gcrow Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 (endret) Rattet begynner å vibrere når jeg nærmer meg 100km/h. Vibrasjonen øker når jeg bremser og er der også når jeg bremser i lavere hastigheter. Det virker ikke som om vibrasjonen øker når jeg bremser hardt, men kan hende jeg blir lurt av den normale vibrasjonen ifb med abs'en. Hva kan dette skyldes? '92 MB190E 2,3 Endret 14. juli 2007 av Spop
stich_it Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 hvis ristingen kommer når du kjører i / akselerer opp i 100Km/T kan det vær kast i / skeiv felg(en).
morten_50 Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Slitte dekk? var slik i mercedesen vår også, helt til vi skiftet dekk.
Lolliken Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Har det samme på min bil og, har selv konkludert enten balanseringen og/eller skjevt montert felg. Må ta meg en titt på bilen på søndagen hvis det nå engang slutter å regne.
L O G I M A N Skrevet 14. juli 2007 Skrevet 14. juli 2007 Om det kommer ved nedbremsing kan det også være et tegn på slitte foringer
L O G I M A N Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Slitte deler i forstillinga er ikke noe særlig. Det fører til vibrasjoner, større slitasje på dekk og bremser. I tillegg er ikke bilen så god og presis å kjøre.
Sinnapels Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Det er 95% sikkert at det er hjullager forran som har levert inn tøfflene. Hadde samme problem på en Escort jeg hadde engang i tida. Kan som sagt være noe annet, men det er mest sansynlig det.
L O G I M A N Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Et gåent hjullager pleier som regel å lage wromlelyder.
Hachon Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 På Mercedes så er det stort sett rust på bremseskivene bak som utgjør vibrasjon når man bremser ned, men det kan selvfølgelig være bremseskivene foran også siden du sier det rister i rattet. Om det er lenge siden du avbalanserte hjulene dine så er dette også å anbefale (kunne du trengt nye dekk?). Slakk i forstilling er også noe som kan gi vibrasjoner, men erfaringsmessig så skal det være ganske mye slakk på disse bilene før det begynner å vibrere.
Tøffe-Tetra Skrevet 16. juli 2007 Skrevet 16. juli 2007 hadde selv et slikt problem, dog med en ford. Det viste seg at hele problemet forsvant etter at jeg bytta skiver og klosser på framjulene.
Mekker`n Skrevet 17. juli 2007 Skrevet 17. juli 2007 Hvis glidehylsene sitter og ikke klarer og "ta opp" kast/tykkelses forskjellen foran vil du få svak vibrasjon ved vanlig kjøring og kraftig ved nedbremsing. Dette kan også være grunnen til at skivene er defekte. ubalanse i dekka, men jeg ville sjekka bremsen først. urunde(ikke ubalanse) dekk vil merkes hele tiden. Vibrasjoner som kommer av slakk i forstilling vil minke ved nedbremsing pga du får press på foringer/kuler. Hvis det er defekte hullager vil jeg anta at hjulet ditt snart detter av. Tror du ville opplevd fler lyder og en vinglete bil. Jeg tipper skiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå