Gå til innhold

Snart kan du google ringetoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehm, alle mobiler i dag kan vel bruke mp3-filer som ringelyd? Tviler på at man kan finne mp3-filer til gratis nedlastning hos google - i så fall vil de få problemer med platebransjen, så jeg forstår ikke helt hva denne greia skal gå ut på.

som bakgrunnsbilde kan man vel også bare bruke et standard .jpg-bilde? mao fungerer google bildesøk mer enn bra nok for å finne bakgrunnsbilder. En egen mobil-spill-katalogtjeneste er sikkert smart derimot. Men da må de klare å luke ut useriøse aktører for at det skal slå ann. (Hvis det finnes noen seriøse aktører på dette markedet da?)

Skrevet

Flere ordbøker mener noe annet

google

noun

1. a widely used search engine that uses text-matching techniques to find web pages that are important and relevant to a user's search

verb

1. search the internet (for information) using the Google search engine; "He googled the woman he had met at the party"; "My children are googling all day"

http://dictionary.reference.com/browse/google

Skrevet
Tviler på at man kan finne mp3-filer til gratis nedlastning hos google - i så fall vil de få problemer med platebransjen, så jeg forstår ikke helt hva denne greia skal gå ut på.

9091557[/snapback]

Sikker? Jeg fyrte opp Googole med MP3 creative commons, og ser "Results 1 - 10 of about 3,240,000".

Du finner også mange utmerkede MIDI-filer fra hobbykomponister, lagt ut gratis. Som eksempel vil jeg anbefale disse 3 nederst på siden

* Seaside Dreaming (17K). This is an old piece, originally meant for Roland MT-32, but I have modified it for Roland SCC-1 later on.

* Nostalgia (23K). This is a song I composed in March 1993, and I even uploaded it to some FTP sites and got some positive feedback.

* Warm Pad (26K). A silly name, I know. Composed a few months after "Nostalgia", this is a rather slow and melancholic piece. It is also my best piece, I think.

Også Amiga-tracker-filer er det mange av, også norske komponister var aktive.

Kanskje Amobil kunne skrive en artikkel om lovlig gratismusikk?

Skrevet

Codename_Paragon: du misforstod hva jeg mente. Er nok ikke vanskelig å finne sider som deler ut lovlig musikk. Men google i seg selv tilbyr ikke mp3-filer til direkte nedlastning fra google sine servere.

For eksempel skal du bare behøve å taste inn navnet på favorittartisten din i søkefeltet for å finne tilgjengelige ringetoner.
Sansynligvis blir man her sendt til en eller annen betalingstjeneste, da google neppe kommer til å dele ut gratis mp3'er.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...