Gå til innhold

Grunnleggende fjernkontroll til PC


Anbefalte innlegg

Heisann folkens =)

 

Jeg er på utkikk etter en veldig enkel fjernkontroll til maskinen min, noe tilsvarende den som følger med mange Apple Laptopper i dag.

Det jeg trenger på den er:

[*] Av/På knapp

[*] Volumkontroll

[*] Neste/Forrige

[*] Play/Pause

 

Er det noen som vet om et sted man kan få kjøpt noe som dette til PC?

Har lett litt rundt, men fant ikke noe.. Vet at det følger med slike fjernkontroller til noen hovedkort, en kompis av meg fikk det, men de fungerer bare med modellen de følger med...

 

Håper på svar,

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Har prøvd å bruke mobilen før, men liker det ikke helt, hadde vært greiere å bare ha en fjernkontroll.

Dessuten så kan man ikke skru av og på PCen med mobilen... =)

9083517[/snapback]

 

Å skru den av med mobilen skulle gå fint an, men å få den på igjen er litt verre hvis det er snakk om 'power-on' fra HK. Hvis det er snakk om 'sleep' kan man kanskje bruke wake-on-usb via bluetooth eller noe lignende? Har aldri testet noe sånt, men det er jo en tanke. Aner ikke om det fungerer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Snublet pluttselig over en artikkel som gav meg endel å søke etter.

Her er det jeg fant i prisguiden:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...LearnMore=TC709

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...LearnMore=TB638

 

Link til artikkelen:

http://www.macminicenter.com/wiki/index.ph...remote_controls

 

EDIT: Keyspan Express Remote ser jo virkelig fin ut. Eneste som skiller den fra de store, klumpete alternaltivene er nok nummertaster - og hva trenger man de til om man ikke kjører TV på pcen? Kunne også vært noe penere i utseendet, men da får man evt dra frem sprayboksen.

Endret av bosannes
Lenke til kommentar

Et annet alternaltiv:

Bruke WinLIRC for å motta og tolke en hvilken som helst fjernkontroll.

Her er en guide som viser hvordan det kan gjøres.

Du kan enten bruke en fjernkontroll du har liggende, eller kjøpe noe slikt noe.

 

Skal se når jeg får ny laptop. Om jeg får brukt innebygd ir er det godt mulig jeg går for den løsningen. Den 35-kroners fjernkontrollen skal jo ha mer enn nok taster. Riktignok bør den pyntes litt på for at også andre skal forstå knappene...

Lenke til kommentar

bosannes, de to fra prisguiden er jo kun for mac.. Trenger noe som fungerer med pc jeg =)

 

WinLIRC er dessverre ikke bra nok siden det ikke støtter å skru maskinen på.. =P Skal jeg først ha fjernkontroll vil jeg ha noe som fungerer til alt ;)

 

EDIT:

------------------------------------------------

Det er jeg ute etter er noe som denne:

http://www.xoxide.com/logisys-multifunction-panel-black.html

 

Men har ikke funnet noe sted hvor de selger den =(

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Art. 24-741 hos Biltema:

 

Multimedia fjernkontroll for PC

Mottakeren kobles enkelt og raskt til PC-ens USB-port. Systemkrav: Windows 2000/2003/XP/XP MCE (Media Center Edition 2005). Leveres med fjernkontroll, borrelåsbånd, installasjons-CD (inkl. brukerveiledning) og 2 batterier (AAA).

 

Pris 299,-

 

Men spørsmålet er kvaliteten på denne.....

Og det er nok ikke mulig å skru PC'en på. (Av vet jeg ikke)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
bosannes, de to fra prisguiden er jo kun for mac.. Trenger noe som fungerer med pc jeg =)

Om du leser litt nøye på siden står det at de også fungerer under windows. Men du vil jo fortsatt ikke kunne skru på maskina...

Til å slå på maskina bruker jeg forresten noen billige fjernstyrbare "overspenningsvern" jeg fant på et kjøpesenter i harryland. Når jeg har skrudd av pcen kutter jeg strømmen (som jo også er mer brannsikkert osv) og når jeg skrur strømmen på igjen er pcen satt til å boote automatisk. Fungerer helflott.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Art. 24-741 hos Biltema:

 

Multimedia fjernkontroll for PC

Mottakeren kobles enkelt og raskt til PC-ens USB-port. Systemkrav: Windows 2000/2003/XP/XP MCE (Media Center Edition 2005). Leveres med fjernkontroll, borrelåsbånd, installasjons-CD (inkl. brukerveiledning) og 2 batterier (AAA).

 

Pris 299,-

 

Men spørsmålet er kvaliteten på denne.....

Og det er nok ikke mulig å skru PC'en på. (Av vet jeg ikke)

9373365[/snapback]

Finnes mange fjernkontroller i prisguiden, men få av dem er særlig små i størrelse.

 

EDIT: Den eneste lille der ser faktisk ut til å ha poweron:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=63756

Endret av bosannes
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Søkte litt rundt her om dagen, fant en fjernkontroll: Vendur.no

 

Det står at det ikke følger med software, men det finnes jo mange programmer der ute til software :p

så viss man vil ha en kontroll med mange funksjoner så tror jeg denne passer, bare det at man må programmere den selv ;)

 

EDIT: Har søkt mer og jeg fant den!!! Hele omtalen om den er her ,men for å få fjernkontrollen må du slenge ut med 650kr.

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...