Gå til innhold

Knalltilbud hos Elkjøp.....!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer altså frem her at hvis jeg kjøper meg en maskin hos elkjøp, tar den med hjem og oppdager at maskinen fryser under spill, så kan jeg ta den med ut til butikken og få hjelp til å fikse problemet?

9084739[/snapback]

Ihvertfall på den lokale elkjøpbutikken. Her har vi en pc-klinikk med to teknikere på fulltid som klarer å feilsøke korrekt og finne en god løsning på evt at et spill fryser eller andre ting Ola nordmann ikke vet for mye om :)

 

Begge teknikerne er HP-sertifiserte og har noen år bak seg innen bransjen. Ene har holdt en service-avdeling på NDS gående i halvannet år, den andre har 5 år på IT-akademiet bak seg. nå snakker jeg kun om den lokale sjappa. vet ikke hvordan nivået er rundt om i landet??

Lenke til kommentar
Begge teknikerne er HP-sertifiserte og har noen år bak seg innen bransjen. Ene har holdt en service-avdeling på NDS gående i halvannet år, den andre har 5 år på IT-akademiet bak seg. nå snakker jeg kun om den lokale sjappa. vet ikke hvordan nivået er rundt om i landet??

9084770[/snapback]

Erfaringsmessig veldig, veldig variabelt.

Lenke til kommentar
Elkjøp på sitt beste... Verste er at det faktisk er folk som kjøper slik skvulp, hvordan skal "mor (48)" se forskjell på denne og en pc med C2D, 8800gts og 320gb harddisk?

9083231[/snapback]

Hva skal "mor (48)" med gamer-PC?

9083719[/snapback]

 

Jeg vet om en mor på 51 som gamer som bare juling. Og da de mer krevende spillene.

Lenke til kommentar
Den gir oss som det står i annonsen "en god basis ytelse" , så vi bør kanskje være fornøyd med det og klappe igjen?  :wee:

 

..................Selv om man kan få en moderne maskin for de samme pengene og det finnes andre enn Elkjøp som kan fikse datatrøbbel for folk.

9088253[/snapback]

Om tilbudet ikke passer for deg, kan du la være å kjøpe den. Det er faktisk ikke sånn at Elkjøp på noen som helst måte lurer folk med dette tilbudet. De opplyser om specs, de opplyser om pris og alt annet relevant. Om noen velger å kjøpe hos Elkjøp istedet for å mase med å bygge selv eller bruke webshops må da være opp til dem.

 

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå at ikke alle har samme behov, men det er ikke alle som vil bygge maskinen selv og så ringe "Akhbars PC, Printer og Grøftegraving" når de trenger hjelp til noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Min ringe påstand er at 99% av de som poster/lager slik tråder er inhabile i slike saker. Med det mener jeg at de tar utgangspunkt i sin "lille verden" og sine "behov" (minimunskrav Q6600 / 6800GTS 640MB.. satt litt på spissen). :)

Det er slett ingen upris Elkjøp tar for en ferdig konfigurert PC med installert hardware/software.

At en selvbygger/nerd på forumet kan bygge en langt bedre "spekka" PC for lik/lavere pris endrer ikke det faktum.

Jeg er helt på linje med TEE (og noen få andre) i disse spørmål/tråder, og jeg bygger/"kvitter meg med" langt bedre system enn denne "Elkjøp-PC'n" for lavere pris (inkludert support). Uten å føle ett behov for å "rakke ned" på f.eks. Elkjøp.

Jeg ville satt pris på at slike tråder ikke gjentas i det uendelige da de vitner om en holdning som jeg ikke er imponert over.

Til dere som "oier dere over" Elkjøp(og andre):

Ta dere en tur ut i verden, f.eks. på store elkjeder i Nederland, Lisboa, Helsinki.. og se om prisene/utvalget(lavpris) der er så mye "bedre".

De er nemlig ikke det :!:

 

PS.

Poster fra hotell i Lisboa på vei til Brasil :cool:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
snip

 

IKTSupport.

Nevnte jeg IKTSupport?

Ler høyt og priser meg lykkelig over at jeg har IKTSupport?

 

9084675[/snapback]

 

IKTSupport.no:

Vi holder til i Oslo sentrum, men har også kunder i andre nærliggende kommuner.

 

Dæng, og eg som bur i Stavanger....

 

Men der er det jo sannelig både ein og to Elkjøp butikker...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
uansett hva andre sier, kjøper du ikke pc eller annlegg der de selger "køleskap eller mat" det er nok av ordentlige pcbutikker, som kan gi deg ordentlig hjelp ved kjøp a pc.

9088559[/snapback]

 

Bor vi på samme planet?

Du mener virkelig at vi har stort utvalg i "ordentlige pcbutikker" som "kan gi deg ordentlig hjelp ved kjøp av pc"?

:!: (Jeg ler).

Om det er Elkjøp eller en "ordentlig pcbutikk" (kom med ett eksempel pleeeze) så er den "hjelpen" de kan gi en gitt proesentandel (meget lav) av det jeg kan selv.

Dersom dette ikke gjelder deg(andre så bør du(disse) faktisk vurdere kjøp av PC på Elkjøp, da de har teknikere som er fullt ut istand til å fikse ett problem like bra/dårlig som support på Datakjeden, Komplett eller PS-Data.

Når ble det ett problem at en butikk hadde ett stort vareutvalg? Skal det liksom være ett kriterie på at de ikke er istand til å selge / supporte gitte varetyper?

Lenke til kommentar

Etter min mening er det "rådgiverne" på Elkjøp som brister totalt.Jeg har selv stått og hørt på kunder som ikke har satt sin labb på et tastatur noengang,og dermed totalt blanke hva data angår.Hva selgerne kan få seg til å si av vranglære og regelrett ljug til de det gjaldt,sjokkerte meg nesten.Dette gjaldt ytelse generelt på den aktuelle pcen.Det ble også sagt at Geforce 6200 var et meget bra skjermkort med tanke på spill.

 

Jeg har aldri jobbet på Elkjøp,og har ikke peiling på hvordan de ansatte blir opplært i dataavdelingen.For Elkjøp sin skyld håper jeg at denne selgeren enten var ny i faget eller kanskje bare vikar der i spisepausen.Til min store tilfredstillelse gikk kunden ut igjen uten pc.

 

Skal understreke at jeg ikke tar alle Elkjøp avdelinger under en kam.Dette gjelder der jeg bor.

Lenke til kommentar
uansett hva andre sier, kjøper du ikke pc eller annlegg der de selger "køleskap eller mat" det er nok av ordentlige pcbutikker, som kan gi deg ordentlig hjelp ved kjøp a pc.

9088559[/snapback]

 

Bor vi på samme planet?

Du mener virkelig at vi har stort utvalg i "ordentlige pcbutikker" som "kan gi deg ordentlig hjelp ved kjøp av pc"?

:!: (Jeg ler).

Om det er Elkjøp eller en "ordentlig pcbutikk" (kom med ett eksempel pleeeze) så er den "hjelpen" de kan gi en gitt proesentandel (meget lav) av det jeg kan selv.

Dersom dette ikke gjelder deg(andre så bør du(disse) faktisk vurdere kjøp av PC på Elkjøp, da de har teknikere som er fullt ut istand til å fikse ett problem like bra/dårlig som support på Datakjeden, Komplett eller PS-Data.

Når ble det ett problem at en butikk hadde ett stort vareutvalg? Skal det liksom være ett kriterie på at de ikke er istand til å selge / supporte gitte varetyper?

9088755[/snapback]

 

du mener de ikke har godt utvalg, på f.eks datakjeden? man kan faktisk gå inn der å få en data skredder sydd for akuratt ditt behov, prøv det hos xspert eller elkjøp..

 

lykke till da!

 

edit: du bør ivertfall holde deg vekk fra "el-gigantene" om du IKKE kan noe om HW.

 

skal skrive et kort rolle spill. (ser for meg no sånt)

 

jeg: Hei! jeg trenger en pc jeg kan surfe på internett med, OG spille på.

selger: JAAA! da har vi denne flotte flotte pc'n her, den har mer en kraft nokk til alle nye spill på markedet.! med denne herlige sempron 2800+ 512mb arbeidsminne og nvidia 6100 grafikk 80gb harddisk, med plass til alle feriebildene dine. og 100mbit nettverkskort. kan du spille og surfe på nettet.

 

jeg: ehh ja ok. la oss kjøpe den, (og spaserer lyklig og uviten hjem med en pc under arma!)

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
du mener de ikke har godt utvalg, på f.eks datakjeden? man kan faktisk gå inn der å få en data skredder sydd for akuratt ditt behov, prøv det hos xspert eller elkjøp..

 

lykke till da!

9089062[/snapback]

 

Jeg tar bare Elkjøp og tilsvarende i forsvar fordi jeg synes det er en grei motvekt til de fleste andre her.

Jeg handler inn deler/hardware mange steder, inkludert en-og-annen-gang på Datakjeden (som er en helt grei butikk for de som vil "ha en data").

Har aldri kjøpt en PC på Elkjøp, men har benyttet/benytter meg av tilfeldige gode tilbud de har uansett varegrupper.

Jeg bygger system som en hobby, men føler ikke noe stort behov for å anta at alle andre har samme utgangspunkt som meg.

De fleste som "bare skal ha PC" vil fint klare seg med en Celeron D 360 og IGP fra Elkjøp.

Dersom en (typisk) yngre bruker ("gamer-gamlinger" er ikke flertall for å si det sånn) vil ha en "gamerbox" er dette selvsagt et meget dårlig valg.

Klokket opp "litt" (-> 5Ghz) sammen med ett greit skjermkort (7600GS++) duger de fint til Wow og liknende (eldstedatter er mer enn fornøyd, og en rekke andre jeg har "gitt bort" system til synes dette er greit nok).

Men jeg ville ikke anbefale ett slik system til noen jeg kjenner, eller bruke "store selgerord" i annonsen slik vi ser her.

Men Elkjøp er altså ikke den eneste kjeden i verden som selger en slik PC til en slik pris med tanke på å "lure" en "vanlig" kunde.

Ble mitt standpunkt noe klarere for de som velger å være bastante?

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Kjøpte en fujitsu siemens amilo med celeron M520 1.6 GHz 1 gig ram og80 gig HD med vista home basic for kr. 4.700.- Kjempe maskin som virker upåklagelig, Kjører fint office 2007 , Video ,Musikk uten problemer, verre blir det med spill, Prøvde å kjøre WoW men måtte gi opp.

Vil si at en sånn billigmaskin er helt perfekt for enkelte som surfer litt samt skriver brev og e-post .

Lenke til kommentar

Det som plager meg er den villedende markedsføringen angående medfølgende programvare.

 

Utdrag fra spesifikasjoner:

 

Programmer:

Microsoft® Works 8, Microsoft® Internet Explorer 7.0, Windows Mail, Adobe® Reader 7.0, Windows Media Player, HP Photosmart Essential , Windows Photo Gallery, Windows Movie Maker, Roxio Creator Basic, Roxio MyDVD Basic, Symantec™ Norton Internet Security™ 2007 (60 days trial)

 

Det som er uthevet med fet skrift er en del av Vista, og programmet i kursiv er gratis å laste ned fra internett.

 

At det er lite RAM og et dårlig skjermkort er akseptabelt, men her blir kjøperne lurt til å tro at de får med mange ekstra programmer. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...