Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp, Bilkjøp 10-30.000 Fin bil til prosjekt.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser meg om etter ny bil for dagen og lurer da på om dere kan hjelpe meg litt.

 

Det jeg hovedsakelig ser etter er en bil til 10-30.000 kroner. Ønskene jeg har for den er bla. Sprek, billige deler, er ikke avhengig av originaler på en så billig bil føler jeg. Ikke altfor avansert, elektronikk osv. Så det er mulig å skru på den selv med hensyn til vedlikehold og reparasjoner. Så lite rust og annet liknende som mulig.

 

Dette er en bil jeg vil fikse på og ordne mye rart og morsomt på, interiør, elektronikk (stereo, lys, vinduer, forskjellige ideer jeg har til ting som ikke vanligvis er i biler etc.) Eksteriør, lakkere, style osv.

 

Enkelt og greit vil jeg ha en ikke altfor stor (fysisk), sprek og driftssikker bil med så lite rustskader og lignende som mulig. Hva bør jeg da lete etter?

 

mvh Øystein

 

PS:

- Legg gjerne opp bildeeksempler av deres anbefalninger.

- Helst bensin da jeg ikke liker dieselbillyden noe særlig.

- Manuell giring selvfølgelig.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Citroen ZX, Citroen BX (bx har mye duppedingser men er jævlig morsom og sprek bil)

 

Volkswagen Caravelle t3 1986-1991

Opel Kadett 1985-90.. kan være en del rust da.

 

Her er en ganke sprek og fin ZX

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4abcaAK7j324528

 

Få på noen fete baklykter, kanalskjørt, felger, senk.. Gjør noe bak på bilen. Hekkvinge eller noe.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Citroen ZX, Citroen BX (bx har mye duppedingser

 

 

Samme bil som min mor har. hehe :) men det er en 1.4 liter da. Ikke sprekeste kjerra :p

 

Har for tiden en Opel Astra 2.0i 115 hk. Men endel rust i kanaler og hjulbuer bak gjør at jeg ikke er særlig motivert til å stelle i stand noe stort med den. Heller bruke den mens jeg ordner meg ny bil med mye morsomt i :)

 

Noterer meg den annonsen, takk.

Endret av CoreTEC
Lenke til kommentar

Tok service på en 306 i dag, samt monterte litt stereoanlegg og slikt i dag.. Seriøst, det var en ganske så nydelig bil å skru på selv må jeg si.. Alt var rett og slett til å komme til der. Ikke masse knoting for å demontere ting osv.. Var ikke noe stress å finne et sted å trekke strømkabel fra batteri til bagasjerom (bass)..

 

Gikk helt smertefritt.

 

Bytta olje og filter og sjekka igjennom bilen nøye (akkurat kjøpt).

 

Kosta 20 laken, ganske strøken med 1,8i og automat.. Absolutt en komfortabel og nydlig bil vil jeg si. VELDIG lett å skru på som nevnt over. ZX'en skal vel være ganske så lik vil jeg tru.

 

Var ganske lik denne her:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6ay_Q9Bdz780047

 

Bare at det var automat og alufelger..

 

Helt grei og velutstyrt bil, god å kjøre og veldig gode sittekomfort

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Modern hadde en slik 306 i tre år og den var mer på verkstedet en på vei til butikken og jeg utforderer de som ønsker å spørre henne hva hun syntes om Peugeot :!:

 

Her har du en morsom ugdomsbil http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...7abcPjm-m471751

9113079[/snapback]

Hørtes rart ut, fordi mitt intrykk er at det har vært en veldig god bil.. Kjenner til fler som har den bilen. Men så klarer kanskje ikke morra di å ta vare på bilen.. ikke vet jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...