Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Må resete bios hver gang jeg skal skru på pcen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanlige feil for blåskjerm i oppstart er:

 

- Overklokking

- Feilaktige innstillinger i BIOS

- Feil på RAM

- Driverfeil

- Virus/malware/ormer etc.

- For svak PSU

- Generell uforklarlig windowsfeil(?)

 

Siden du sier at det hjelper å resette BIOS-innstillinger så er det vel logisk å anta at feilen ligger i BIOS. Har du prøvd å oppdatere BIOS?

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Har oppdatert BIOSen ja, det som er merkelig er at jeg har prøv 3 forskjellige windows versoner, og får bluescreen uansett. I xp fikk jeg bluescreen hvis jeg kjørte 2 programmer samtidig, og det samme skjedde hvis jeg prøvde å gjøre noe annet før jeg hadde latt MSN logge seg skikkerlig på. Mener du at jeg kan ha for svak strømforsyning? Det kan godt hende fordi jeg har kun 400 watt. Men har prøvd med 580 watt, samma problem som jeg kan huske ihvertfall...

 

Men kan jo prøve å få kjøpt meg ny PSU da, kansje det hjelper...

 

Jeg har testa minne, og det er ikke noe feil med det, har også prøvd å kjøpe samme type minne, og det fortsatte. Har også prøvd en annen produsent, men ingen ting hjalp....

 

Siden jeg har prøvd så mange ting, og uansett, selv om jeg er mitt under en installasjon og pcen bluescreener når den restarter, så tror jeg jeg kan utelate driverfeil og virus... Også Windows feilen...

 

Siden jeg ikke har klokka pcen i det heletatt kan jeg vel utelokke det også, men psuen kan vøre for svak...

 

Like før jeg pælmer hele pcen ned skråninga her!

Lenke til kommentar

Det høres ut som en slik møkkafeil som er nærmest umulig å finne ut av. 400W PSU burde holde, og i hvert fall 580W. Det høres mer ut som om enten CPU eller hovedkort er litt på trynet.

 

Har du plugga i den 4-pins 12V-kabelen til hovedkortet?

 

Om du har mulighet til å feilsøke alle komponenentene på et vis, så gjør det.

Lenke til kommentar

Ja, er bombesikker på at jeg har gjort alt riktig... Har til og sendt det tilbake til netsjappa og fikk det tilbake og måtte betale for unyttig arbeid fra dems side. Dette var når den stod i en annen pc, og har bytta ut alle komponenter bortsett fra HDD og CPU... Så jeg ser ingen annen løsning enn å sende inn helle pcen til sjappa så kan de får se selv at den ikke funker :-P Og hvis jeg får den tilbake da, så er det på tide å pælme den!

Lenke til kommentar

JAAAA!

 

Endelig! Jeg lekte meg litt i BIOS, og justerte volten på minne, den stod på 1.8 og jeg justerte den til 2.1 som den skal stå på. Så fikk jeg starta pcen to ganger på rad uten problemer :-D Er jeg heldig så varer det kansje heeeelt til i mårra :-D

 

Takker for alle som har prøvd å hjelpe, skal skjekke åssen det står til den i mårra, så rappoterer jeg...

Lenke til kommentar
JAAAA!

 

Endelig! Jeg lekte meg litt i BIOS, og justerte volten på minne, den stod på 1.8 og jeg justerte den til 2.1 som den skal stå på. Så fikk jeg starta pcen to ganger på rad uten problemer :-D Er jeg heldig så varer det kansje heeeelt til i mårra :-D

 

Takker for alle som har prøvd å hjelpe, skal skjekke åssen det står til den i mårra, så rappoterer jeg...

9099522[/snapback]

 

Det høres ganske riktigt ut :blush: Hadde samme problemet men kom ikke på det selv hehe. De krever å bli kjørt på 2.1v for 4-4-4-12 instillinger på mitt hovedkort. (stabilt)

Lenke til kommentar
Ble du medlem bare for å sende den linken? :-p Hehe, velkommen til forumet

9099546[/snapback]

 

Det ser ut som resultatet av en spam-robot :cry:

 

Jeg trodde hw.no hadde en ganske bra bruker-registreringsprosedyre som skal hindre slike roboter :hmm:

Lenke til kommentar
Diagnosen er nok egentlig at du har fått et ekstremt farlig virus kjent som Microsoft Windows Vista. Dette er et virus som gjør alle lesbare filer 100% korrupte. Den eneste måten å bli kvitt dette på er og fjerne harddisken og utsette den for brennende termitt.

9100957[/snapback]

 

Jaja- det var jo et konstruktivt svar.

 

Ja, noen minner er desverre svært sulte på litt spenning. Får håpe det går bedre nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...