Gå til innhold

Bønneaksjon mot homoekteskap


Anbefalte innlegg

De ser det vel også sånn at kirken er det naturlige stedet å gifte seg og da gir søren i hva andre syns om det.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor kristne bryr seg om hva andre velger å gjøre. Et problem at de ikke kan lage barn? Så gå og lag noen flere selv da om det bekymrer deg så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er forståelig. Men det som ikke er forståelig er at dem faktisk VIL gifte seg i guds navn, når gud er imot dem, og hele konseptet med kristelig ekteskap handler om mann og kvinne. Det blir det samme som om man går til røde kors og får velsignelse der fordi man utnytter horer eller driver med menneskehandel. Begge tingene har like liten sammenheng.

Lenke til kommentar
Homofile burde vel få lov å gifte seg borgelig. Men å gifte seg i bibelens navn er vel ikke den beste idéen som fins, for i den står det "Til mann og kvinne" og så står det også at gud fordømmer homofili. Hvorfor skal homofile gifte seg i guds navn, når gud ikke er for dem? Med dette sier jeg: La dem gifte seg borgelig.

9079692[/snapback]

Kanskje en mulighet. Men skal kirken få lov til å drive slik diskriminering?

Lenke til kommentar
homofili er ikke normalt.. når 51% av befolkningen er homofil, da kan du si at det er normalt men ikke før...

 

+ du dømmer ingen hvis det står at homofili er en synd i bibelen..

9078173[/snapback]

 

Så alt normalt er en synd da mener du?

 

At ting ikke er normalt betyr ikke at det er en synd, homofili er en naturlig "fenomen" som også finnes i naturen forøvrig...

 

Mye som er vanlig fordi om det ikke gjelder for over 50% av befolkningen, bare s du vet det :tease:

Lenke til kommentar
Kanskje en mulighet. Men skal kirken få lov til å drive slik diskriminering?

9079821[/snapback]

Det er et veldig vanskelig spørsmål å besvare, for kristendommen er så gammel. Og den er grunnlovfestet. Hadde kristendommen bare vært en organisasjon, så hadde den nok måtte gi etter for lovene rundt organisasjonsfrihet osv....

 

Kirka og religion er noe som handler om alle, staten også, og i høyeste grad kongen. Mange er kristenkonservativ og vil bevare religion og ha den slik den er, disse vil ikke at kristendommen skal moderniseres / endres til å passe inn til alle i samfunnet.

 

Sålenge kirken eksisterer vil diskriminering være et faktum, for hele bibelen er jo godt og sant bygd opp av diskiminering. Ikke bare av homofile, husk det. Den diskriminerer og underbygger kvinner også. Den oppfordrer til steining av barn hvis dem er ulydige osv. Hele bibelen er jo helt på tryne.

 

Men diskriminering, så har INGEN lov til det, ikke biskoper, ikke prester og ikke vanlige folk. Men problemet er at dem refererer skriften, og skriften er diskriminerende i seg selv, så dem diskriminerer i bibelens navn. og hele konseptet er jo grunnlovfestet, så vi har ikke et diskrimineringsproblem, vi har et fundamentalt samfunnsproblem, et politisk problem faktisk. Vi må først skille stat og kirke.

Lenke til kommentar

det at folk er sterile er jo en feil hos mennesker.. det er ikke en feil at mann og mann ikke kan produsere etterkommer sammen, av den enkle grunn at det er feil,

 

"homofile kristne" er det morsomste ordet jeg hører...

 

det at JEG gjemmer meg bak bibelen siden jeg legger frem et utsagn derfra? det forstår jeg ikke... høres ut som et par kristne her som støtter homofili , derfor jeg

legger fram et utsagn fra bibelen, kan jo ikke akuratt si noe bare jeg mener for det er jo et utsagn fra meg som ikke betyr noe for noen andre..

men utsagn fra bibelen er noe kristne skal og må forholde seg til

Lenke til kommentar
Homofile burde vel få lov å gifte seg borgelig. Men å gifte seg i bibelens navn er vel ikke den beste idéen som fins, for i den står det "Til mann og kvinne" og så står det også at gud fordømmer homofili. Hvorfor skal homofile gifte seg i guds navn, når gud ikke er for dem? Med dette sier jeg: La dem gifte seg borgelig.

9079692[/snapback]

 

 

Trodde Jesus sa "La alle barna komme til meg" jeg. Tolket det som at gud / jesus er glad i og aksepterer alle uansett hvilken legning de måtte ha feks.

Lenke til kommentar
men utsagn fra bibelen er noe kristne skal og må forholde seg til

9080095[/snapback]

 

Dømmer man homofil av den grunn at de er homofile så dømmer man andre noe man heller ikke skal gjøre ifølge bibelen.

 

Nesten ingen, ikke engang kristne følger bibelen til punkt og prikke. Hadde det vært slik at de ikke kunne være kristne av den grunn hadde kristendommen enkelt å greit vært utslettet for lenge siden....

Lenke til kommentar
Trodde Jesus sa "La alle barna komme til meg" jeg. Tolket det som at gud / jesus er glad i og aksepterer alle uansett hvilken legning de måtte ha feks.

9080127[/snapback]

Du misforstår. Skriften / Konseptet om ekteskap handler om mann og kvinne. Hvorfor skal man søke noe som en ikke passer inn i? Hvis du skal kjøre opp til klasse b sertifikat, drar du da ned til en kjøreskole og ber om klasse c1 sertifikat? :)

Lenke til kommentar
og kristne kan ikke skape sine egne meininger.. de skal følge bibelen..

9078494[/snapback]

hmm... jeg tror da jeg som kristen har klart å skape mine egne meninger om homofili?

 

Man tolker bibelen som man tolker en novelle eller en film, man må ikke svelge bibelen rå!

Lenke til kommentar

Tips til alle homofile: Drit i bibelen, drit i ekteskapet som er en del av bibelen. Hvorfor søke noe som er imot deg selv?

 

Hvis en gjeng tullinger lager en bok som handler om en spesiell lek som er rettet mot en gruppe mennesker. Da er det jo logisk at de gruppene som leken ikke var ment for, ikke bruker boka. Så spørsmålet mitt er, hvorfor i alle dager søker homofile seg inn i den "kristne leken" som ekteskapet er? Det eneste svaret jeg kan se, er at de homofile vil ha de juridiske rettighetene som vanlige ektepar har, men da trenger en jo ikke gå gjennom kirka, dette er jo en politisk oppgave.

 

En annen ting, hadde jeg vært prest, og jeg trodd på guds ord, at "hvis en mann har sex med en mann, slik som med en kvinne, så skal han dø", så ville ikke jeg turt å vie et homsepar. Å stå foran alteret og love at dem skal synde resten av livet i guds navn er jo en direkte spott. Jeg skjønner prestene og biskopene veldig godt her. Det er jo en komplett spott mot gud og guds ord; Det å stå foran alteret og love at en skal synde resten av livet ved å ha sex med en av samme kjønn, i guds navn.

 

Dette er feile veien å gå, både for de homofile og for de kristne. Den rette veien å gå er den politiske veien, skaffe til rette juridiske rettigheter og så utføre et borgelig ekteskap, eller et eller annet form for ekteskap som er utenom den kristelige kirken.

Lenke til kommentar

De føler vel at siden det er den tradisjonelle måten å gifte seg på og at det skal burde være like greit at de gjør det,selv om de har en partner av samme kjønn ved sin side.

 

Tror du ikke kvinner drømmer om et hvitt bryllup i en overfylt kirke selv om de er lesbiske? Da gir vel de søren i hvilke tanken biskoper og prester skulle ha om dem,de vil ha det de har ønsket hele livet.

Lenke til kommentar
De føler vel at siden det er den tradisjonelle måten å gifte seg på og at det skal burde være like greit at de gjør det,selv om de har en partner av samme kjønn ved sin side.

 

Tror du ikke kvinner drømmer om et hvitt bryllup i en overfylt kirke selv om de er lesbiske? Da gir vel de søren i hvilke tanken biskoper og prester skulle ha om dem,de vil ha det de har ønsket hele livet.

9081151[/snapback]

Jepp. Kirken er så åpen, alminnelig og vi har jo trossalt luther festet i grunnloven, så derfor føler de det er ennå større grunn å ha det i kirken.

 

Det er nok romansen dem søker, for de homofile bryr seg ikke om hva skriften sier, hadde dem gjort det, hadde dem visst at ekteskapet ikke var for dem. Så dem søker romansen og de juridiske rettighetene. Så da kan dem like godt ha et ekteskap utenom den kristelige kirken, fordi dem som sagt ikke bryr seg om den kristelige biten som inngår i ekteskapet. Så enkelt er det faktisk.

Lenke til kommentar

Da skjønte du i det minste det jeg prøvde å få fram,at for dem er det å gifte seg en romantisk ting og alt sammen. Å overbevise dem alle om at å gjøre det i kirken er feil tror jeg ikke er noe som kan gjøres over dagen,og egentlig er det vel ikke viktig da det ikke skader noen om alle selv får velge hvor og hvordan de vil gifte seg uansett legning.

Lenke til kommentar

Ingen som mener homofili er synd "fordi bibelen sier det" har lest den delen av bibelen spesielt grundig. Om noen mener homofili er synd på det grunnlaget så går jeg utifra de støtter ganske mye annet, som for eksempel steining av ulydige barn som det står mye pent om på samme side.

 

Jeg er møkk lei av folk som drar fram det gamle testamentet hver gang de er imot homofili eller noe annet bibelen omtaler, men blir fly forbanna om noen påpeker alt det grusomme som står der og mener hele gamle testamentet er irrelevant.

Lenke til kommentar
Det er ikke til å stikke under en sten at det finnes kristne homofile, som faktisk tror, selv om deres egen religion fordømmer dem. Disse vil naturlig nok ønske å gifte seg i en kirke.

9079755[/snapback]

Disse burde naturlig nok revurdere sin religiøse tilhørighet, i hvert fall dersom de er medlemmer av statskirken, eller andre trossamfunn som er imot homofilt ekteskap. Jeg synes ikke man skal kunne tvinge en religiøs organisasjon til å gjøre noe som strider mot dens overbevisning, og ville ikke pålegge hverken kirken eller islamske trossamfunn i Norge å vie homofile par. Man kan heller tilby de homofile psykologisk hjelp - ikke for å "kurere" homofili, men for å fri dem fra de religiøse vangforstillingene deres.

 

Jeg det som en selvfølge at homofile skal ha de samme lovfestede rettigheter som ektefeller, og synes at partnerskapsordningen vi har i dag er et merkelig påfunn. Ekteskap har ingen ting med religion å gjøre, det er en tradisjon som strekker seg lenger tilbake enn kristendommen, og andre religioner. I dag bør vi ha kommet såpass langt at vi ikke nekter noen å gifte seg fordi noen synes det "er ekkelt", og gjemmer seg bak en bok.

Lenke til kommentar

Tror det mer går på at å gifte seg er som den høyeste form for bekreftelse at man er nå offisielt sammen for evig, en måte mange kan binde kjærligheten sammen på. Hvis dama mi vil gifte seg og vi elsker hverandre, hva gjør vel det? Så lenge hun blir fornøyd. Vet det er litt off topic, måttebare få sagt det. :p

Lenke til kommentar
Selv er jeg ikke en tilhenger av homofili.

Hvordan er man tilhenger av homofili? Homofili er ingen ideologi. Det er en seksuell legning.

9079622[/snapback]

Ja. Som jeg sier. Jeg er ikke en tilhenger av den legningen. Men forklarer også at jeg respekter de som måtte ha det.

 

Og jeg synes det er helt idiotisk å bruke så masse energi for at homofile skal gifte seg i kirken. Personlig skal jeg ikke gifte meg, verken med en dame eller mann. Jeg er ikke religiøs. Så jeg mener jeg og min partner kan leve like godt sammen uten å ha en ring på fingeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...