Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Focal 165V2S hva følger med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, sett litt på Focal 165V2S

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...products_id=598

 

og ser at det følger med en liten koblingsboks hva er dette? og hva gjør den?

 

og hva er den lille høytaleren som følger med? og hva gjør den? hvor skal den monteres?

9071098[/snapback]

"koblingsboks"

For å sikre at elementene bare spiller i det frekvensområdet de skal, så brukes et delefilter til å kutte bort de andre frekvensområdene. Dette er ingen sak å koble, du kobler høyttalerutgangen din på inngangen, og så høyttalerne på utgangen hver for seg. alt er som oftest godt forklart.

 

"den lille høyttalern"

...er diskanten.

 

denne kan moteres f.eks på dashboard, eller i dørene hvis det allerede har vært høyttalere der, og det er plass til de.

Lenke til kommentar
Hei, sett litt på Focal 165V2S

 

http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...products_id=598

 

og ser at det følger med en liten koblingsboks hva er dette? og hva gjør den?

 

og hva er den lille høytaleren som følger med? og hva gjør den? hvor skal den monteres?

9071098[/snapback]

"koblingsboks"

For å sikre at elementene bare spiller i det frekvensområdet de skal, så brukes et delefilter til å kutte bort de andre frekvensområdene. Dette er ingen sak å koble, du kobler høyttalerutgangen din på inngangen, og så høyttalerne på utgangen hver for seg. alt er som oftest godt forklart.

 

"den lille høyttalern"

...er diskanten.

 

denne kan moteres f.eks på dashboard, eller i dørene hvis det allerede har vært høyttalere der, og det er plass til de.

9071208[/snapback]

 

det følger bare med 1 diskant?

 

jeg har ikke plass til denne pr. dags dato, hvor burde jeg "sjkære" til for og få plass til denne?

Lenke til kommentar
det følger bare med 1 diskant?

 

jeg har ikke plass til denne pr. dags dato, hvor burde jeg "sjkære" til for og få plass til denne?

du får alltid plass til diskantene, det følger med fester som du kan bruke f,eks dobbelsidig tape, eller skru disse i dashbordet.

 

og, det følger med 2 diskanter, to delefiltre, og to mellomtoner på et komponentsett.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
du får alltid plass til diskantene, det følger med fester som du kan bruke f,eks dobbelsidig tape, eller skru disse i dashbordet.

 

og, det følger med 2 diskanter, to delefiltre, og to mellomtoner på et komponentsett.

tusen takk for svarene.

 

bare et spm til

 

slik de gamle elementene sitter nå, er de utsatt for vann fra vinduet. kan dette skade elementene, eller de beregnet på og tåle fuktighet?

 

bør jeg dekke til bakre del av elementene?

 

tipper svaret er ja, men de gamle hadde ikke noe beskyttelse og de har vært montert slik i 10 år og de virker fortsatt bra.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...