Gå til innhold

EDGE, WiFi, GPRS


Anbefalte innlegg

Heisann

 

På min HTC S710, så koblet jeg meg i dag til et trådløst nettverk og det fungerte forsåvidt, men samtidig sto det at EDGE var i bruk, blir jeg belastet på regningen da?

 

Kan noen forklare meg dette, edge , gprs osv?

 

Er det ingen eksakt mulighet å se hvilken tilkobling jeg bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at Edge var i bruk? Så vidt jeg har skjønt med min telefon så velger Windows Mobile automatisk WiFi når denne tilkoblingen er slått på når det er snakk om dataoverføring. Men Edge symbolet er der fremdeles i hvert fall. Hvis det går drita treigt å få opp nettsider o.l. så er Edge i bruk, hvis det går relativt raskt så er WiFi i bruk ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann ja

 

Jeg kobler meg til WiFi og jeg ser at signalstyrken er på topp og jeg ser at jeg er koblet til et trådløst nett med ip og alt.

 

Jeg har en HTC S710 og på den er det en "E" ved batteriet mens jeg visst nok skal være tilkoblet det trådløste

 

Sidene går i grunn relativt raskt, jeg bruker jo Internet Explorer og wap.vg.no gikk greit nok

 

Erger meg at jeg ikke har full oversikt over om EDGE går foran WiFi eller ikke, man vet liksom ikke, klarer ikke helt å stole at jeg surfer gratis på WiFi

 

av og til så kommer "E" ' en oppe ved batteristatusen helt uten videre

 

Så videre når jeg går i comm manager så er det en kryss over flymodus, er den på eller av da?

 

Hvis jeg sletter GRPS innstillingene mine da jeg ikke har bruk for mms osv, kan jeg da være sikker på at den kun bruker wlan når jeg kobler meg opp til det?

 

Hadde vært kanon med svar, for jeg har lyst å bruke telefonen min sikkeligt nå uten å bekymre meg for høye regninger :)

Endret av eRemitt
Lenke til kommentar

Det E-symbolet tror jeg står der på min telefon også. Og for å si det sånn, du merker det når du bruker Edge. Er jo bare å ta en liten test med å surfe litt med Wi-fi og så slå det av og prøve uten. Da vil du se at det går skikkelig treigt med Edge i forhold.

 

Wi-fi har også rang foran Edge etter det jeg har erfart og lest.

Lenke til kommentar

Så lenge du er tilkoblet et mobilnett med EDGE så vil det stå en E der. Det betyr bare at du har nett med EDGE, men det trenger ikke å bety at du bruker EDGE til å surfe på nettet. Det kan være bilde av et UMTS-symbol på en mobiltelefon, men det betyr bare at du er tilkoblet UMTS, ikke at du nødvendigvis bruker det. Slik er det med EDGE også. Så du kan nok surfe trygt med E symbolet der (men jeg lover ingenting!). Bare pass på at det er W-LAN du bruker. Som sagt, sjekk om nettsurfingen går fort eller sakte, og sjekk hvilken internettkonto det blir overført data på (bør selvfølgelig være den med W-LAN) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...