumb.jpg

post-132040-1184929596_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet synes jeg er herlig, faktisk. Problemene med motlys og de optiske probleme som oppstår i den sammenheng er totalt underordnet det sterke innholdet. At det sterke innholdet bygges opp av en fin blanding av diagonal og tredjepartsregelen er også fint. Flott å se det amerikanske flagget vaie i rød, hvitt og blått i et så mørkt og stemningsfullt bilde. For meg som ikke lenger elsker å hate Amerika er det nesten litt rørende å se slik.

De andre bildene faller desverre totalt gjennom grunnet de tekniske svakhetene som motlyset skaper i optikken. Det blir rett og slett for mye i forhold til det svake innholdet. Det første bildet, der i mot, synes jeg er direkte flott.

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer!

 

Det andre bildet gjenspeiler vel best hvordan lysforholdene egentlig var den kvelden, men pga de nevnte effektene av motlyset fikk de fleste andre bildene en god del mørkere siluetter. Og det ble jo i grunnen en fin effekt i seg selv. Selv om jeg ikke er noen fan av å "Lightroome" ihjæl bildene, tok jeg meg friheten å gjøre det svarte litt svartere og øke saturation litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...