Gå til innhold

MacBook eller LG som student pc


Anbefalte innlegg

Sliter enormt med å bestemme meg her. Har lest testene her på HW, og andre steder, på begge maskinene flere ganger. Maskinen skal brukes til studie, i forelesnings saler, tekstbehandling og bilder.

 

Maskinene det gjelder er:

 

LG T1 Express Dual

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/l...ss_dual/30887/1

 

 

Apple MacBook

http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/macbook/30683

- som dere sikkert vet kommer denne nå med 1024 MB minne, til en billigere pris (ca 9200) på Apple sine sider.

 

Og som student så får en jo 8% rabatt på apple sine sider. Men det er jo ikke store greiene.

 

Kom med synspunkt, tar i mot alle :thumbup:

 

Takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må se på bruken din.

 

Dersom du ikke har behov eller må kjøre spesielle programmer i din utdannelse, er det bare å hive seg på mac bølgen. Spilling kan du sikkert gjøre på din nærmeste desktop maskin, xbox 360 eller PS3 osv osv.

 

får du plutselig behov for windows, kan du jo bare kjøre dualboot.

Lenke til kommentar

Hei,

 

LG T1 Express er en knallgod maskin. Jeg lette lenge blant flere aktuelle bærbare pc`er før valget falt på denne for snart ett år siden.

 

Grunner for å velge T1:

 

-lett, 1,9kg

-1440x900 oppløsning (svært viktig kriterie som ofte undervurderes)

-svært støysvak

-godt tastatur

-lekkert design (nærmer seg macbook), denne maskinen fikk reddot-designprisen.

 

Nå var det aldri aktuellt for min del å kjøpe macbook.

 

 

Lykke til!

mvh

Jostein

 

 

Du må se på bruken din.

 

Dersom du ikke har behov eller må kjøre spesielle programmer i din utdannelse, er det bare å hive seg på mac bølgen. Spilling kan du sikkert gjøre på din nærmeste desktop maskin, xbox 360 eller PS3 osv osv.

 

får du plutselig behov for windows, kan du jo bare kjøre dualboot.

9052025[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med MacBook. Bl.a. fordi det funker så utrolig greit å bare lukke den igjen ---> går i dvale. Åpne den---> våkner. Og da våkner den på 1-3 sek, og om det har gått en dag eller tre så er det fortsatt massevis av strøm på den.

 

Den tar forholdsvis lite plass, er pen å se på, og funker helt greit i Windows-miljø dersom man trenger dette. Jeg kjører kun OSX på min, og den logger på i AD uten problemer og fikser trådløs med WPA2 og Radius helt greit.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar :)

 

Det er egentlig veldig fristende å kjøpe seg en Apple, hadde tenkt til det og var om å gjøre det, men så kom denne vakre lille LG'en vandrende. :hmm:

 

Jeg har en spillmaskin, så bruken blir bare rene studie oppgaver, trenger ikke noen krevende program for design eller noe. 99% av tiden på den blir brukt til skriving og som en informasjonskilde. Og med Apple så slipper man jo mye virus og diverse trusler. Men visst det er noen flere som har erfaringer med LG maskinen, batteri tid, tastatur, skjerm, osv så kom med det.

 

Takker :D

Endret av Apanonar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...