Gå til innhold

Disken min kræsjet!


Anbefalte innlegg

Har en 2,5" 80gb harddisk til min bærbare. Skulle reinstallere xp på partisjon C (noen og 40gb) og hadde allerede vista på partisjon D (28gb)... Innstallerte xp men hadde trykket på feil og skulle ikke ha norsk men engelsk innstalasjon.

Så jeg restartet pc'n, og skulle innstalere på nytt, og valgte innstaler på partisjon C... Så fikk jeg beskjed: Partisjon ikke funnet, det samme skjedde når ejg prøvde partisjon d, og når jeg prøvde å innstallere på hele harddisken fikk jeg beskjeden: Ingen lagringsplass funnet, eller lignende...

 

Så koblet jeg disken til en dings som gjør at jeg kan bruke den som ekstern disk. og kobla den til en annen pc.

 

Da fikk jeg beskjed om at disk c var uformatert og 5,6 gb stor men partisjon D var som den skulle... jeg formaterte c og den var forsatt 5,6GB stor men skulle vrt på over 40. Jeg prøvde å starte pc'n på nytt uten xp cd'n i men fikk beskjed: ingen boot-media funnet, vennligst sett inn boot device og trykk på hvilken som helst knapp... Vil gjerne ha et kjapt svar på hvordan fikse dette fortest mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har ikke tid til å komentere på hvordan du bør løse dette, men fra det du beskriver er disken veldig sansynligvis ikke død. Høres bare ut som den har fått veldig fucked up pertisjonstables el. lignende.

 

Skal du redde data på denne disken eller bare få den til å fungere igjen? jeg ville absolutt annbefalt å ta en full unconditional reformat på hele saken for å rydde opp om du ikke skal redde data.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd disk managment og det går ikke, jeg har prøvd partitionmagic og det står at disken er BAD og den kan ikke formateres eller noe annet, det er ingen data jeg vil beholde.

Hvordan tar man en "Full unconditional reformat"?

En jeg kjenner som jobber med it sa at disken hadde korrupte partisjoner eller noe...

Lenke til kommentar

Kom oppi samme problemet en stund siden. Løste det ved å få tak i partisjons recovery diskett og boote av den for å se om den kunne finne tapte partisjoner. Husker at jeg måtte prøve litt av hvert før noen av dem fant partisjoner på disken.

 

Så det er bare å finne fram søkerverktøyene, noen ekstra disketter og begynne å lete.

 

Anbefalte søkeord på google er ikke overraskende "partition recovery".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...