Gå til innhold

Kritikk på diverse portretter!


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

 

Jeg har nå tatt noen portretter som jeg er delvis fornøyd med, men trenger noen tips fra dere folkens! Det er de første portrettene jeg har tatt, så ikke slakt meg helt :) Noen som har noen gode tips til forhåndsoppsett og teknikker for å få fine portretter?

 

Takk!

 

EDIT: Fjernet to foto ettersom det blir mye krøll med mange bilder i én og samme post.

post-94119-1184347307_thumb.jpg

post-94119-1184347319_thumb.jpg

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av disse tre er det kun det første jeg kicker på. Det er faktisk bra, synes jeg. Artig vinkel, og fin innramming av objektet/piken. Hun ser naturlig ut. Uskyldig, men nesten litt flørtende og innbydende samtidig. Veldig fint uttrykk. Det eneste jeg vil klage på, er at det er skjedd noe i kontrastrike overganger. Det blir litt hakkete. Det kan være nettleserens fremvising av bildet, men jeg tror heller det er størrelsen på bildet som spiller inn. Hva med å komprimere litt hardere, men sette størrelsen opp med 150 pixler? Filen er nemlig ganske stor i forhold til størrelsen.

Lenke til kommentar

Takk for kritikk PMnormal! som alltid :!:

 

Ang kontrastene, så har jeg boostet opp bilde litt. Sett bort ifra det rent tekniske; er det noen teknikk du vil anbefale? Nå veit jeg ikke hvor dreven du er på portretter i selvpraksis, men etter de bildene jeg har sett, så vil jeg tro at du har noen gode tips til en nybegynner :blush:

Lenke til kommentar
Takk for kritikk PMnormal! som alltid  :!:

 

Ang kontrastene, så har jeg boostet opp bilde litt. Sett bort ifra det rent tekniske; er det noen teknikk du vil anbefale? Nå veit jeg ikke hvor dreven du er på portretter i selvpraksis, men etter de bildene jeg har sett, så vil jeg tro at du har noen gode tips til en nybegynner :blush:

9067967[/snapback]

Egentlig ikke så mange triks, siden min erfaring stammer mer fra presse enn fra studio, som jeg faktisk aldri har jobbet seriøst i. Jeg bruker mest tid på arbeidet med modellene, enn med det fototekniske. Får stort sett det jeg vil i portretter, føler jeg da. Naturligvis komponerer jeg, og forsøker å bruke miljøet effektivt. Ellers er det ikke så mye tekniske fiksfakseri med mine portretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...