Gå til innhold

Kjøp av tv fra utenlandske nettbutikker?


Anbefalte innlegg

Har funnet ut at LG 37LB2r passer mine behov best, men i og med at elkjøp/lefdal har en litt gråsone avtale med LG som sikrer de monopol på denne modellen i norge har de skrudd prisene tilsvarende opp. Prisen i butikk er 16k, men jeg finner den til 8k i tyskland og 10k i sverige/danmark (kan oppdirve linker hvis ønskelig). Alle disse prisene er pluss frakt. Derfor legger jeg sammen to og to og finner at elkjøp/lefdal må ha en ganske grov profitt, som sikkert deles med LG.

 

Jeg ønsker derfor å kjøpe fra utlandet for å spare meg endel kroner, men går dette an?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du pluss frakt må du oppgi fraktprisen da, og hvis du mente inklusive frakt skjønner vi det.

 

Det blir jo et regnestykke som er sånn ca slik: Prisen på TV'en * 1,25 + fortollingsgebyr i såfall.

 

Regner med at det finnes en haug med mindre trøtte folk som kan gi deg et mer klart svar enn jeg klarer nå, så lykke til :)

Lenke til kommentar
Som Complexion sier så må du jo ut med moms+fortolling så om det svarer seg så veldig mye er jeg skeptisk til...

 

Men du kan jo alltids regne ut så finner du fort ut av det.

9088121[/snapback]

 

 

Når man kjøper ting i utlandet som norsk borger får man det jo tax-free, slik at hvis momsen er det samme, som i Sverige, trekkes den fra der og legges på igjen når den fortolles i norge, slik at prisen blir den samme.

 

Men jeg lurer litt på om noen har prøvd dette i praksis? Er utenlandske nettbutikker villige til å gjøre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...